Премини към съдържанието
Aumi

Доказателства за съществуване на духовния свят

Препоръчан отговор


Нито едното е вярно, нито другото. Дори не мисля, че има нужда да се аргументам, а само ще припомня, че има безспорна релация между емоционалните състояния и физиологичните, и биохимичните процеси. Това са елементарни неща.

  Да,  забележката  ви  е  правилна  господине!  В  случая  нещата  се  разглеждаха  поотделно,  но  изпускате  една  важна  подробност,  живота  като  инкарнация  започва  когато  душата  и  тялото  се  обединят  в  едно  цяло  върху  базата  на  взаимното  допълване  което  се  нарича  симбиоза. Когато  двете  същности  се  разделят  и  душата  се  прибере  в  къщи,  как  мислите  дали  се  разделяме  с  емоцията?   Не,  ние  продължаваме  да  изпитваме  различни  чувства  и  даже  по-силни  и  осезаеми! 

Рамус, 

От  написаното  стигам  до  извода,  че  според  теб  разсъждавам  просто  за  сложни  неща  -  като  дете.  Това  ще  рече,  че  не  съм  изгубил  все  още  детското  в  себе  си!!!!!!   По-мил  комплимент  не  съм  получавал  досега,  Благодаря  ти! 

Съвсем схематично в обусловената реалност (самсара) има три сфери:

1) сфера на желанието (кама-лока), която включва 6 основни състояния - параноя (т.нар. адове), гладни духове (прети), животни, полубогове (асури) и богове (деви);

2) сфера на формата (рупа-лока), която също е "божествена" сфера;

3) сфера на без-формата (арупа-лока), която е отново "божествена" и се счита за кулминацията на самсаричното възприятие. Най-висшето състояние в тази сфера се нарича "нито възприятие, нито не-възприятие".

––––––––––––––––––––––––––––––––––

Последните две сфери (2) и 3) ) са достъпни само при определени видове медитативно поглъщане или еднонасочена концентрация (шамата-медитация), но от гледна точка на Буда-дхарма се разглеждат като безполезни и се наричат "фалшива нирвана". Тази систематика на състоянията на обусловено (самсарично) възприятие/екзистиране, обаче, е много опростена. С други думи, разнообразието е много по-голямо.

Това е, което мога да кажа.

А  как  са  достигнали  до  това  познание??

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Когато  двете  същности  се  разделят  и  душата  се  прибере  в  къщи,  как  мислите  дали  се  разделяме  с  емоцията?  

Да. В смисъл, че материалния агрегат (рупа-скандха) и емоционалния агрегат (ведана-скандха), наистина са две различни групи феномени. Много е сложно, за да навлизам в детайли... А, какво наричате "прибиране на душата в къщи". Или ако разделим въпроса на две: 1) какво наричате "душа"? и 2) какво наричате "в къщи"?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

1) какво наричате "душа"? и 2) какво наричате "в къщи"?

1. Това си ти - единствен и неповторим, и вечен.

2. У Дома - от където и ти и всички ние сме дошли, и пак ще се върнем.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

А  как  са  достигнали  до  това  познание??

Посредством непосредствено възприятие, казано най-общо и не много точно.

1. Това си ти - единствен и неповторим, и вечен.

2. У Дома - от където и ти и всички ние сме дошли, и пак ще се върнем.

Вечните неща са неизменни, необусловени и "неподвижни", драга приятелко. Те не могат да идват, да си отиват или да се завръщат. Не могат да имат възникване или начало. Нещо, което възниква или е сътворено е непостоянно, зависи от пораждащите го причини и условия и неизбежно ще изчезне или ще се видоизмени. Не е в съгласие с природата на "вечното" да се изменя и усъвършенства, примерно.

Редактирано от scepsis (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Съвсем схематично в обусловената реалност (самсара) има три сфери:

1) сфера на желанието (кама-лока), която включва 6 основни състояния - параноя (т.нар. адове), гладни духове (прети), животни, полубогове (асури) и богове (деви);

2) сфера на формата (рупа-лока), която също е "божествена" сфера;

3) сфера на без-формата (арупа-лока), която е отново "божествена" и се счита за кулминацията на самсаричното възприятие. Най-висшето състояние в тази сфера се нарича "нито възприятие, нито не-възприятие".

––––––––––––––––––––––––––––––––––

Последните две сфери (2) и 3) ) са достъпни само при определени видове медитативно поглъщане или еднонасочена концентрация (шамата-медитация), но от гледна точка на Буда-дхарма се разглеждат като безполезни и се наричат "фалшива нирвана". Тази систематика на състоянията на обусловено (самсарично) възприятие/екзистиране, обаче, е много опростена. С други думи, разнообразието е много по-голямо.

Това е, което мога да кажа.

И да допълним за осемте нива на съществуване, както и за шестте сфери на Самсара.

 

............

 

Осем различни вида съществуване:1. Раждане в състоянието на параноя, където непрекъснато се преживяват състоянията наизключителна горещина и студ.2. Раждане в сферите на гладните духове, където непрекъснато се преживяват глад и жажда.3. Животинско раждане, където съществата непрекъснато преживяват, че са преследвани в лов иподтискани, където непрекъснато се изяждат и злоупотребяват едно с друго.4. Раждане в нецивилизовани страни, където не може да се научи нещо водещо по положителенпът.5. Раждане като бог, особено бог с много дълъг живот. В резултат на предишни положителнидействия, боговете с дълъг живот преживяват в живота си радост и щастие. Но таковапреживяване на резултатите от добра карма означава, че тя в крайна сметка ще се изтощи.След като дългият им живот свърши, тези богове се прераждат в по-нисши и болезненисъстояния.6. Живот като същество с умствени недостатъци, когато не е възможно нито да разберешесмисъла на дхарма, нито да я практикуваш.7. Живот с неправилни възгледи, когато автоматично се натрупват отрицателни действия иследователно, причини за бъдещи страдания.8. Раждане във време, когато не се появява Буда, когато няма Будистки учения и следователно еневъзможно човек да получи помощ, за да се освободи от страданията на самсара. 

В тези осем вида съществуване се преживява само страдание. Не съществува свобода, в смисъла наспособността да се практикува дхарма.Притежаването на скъпоценно човешко тяло означава, че не само са избегнати тези осем видасъществуване, но и че човек притежава определени способности.

 

Шестте сфери на Самсара

 

В самсара се различават шест вида преживявания или състояния на съществуване:

сферите на параноя, състоянията на духовете,животинското съществуване, човешкото съществуване, състоянията на полу-боговете и боговете

Независимо коя от тези ситуации разглеждаме, не откриваме нищо друго освен страдание. Самсаране е нищо друго освен страдание, защото е резултат от натрупани действия. Можем да разгледаменакратко всяко от шестте състояния, за да вникнем в това как се живее в тях.Състоянието на параноя не е само сфера, в която човек се ражда. Така се нарича състоянието на ума,което се подразделя на няколко под-сфери. Има, например, осемнадесет различни вида адови свята. Восем от тях съществата страдат предимно от изключителна горещина, а в други осем – отизключителен студ. Има още два подобни на тях, като общо правят осемнадесет. Във всички тях несе преживява нищо друго освен горещина и студ. 

Лопон Чечу Ринпоче

 

.........

 

А знаеш ли кои са четирите мисли, които отклоняват човека от  Самсара?

 1) какво наричате "душа"?

2) какво наричате "в къщи"?

А в Будизма коя част от човека се преражда?

И къде отива тази негова част след смъртта и преди да се прероди отново?


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

Вечните неща са неизменни, необусловени и "неподвижни", драга приятелко. Те не могат да идват, да си отиват или да се завръщат. Не могат да имат възникване или начало. Нещо, което възниква или е сътворено е непостоянно, зависи от пораждащите го причини и условия и неизбежно ще изчезне или ще се видоизмени. Не е в съгласие с природата на "вечното" да се изменя и усъвършенства, примерно.

Божееее какви глупости дрънкаш не е истина

Ти за това ли отиде там - да ти промият головата а

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

А знаеш ли кои са четирите мисли, които отклоняват човека от  Самсара?

Това е първата подготвителна практика в тибетския будизъм или т.нар. обичайна подготовка. С това се започва. Как мислиш - дали я знам?

(1) Скъпоценното човешко тяло, (2) непостоянството и смъртта, (3) карма (причина и резултат) и (4) недостатъците на самсара (трите вида страдание) са 4-те мисли, които отклоняват умът от самсара и га насочват към духовна практика, ако бъдат правилно и задълбочено разбрани. Това за 18-те свободи и условия, което си цитирала, е част от ученията за първата мисъл (скъпоценното човешко съществуване).

Редактирано от scepsis (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

скъпоценното човешко тяло хаха как звучи само

МПС-то ни и скъпоценност няма що

Редактирано от haidukpikaso (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Божееее какви глупости дрънкаш не е истина

Ми, обясни ми и разсей моето невежество.

скъпоценното човешко тяло хаха как звучи само

МПС-то ни и скъпоценност няма що

Ами, не става дума за твоето точно, ако трябва да бъда пределно откровен. То е посочено в т. 7 от цитираното от Ауми: "Живот с неправилни възгледи, когато автоматично се натрупват отрицателни действия и следователно, причини за бъдещи страдания." Ако не можеш да схванеш нещо толкова просто като това, че "вечните" неща са неизменни, несътворени и безпричинни, то просто няма какво да обсъждаме.

Редактирано от scepsis (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Това е първата подготвителна практика в тибетския будизъм или т.нар. обичайна подготовка. С това се започва. Как мислиш - дали я знам?

(1) Скъпоценното човешко тяло, (2) непостоянството и смъртта, (3) карма (причина и резултат) и (4) недостатъците на самсара (трите вида страдание) са 4-те мисли, които отклоняват умът от самсара и га насочват към духовна практика, ако бъдат правилно и задълбочено разбрани. Това за 18-те свободи и условия, което си цитирала, е част от ученията за първата мисъл (скъпоценното човешко съществуване).

Да, има осемнадесет условия, които събрани заедно представляват “скъпоценното човешко тяло”. Ако някое от тези условия липсва, това съществуване не може да се нарече “скъпоценно”.

 

Не се и съмнявам, че знаеш всичко много добре. :)  Просто исках малко пояснения. Иначе Будизмът като учение много ми допада :shy11: ...освен частта за духовете.  :shock11:  ;)

скъпоценното човешко тяло хаха как звучи само

МПС-то ни и скъпоценност няма що

Да, наистина трябва да се благодарим, че сме получили тези скъпоценни тела....защото представяш ли си, ако се бяхме родили като крокодили...или някакви други животни? А представяш ли си, ако се беше родила не тук, а в Африка например? ;)

Редактирано от Aumi (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ми, обясни ми и разсей моето невежество.

 

с вятърни мелници не ми се занимава

:get out:

 

зер малко съм писала за Душата и за Дома

кой разбрал - разбрал

нито ти ще дойдеш на моето усещане и ниво - нито аз ще ходя при твоите фантастики дето ти ги разказват

Да, наистина трябва да се благодарим, че сме получили тези скъпоценни тела....защото представяш ли си, ако се бяхме родили като крокодили...или някакви други животни? А представяш ли си, ако се беше родила не тук, а в Африка например? ;)

хаха днес само глупости пишете ей

човек в животно не се преражда - и обратното

това първото

и второто - къде ще се родим си избираме само и единствено ние

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Посредством непосредствено възприятие, казано най-общо и не много точно.

Вечните неща са неизменни, необусловени и "неподвижни", драга приятелко. Те не могат да идват, да си отиват или да се завръщат. Не могат да имат възникване или начало. Нещо, което възниква или е сътворено е непостоянно, зависи от пораждащите го причини и условия и неизбежно ще изчезне или ще се видоизмени. Не е в съгласие с природата на "вечното" да се изменя и усъвършенства, примерно.

Така е, напълно съм съгласна. Няма вечни неща. Всичко в природата подлежи на промяна. Нищо не е постоянно.И в този смисъл, нищо не е вечно. Още по-малко пък ние. Дори и нашите Души не са вечни. Те са само частици от Безкрайността. От нея сме създадени, и там ще се върнем някога отново.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вечни сме.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

с вятърни мелници не ми се занимава

:get out:

 

зер малко съм писала за Душата и за Дома

кой разбрал - разбрал

нито ти ще дойдеш на моето усещане и ниво - нито аз ще ходя при твоите фантастики дето ти ги разказват

хаха днес само глупости пишете ей

човек в животно не се преражда - и обратното

това първото

и второто - къде ще се родим си избираме само и единствено ние

Това дали ние избираме къде и как да се родим, е малко съмнително.

Кои сме ние, че сами да определяме живота си? Просто сме подвластни на Закона на Самсара, т.е. на Закона за причината и следствието.

Вечни сме.

Можеш ли да дадеш определение за понятието "вечен" ?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

  Просто исках малко пояснения.

Осемте свободи означават, че сме свободни от осем неподходящи, неблагоприятни за духовна практика начини на съществуване. Четири от тях са извън човешката сфера (параноя, прети, животни - при тях има постоянно страдание и объркване; богове и полубогове - най-общо пречката е разсейване, поради временните щастливи обстоятелства). Следват четири в човешката сфера:  раждайки се като хора да не сме в 5) нецивилизована страна, в която не се преподава Буда-дхарма; 6) във време, когато Будата не е дошъл; 7) с погрешен възглед и с 8) увредени сетивни органи или менталност.

По-нататък има пет дарби или условия, които идват от нас: 1) да сме родени като хора, 2) в цивилизована страна, в която се преподава Буда-дхарма, 3) да не сме извършили едно от 5-те крайно негативни действия (убийство на баща, майка, архат, наранване на Буда, разкол в Сангхата), 4) неувредени сериозно сетива и менталност и 5) правилен възглед (доверие в карма и Трите Скъпоценности). Последните пет идват или са свързани с другите: 1) Буда да се е появил в тази историческа епоха, 2) да е дал учения, 3) те все още да се предават като жива приемственост, 4) да има Сангха (практикуващи) и да 5) срещнем учител. Това съвсем общо, защото има много детайли по всяка точка.

Редактирано от scepsis (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това дали ние избираме къде и как да се родим, е малко съмнително.

Кои сме ние, че сами да определяме живота си? Просто сме подвластни на Закона на Самсара, т.е. на Закона за причината и следствието.

Можеш ли да дадеш определение за понятието "вечен" ?

И защо да е съмнително ?

За картите на живота не си ли чувала ?

Да не би аз да съм написала твоята карта а, или ти моята

 

Вечен - като част от Бога.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вечен - като част от Бога.

Бог, драга приятелко, не може да има части, защото ако има "части" е съставен феномен, т.е. обусловен от причини и условия, а това ще рече, че не е никакъв Бог. Природата на Бог или на Абсолюта не може да се съставена от части.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бог, драга приятелко, не може да има части, защото ако има "части" е съставен феномен, т.е. обусловен от причини и условия, а това ще рече, че не е никакъв Бог. Природата на Бог или на Абсолюта не може да се съставена от части.

а баща ти на теб какъв ти е а

да не е на части

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Осемте свободи означават, че сме свободни от осем неподходящи, неблагоприятни за духовна практика начини на съществуване. Четири от тях са извън човешката сфера (параноя, прети, животни - при тях има постоянно страдание и объркване; богове и полубогове - най-общо пречката е разсейване, поради временните щастливи обстоятелства). Следват четири в човешката сфера:  раждайки се като хора да не сме в 5) нецивилизована страна, в която не се преподава Буда-дхарма; 6) във време, когато Будата не е дошъл; 7) с погрешен възглед и с 8) увредени сетивни органи или менталност.

По-нататък има пет дарби или условия, които идват от нас: 1) да сме родени като хора, 2) в цивилизована страна, в която се преподава Буда-дхарма, 3) да не сме извършили едно от 5-те крайно негативни действия (убийство на баща, майка, архат, наранване на Буда, разкол в Сангхата), 4) неувредени сериозно сетива и менталност и 5) правилен възглед (доверие в карма и Трите Скъпоценности). Последните пет идват или са свързани с другите: 1) Буда да се е появил в тази историческа епоха, 2) да е дал учения, 3) те все още да се предават като жива приемственост, 4) да има Сангха (практикуващи) и да 5) срещнем учител. Това съвсем общо, защото има много детайли по всяка точка.

Мисля си, че в този свят, поне тук, в това измерение, където съществуват болестите и смъртта, няма как човек напълно да се освободи от страданието. . Може някъде в друго измерение да съществува живот без страдание, но тук, в нашия свят, на наша земя, това е невъзможно.

Може би едни същества страдат по-малко от други, но страданието винаги съществува в материалния свят.Просто защото материята от която сме създадени е неустойчива.

а баща ти на теб какъв ти е а

да не е на части

А ти като си толкова нъвътре в нещата, я кажи, каква е причината Бог да откъсне части от себе си и да ги остави да страдат?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А ти като си толкова нъвътре в нещата, я кажи, каква е причината Бог да откъсне части от себе си и да ги остави да страдат?

ей само това страдание ви е в главите

мъчи ви а

ние сме си го избрали - за еволюцията на душата ни, проумейте го

Бог няма нищо общо

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ей само това страдание ви е в главите

мъчи ви а

ние сме си го избрали - за еволюцията на душата ни, проумейте го

Бог няма нищо общо

Значи,, Душата преди да се въплъти тук, не е била еволюирала. Трябва да се въплъти, за да еволюира?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Значи,, Душата преди да се въплъти тук, не е била еволюирала. Трябва да се въплъти, за да еволюира?

може и да е млада Душа, да, но стари Души се връщат пак и пак

много земни животи трябват да усвоиш уроците

докато не станеш в синият цвят, цветът на последното ниво

после няма нужда вече да се прераждаш

:cool:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

може и да е млада Душа, да, но стари Души се връщат пак и пак

много земни животи трябват да усвоиш уроците

докато не станеш в синият цвят, цветът на последното ниво

после няма нужда вече да се прераждаш

:cool:

Не, последното ниво е бялото. ;)

Бялата аура.

 

Значи, когато Бог ни е създал не сме били съвършени като Души? :whist:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не, последното ниво е бялото. ;)

Бялата аура.

 

Значи, когато Бог ни е създал не сме били съвършени като Души? :whist:

Бялото е само и единствено за светците, или т.нар. Старейшини, Съвета.

 

Съвършени сме създадени - но трябва да си го заслужим и сами да си го постигнем.

Съвършенството.

 

Ти мислиш че Бог мързели ли създава а

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бялото е само и единствено за светците, или т.нар. Старейшини, Съвета.

 

Съвършени сме създадени - но трябва да си го заслужим и сами да си го постигнем.

Съвършенството.

 

Ти мислиш че Бог мързели ли създава а

Чувала ли си за аура тест?

 

Не знам, но като гледам хората по света, все се чудя дали един и същи Бог ги е създал всичките или е оставил тази задача на други...

А може би просто хората са един експеримент. Или пък идваме от различни планети....Кой знае?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване