Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Благородная речь

«Говорящие гневно, полные злобы и гордости

При встречах привязываются к ошибкам друг друга;

Они наслаждаются, порицая и отыскивая ошибки,

Им приятна неудача соперника. Но благородные

Никогда не пойдут по такому пути.

Если встречается такой человек с правильной речью,

Он знает надлежащее время, и его речь

Касается праведности; он практикует правильную речь.

Так говорит мудрец, безгневный, хорошо воспитанный,

Сдержанный, смиренного ума; он не говорит авторитетным тоном,

Не любопытствует, но разумно произносит приятные слова;

Он приветствует мир добрых, отвергает злых,

Не делает упреков, не выискивает ошибки,

Не возражает сопернику, не стремится опровергнуть его

Или делать выводы. Поистине, слова

Благородного человека столь же приятны, сколь и полезны!

Так говорит благородный, такова благородная речь;

Зная это, мудрые должны быть смиренными в речи».

(«Ангуттара-никая» I, 199)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, rurk написа:

 

Rurk, я кажи ти. Може ли човек, който прави и постъпва по този начин. Да ми се бие в гърдите че е голям будист, просветен, прозрял празнотата и говори от името на големи учители. Да си позволява да казва на хората че живеели измислени животи, и да им обяснява колко не разбирали, а пък той колко разбирал? И едновременно, да се опитва да накара да му завидеят, докато той се наслаждавал на екстри, чисто материални?

Може ли въобще такъв човек да ми има и минималното осъзнаване към което води Будистката практика?

От сега ти казвам че, не. Няма как. И че не трябва да се допуска, такива въздухари да си правят гаргара с тези неща. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тази мантра какво трябва да означава? Какъв е смисълът на думите и, каква е целта и? Тази дакини каква е? Все пак дори и да предположим, че четящите темата са будисти, то не е задължително да са запознати с точно тази будистка школа.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 46 минути, Shiniasu написа:

Тази мантра какво трябва да означава? Какъв е смисълът на думите и, каква е целта и? Тази дакини каква е? Все пак дори и да предположим, че четящите темата са будисти, то не е задължително да са запознати с точно тази будистка школа.

Ах, стига е човек. След годините ти участие във тази тема, задаваш такива въпроси? 

преди 46 минути, Shiniasu написа:

Тази мантра какво трябва да означава?

Не си разбрал още какво е мантра? И как и защо се използва? Ами, после се чудиш защо звучиш направо налудничаво когато говориш за Будизъм тук. 

Как да знаеш, когато никога не си практикувал. Как да знаеш, когато никога не си се интересувал истински. Как, да знаеш когато още не си разбрал собствената си същност. Когато започнеш да практикуваш Будизъм, това което говоря от самото начало. Да започнеш да прилагаш техниките, методите на които той учи, ще разбереш какво е мантра. 

преди 50 минути, Shiniasu написа:

 Тази дакини каква е? 

И дакини още не си разбрал какво е? Ми поне да беше се информирал интелектуално, какво може би е. Защото за да разбереш какво е, трябва да медитираш. Да използваш собствения си Ум, за да разбереш, какво е дакини. Иначе само на представи, това което всички правите тук. 

преди 51 минути, Shiniasu написа:

 Все пак дори и да предположим, че четящите темата са будисти, то не е задължително да са запознати с точно тази будистка школа.

Първо ти не си, четящ темата просто, пак се променяш както ти отърва. Ти си твърд участник тук от години. Знаеш много добре какво се случва тук. 

И как въобще можеш да кажеш, че различните школи са нещо различно! Всичко е едно и също, Будизъм. Няма разлика в и между будистките школи. Всички имат една цел и следват един Учител. Буда. Единствената разлика е, медитативните практики които прилагат и техните резултати до които водят. Във абсолютно нищо друго не се различават. 

Ама как да знаеш, това толкова елементарно нещо. Ако съвсем малко се беше позанимавал, щеше да видиш сам сега. Колко ти е безсмислен въпроса.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Написа мнението си за мен, но не написа нищо по въпросите. Ще чакам Рурк да напише нещо.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

преди 1 час, Shiniasu написа:

Тази мантра какво трябва да означава? Какъв е смисълът на думите и, каква е целта и?

Добър въпрос. Ако мога да те цитирам от другата тема: Това друго може да не е материята и формите, а може и да е. Субстанция може да означава свойства, характерни черти и оттам същност. Есенция, т.е. истинската природа на нещо има същото значение. Това е нещото, което стои в основата на външното проявление.

Да, есенцията изведена от харектеристиките и проявена като практика. Например Праджняпарамита Мантра означава пълно избавяне от илюзиите, заблудите, пълно и окончателно пробуждане, съвършена мъдрост. Вътрешната настройка е от значение: "Казвайки тази мантра излизам отвъд пределите на всички имена, форми, личности и ограничения."

https://youtu.be/3uQHbwXP-ss

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, Shiniasu написа:

Написа мнението си за мен, но не написа нищо по въпросите. Ще чакам Рурк да напише нещо.

Хахах, и ти чакаш някой в интернет, от форумите. Да ти обясни какво значи? Хахах 🙂

Щом това очакваш, си точно това мнение което съм написал за теб. 

преди 11 минути, Śūnyatā написа:

 

Добър въпрос. Ако мога да те цитирам от другата тема: Това друго може да не е материята и формите, а може и да е. Субстанция може да означава свойства, характерни черти и оттам същност. Есенция, т.е. истинската природа на нещо има същото значение. Това е нещото, което стои в основата на външното проявление.

Да, есенцията изведена от харектеристиките и проявена като практика. Например Праджняпарамита Мантра означава пълно избавяне от илюзиите, заблудите, пълно и окончателно пробуждане, съвършена мъдрост. Вътрешната настройка е от значение: "Казвайки тази мантра излизам отвъд пределите на всички имена, форми, личности и ограничения."

https://youtu.be/3uQHbwXP-ss

И ето го веднага потвърждението, колко типично. Толкова предсказуемо. Ето точно това за което аз винаги говоря. Благодаря на неосъзнатото същство, което веднага го доказа. Така учи и разбира от всичко.

И сега вече, ви е ясно и разбрахте какво е мантар, какво е дакини?

Хахаха, той даже "есенция" на какво не знае, а пък иначе и мантрата е разбрал. 

Аве Вуня...!!!! Хахаах 🙂

Ако знаеш само колко труд трябва и упорита практика, докато разбереш какво е мантрата. За какво се използва, и какъв ефект има. 

Практика трябва. Ама без учител който да тия предаде, никой не може да разбере какво е, и я практикува. Без да ти бъде дадена от непрекъсността на линията. С помощта на трансмисия от учителя. 

А не, да ти цитира един пишман, отвсякъде издънил се пич, да ти обяснява какво е из форумите. Хахаха.... Ти нещо нередно в това не намираш ли?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Намо тасса бхагавато арахато самма самбуддхаса

Поклон пред така достойния за почит и уважение, сам  [без учител] постигналия просветление Буда!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, Śūnyatā написа:

 

.Да, есенцията изведена от харектеристиките и проявена като практика. Например Праджняпарамита Мантра означава пълно избавяне от илюзиите, заблудите, пълно и окончателно пробуждане, съвършена мъдрост. Вътрешната настройка е от значение: "Казвайки тази мантра излизам отвъд пределите на всички имена, форми, личности и ограничения."

https://youtu.be/3uQHbwXP-ss

Ти колко си практикувал мантра че, извади есенцията..????? Хахах, не мога да спра да се смея, честно. Това което е написано че означава, е просто един опит да бъде описан, ЕФЕКТА от мантруванетео. А за да започнеш да мандтруваш, трябва много други практики предварително да си усвоил, и като цяло да си разбрал и подготвил.

Как, или по точно кое, как действа на ума, и защо. Да си я усвоил до такава степен, че да си се убедил сам във всичките и ползи и ефекти. И тогава разбираш, какво има предвид това обяснение. Ама без да си направи всичко това, а ми се говори и ми се прави че, разбиря някои. Е просто един глупав човек, и да не чуди защо го бъзикат. 

току-що, Śūnyatā написа:

Намо тасса бхагавато арахато самма самбуддхаса

Поклон пред така достойния за почит и уважение, сам  [без учител] постигналия просветление Буда!

Хахаах, наистина си точно такъв, издухан вече. Ти какво разбра от това? Или си го интерпретира, както ти отърва. Да си оправдаеш нуждите?

 Това има съвсем друг смисъл и значение, и така както си го изкарал от контекст. Не потвърждава издуханото ти мнение и отношение. 

преди 2 минути, Śūnyatā написа:

Намо тасса бхагавато арахато самма самбуддхаса

Поклон пред така достойния за почит и уважение, сам  [без учител] постигналия просветление Буда!

Ти искащ, да кажеш. Че може да се постигне просветление без учител?

И, ти ми се сравняваш със Буда.....?!?

Това ли искаш да ми кажеш?

Буда е ходил при много учители преди, сам да седне и да практикува медитация. Той сам я е развил, но основата на медитация я има много преди Буда. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 44 минути, Śūnyatā написа:

 

Добър въпрос. Ако мога да те цитирам от другата тема: Това друго може да не е материята и формите, а може и да е. Субстанция може да означава свойства, характерни черти и оттам същност. Есенция, т.е. истинската природа на нещо има същото значение. Това е нещото, което стои в основата на външното проявление.

Да, есенцията изведена от харектеристиките и проявена като практика. Например Праджняпарамита Мантра означава пълно избавяне от илюзиите, заблудите, пълно и окончателно пробуждане, съвършена мъдрост. Вътрешната настройка е от значение: "Казвайки тази мантра излизам отвъд пределите на всички имена, форми, личности и ограничения."

https://youtu.be/3uQHbwXP-ss

Аз разбира се освен въпроса зададен тук потърсих из нета относно мантрата и не ми беше лесно да открия това, което търся. Но пък намерих доста неща - превод, тълкуване, обяснения, цел и т.н. Не че ще започна да повтарям мантри, Но исках да си изясня смисъла някой да прави това.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, Shiniasu написа:

Аз разбира се освен въпроса зададен тук потърсих из нета относно мантрата и не ми беше лесно да открия това, което търся. Но пък намерих доста неща - превод, тълкуване, обяснения, цел и т.н. Не че ще започна да повтарям мантри, Но исках да си изясня смисъла някой да прави това.

Защо не пробваш? А?

Страх ли те е? Или не си убеден все още че, ще ти помогне?

И още веднъж ще кажа, много е смешно това да ми търсите из нета смисъл и значение на такива неща. Това няма нищо общо с това което е. И няма начин да се разбере, без да се преживее през практика.

А ако не ти се практикува, тогава можеш да си намериш нещо друго на друго място да правиш. И след дългогодишния ти стаж тук, накрая пак нищо не разбрал.  Офффф...!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, NoMeJodas написа:

И няма начин да се разбере, без да се преживее през практика.

Всичко е практика. Кое не е практика ?

Ся, ако тръгнем да обуславяме, можем да създадем доксандокус модели, това е практика, онова не е практика. Ама дали има смисъл.

И стига си плюл, хората са нормални. Грешката е в твоя телевизор. Ти си гневен. 

Като търсиш да оплюеш някого за нещо, винаги ще намериш. На Буда самия той да тръгнеш да търсиш кусури, пак ще намериш. Затуй Линдзи Исюан е казал, ако срещнеш Буда, убий Буда. Няма смисъл да търсиш кусури. Трябва да преминеш отвъд търсенето на кусури. Както у другите, тъй и у себе си. 

Чак тогава, вече можеш с чисто сърце да кажеш, Линдзи е тъпак, защото е велик учител. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, Реджеп Иведик написа:

Всичко е практика. Кое не е практика ?

Ся, ако тръгнем да обуславяме, можем да създадем доксандокус модели, това е практика, онова не е практика. Ама дали има смисъл.

И стига си плюл, хората са нормални. Грешката е в твоя телевизор. Ти си гневен. 

Като търсиш да оплюеш някого за нещо, винаги ще намериш. На Буда самия той да тръгнеш да търсиш кусури, пак ще намериш. Затуй Линдзи Исюан е казал, ако срещнеш Буда, убий Буда. Няма смисъл да търсиш кусури. Трябва да преминеш отвъд търсенето на кусури. Както у другите, тъй и у себе си. 

Чак тогава, вече можеш с чисто сърце да кажеш, Линдзи е тъпак, защото е велик учител. 

Тъкмо се чудех къде си, и напълно предвидимо се появяваш и ти. Просто и ти като другия, няма къде другаде да сте. И брей, ти си можел да говориш като нормален човек? 🤔 Каво стана с тука има тука няма, а? 😅

Аз викаш съм си виновен, а? Аз ей така си плюя просто? И да съм си променил търсенето на кусури? Хаха.. 😂

Това защо не го каза нито веднъж на Шунаята? Защо не му каза че да гледа хората, какви китки са, не правилно? Това на кой телевизора е? Че гледа такива филми? Аз имам достатъчно лични причини да си го правя каквото си поискам. Първо. 

Второ, той като е толкова просветен, защо въобще му се привиждат такива работи? А че се наслаждава на екстри, няма да го споменавам! Хаха Защо не отговаряш на нито един подобен въпрос? 

То на фона на нещо което си струва, има един кусур. Иди дойди, както казват старите хора. А то само кусури, и дори да не го гледам с лични пристрастия. 

Пълна боза и бъркоч от фантазии. И ти си същия, само че мотивите са ди други. Ти си отглеждаш отрочета във всички теми, ей така просто, са има. Сам си ги култивираш, фатмето типичен пример. Жертва. 

Понижи ви във длъжност, чин. Вече не сте били просветени ами пробудени само. Шшш алооо... Как може такова нещо. 😂😂😂

Ти ся само пробудени ли си и ти? Или просветен? 

Хахаха.. 😂😂😂😂

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Реджеп Иведик написа:

Чак тогава, вече можеш с чисто сърце да кажеш, Линдзи е тъпак, защото е велик учител. 

На Линдзи не му дреме как ще го наречеш, той е над нещата. Чиста мадхямака в дзен.

Последователи Дао!

Истинный Будда не имеет формы, истинная Дхарма не имеет проявлений.

Вы же только создаете шаблоны и творите образцы на основании фантасмагорических трансформаций.

Но если вам и удастся что-либо найти в результате поисков, то все это будут духи дикой лисицы, но никак не будет истинным Буддой. Это из-за взглядов, не соответствующих Дао (досл.: внешних по отношению к Дао).

Ведь тот, кто обучается постижению истинного Дао, не имеет дела с Буддой, не имеет дела с бодхисаттвами и архатами, не имеет дела с необычайным в трех мирах. Он удаляется от [всего этого] и в одиночестве освобождается от пут, не дает себе погрязнуть в вещах.

И пусть небо упадет на землю, у меня все равно больше не будет сомнений. Пусть все Будды десяти сторон появятся сейчас передо [мной], у меня не возникнет и мысли о радости.

Если три дороги и подземная тюрьма одновременно появятся передо мной, у меня не возникнет никакого страха. Почему так происходит?

Потому, что я вижу, что все Дхармы — это пустые проявления. Изменяются [обстоятельства], и они проявляются; не изменяются — они не проявляются. Все три мира существуют лишь в сознании; все десять тысяч дхарм существуют лишь как [результат) познания.

Следовательно:

Иллюзии снов, цветы в пустоте —
К чему стараться ловить их?[1]

[1] Цитата из трактата Сэн-цаня «Письмена истинного сознания» («Синь синь мин»), одного из наиболее важных памятников чаньской мысли.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, Śūnyatā написа:

На Линдзи не му дреме как ще го наречеш, той е над нещата. Чиста мадхямака в дзен..

И пляс един руски парцал пак, и край вече. Ти и ти си над нещата, теб та знаем. Можеш да припкаш само като парле, ама иначе ти лично нямаш нищо. Празен от присъщо съществуване. 👎👎👎

преди 31 минути, Śūnyatā написа:

Чиста мадхямака в дзен..

WOW....!!! 😂😂😂😂

Такова нещо не съм чувал от никои, никога. Нашия толкова вече ги е разбрал и прозрял че, направо вижда "чисто"...!! Хахаха 😂😂👎

Е добре де, ти въобще чуваш ли се като говориш??? Хахаха 😂😂😂😂

Добре, един въпрос само. Защо ти е необходимо толкова да се правиш на голямата работа? 

Или викаш, ти за какво иначе да се занимаваш. Като не се наслаждаваш и на тази екстра. Нали трябва да се храни "наслаждането". 

Хаха 😂😂😂

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 часа, Реджеп Иведик написа:

И стига си плюл, хората са нормални. 

Плюенето също е нормално, дори е необходимо. Калта, плюнките, невежеството образуват естествената тор, която е жизнено необходима на лотосът да израсне и разкрие своята скъпоценност - бисерът на мъдростта. Без невежество няма мъдрост.

преди 16 часа, Реджеп Иведик написа:

Като търсиш да оплюеш някого за нещо, винаги ще намериш. На Буда самия той да тръгнеш да търсиш кусури, пак ще намериш.

И обратно, има ли Буда - има и Девадата. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 26.05.2019 г. в 7:46, Śūnyatā написа:

Плюенето също е нормално, дори е необходимо. Калта, плюнките, невежеството образуват естествената тор, която е жизнено необходима на лотосът да израсне и разкрие своята скъпоценност - бисерът на мъдростта. Без невежество няма мъдрост.

И обратно, има ли Буда - има и Девадата. 

Хахаха.....:speak::lol6:

Няма ти ги менгеметата, да ти държат картите. Абсолютно си се обезсмислил сам. Затова висиш увиснал в пространството без смисъл. Нищота и простота, не празнота. :lol6:

Ето ти една темичка да си помислиш, дано да успееш да разбереш с твоя форумен английски. :lol6:

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 часа, NoMeJodas написа:

Абсолютно си се обезсмислил сам.

Анализирайки собствените си грешки, които съм правил през годините, при общуването си с други хора, разбрах че всички те са предизвикане от вкопчване в собственото ми "аз".

Аргументите, цитатите, медитациите, срещите с автентични будистки учители, натрупаният опит - не казват нищо за човека. Актуалното му състояние лъсва ясно в момента, когато той започне да общува с другите.

Подходът, чрез който някои се стремят да принизят събеседника си, показва отсъствие плодове на практиката им. Колкото и да се опитва някой да направи аргументите си по-силни, чрез самоизтъкване на дългогодишна практика, това не се получава - отсъства сътрадание.

Сарказъмът относно позицията на другия, демонстрира ли състрадание и желание да му се разясни Дхарма, да му се помогне да се избави от заблужденията си?

Личното отношение към събеседника и неприемане на всички негови идеи, даже и правилните, заради неприемане на конкретната личност, с какво помага за развитието на Дхарма?

Небрежното отношение към думите на събеседника, приписването на собствени измислици към тях, за да продължава да се гледа на него в негативна светлина, помага ли за развитието на Дхарма?

Силната нетърпимост към всичко, което противоречи на "моите" възгледи, последвана от агресивен спор, обиди и утвърждаване на това което мисля "аз" за правилно, помага ли за развитието на Дхарма?

От всичко това следва, че човек който се държи по този начин няма плодове от практиката си, няма нравственост. Без плодове медитицията е напълно безсмислена, защото й липсва мъдрост. Каква полза да медитираш два часа и после да псуваш като хамалин?

Това го пиша, защото всичките тези грешки съм ги забелязвал първо в себе си, а не за да обидя някой лично.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дхарма, направляваща живота в цялата вселена, няма нужда да бъде защитавана. Тя следва да бъде разбрана и приложена.

Дхарма няма да пострада от това, че не е приложена или дори от това, че е атакувана. 

Неприемащите и предаващите Дхарма сами се изолират от живота.

На всички, които не са прекъснали напълно връзката си с Дхарма, трябва да се гледа като на равнопоставени  - независимо дали са просветлени или невежи.

Който не разбира това, не разбира Дхарма.

Силите насочени в погрешна посока не дават добър резултат.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Śūnyatā написа:

Анализирайки собствените си грешки, които съм правил през годините, при общуването си с други хора, разбрах че всички те са предизвикане от вкопчване в собственото ми "аз".

Аргументите, цитатите, медитациите, срещите с автентични будистки учители, натрупаният опит - не казват нищо за човека. Актуалното му състояние лъсва ясно в момента, когато той започне да общува с другите.

Подходът, чрез който някои се стремят да принизят събеседника си, показва отсъствие плодове на практиката им. Колкото и да се опитва някой да направи аргументите си по-силни, чрез самоизтъкване на дългогодишна практика, това не се получава - отсъства сътрадание.

Сарказъмът относно позицията на другия, демонстрира ли състрадание и желание да му се разясни Дхарма, да му се помогне да се избави от заблужденията си?

Личното отношение към събеседника и неприемане на всички негови идеи, даже и правилните, заради неприемане на конкретната личност, с какво помага за развитието на Дхарма?

Небрежното отношение към думите на събеседника, приписването на собствени измислици към тях, за да продължава да се гледа на него в негативна светлина, помага ли за развитието на Дхарма?

Силната нетърпимост към всичко, което противоречи на "моите" възгледи, последвана от агресивен спор, обиди и утвърждаване на това което мисля "аз" за правилно, помага ли за развитието на Дхарма?

От всичко това следва, че човек който се държи по този начин няма плодове от практиката си, няма нравственост. Без плодове медитицията е напълно безсмислена, защото й липсва мъдрост. Каква полза да медитираш два часа и после да псуваш като хамалин?

Това го пиша, защото всичките тези грешки съм ги забелязвал първо в себе си, а не за да обидя някой лично.

 

Олеее....! Не мога да повярвам. Гледай само малко сега. 

Първо че, намери смелост да напишеш нещо по въпроса директно. Е някакъв напредък, и показва че има нещо вярно значи.

преди 13 минути, Śūnyatā написа:

Аргументите, цитатите, медитациите, срещите с автентични будистки учители, натрупаният опит - не казват нищо за човека. Актуалното му състояние лъсва ясно в момента, когато той започне да общува с другите.

Така, това от твоя гледна точка, от това което ти виждаш. Ти виждаш това което ти е показано да видиш. И даже не можеш да приемеш отношението което си заслужил. Пак, липси. А конкретно, за мен. Да ходил съм, правил съм всичко това. И това автоматично трябва да ти показвам на теб, каквото и да било, и че трябва да съм просветен ли? Ти въобще не знаеш от къде може да е  тръгнал за да стигне до там човек, и че може това да е за него голямо постижение. Ти даже и не можеш да си представиш, какво може да е преживял човек. И че такъв човек, може с помощта на това да е успял да научи поне, кое какво е и как. А вече до колко сам го прилага си е негова работа. Аз за разлика от теб, никога не съм се обявявал за просветен, никога не съм се изказвал от име на големи учители. Никога не съм твърдял че съм прозрял празнотата и че, се имам въобще за постигнал нещо. Да си ме чул, еди път поне да съм казал такова нещо? 

преди 21 минути, Śūnyatā написа:

Подходът, чрез който някои се стремят да принизят събеседника си, показва отсъствие плодове на практиката им. Колкото и да се опитва някой да направи аргументите си по-силни, чрез самоизтъкване на дългогодишна практика, това не се получава - отсъства сътрадание.

И ти освен практики, просветление, празноти, азове. Нещо друго в човек виждаш ли? Или ти въобще вече не виждаш хората, като хора? А като илюзии, измислици? И плодовете на практиката на човек, са си за него самия. Те на са, да се показват. Затова ти изначално си объркан, и за това си обезсмислен. На фона на огромните ти претенции. И ти ми говориш за състрадание? Ти който не можеш да направиш разлика между, скромен и свидлив? Добър и мека китка? А пък камоли мъдрост. Което даже още не си разбрал, какво е. 

преди 25 минути, Śūnyatā написа:

Сарказъмът относно позицията на другия, демонстрира ли състрадание и желание да му се разясни Дхарма, да му се помогне да се избави от заблужденията си?

Какви елементарни и плоски начини да си правиш на велик. Аве пич, ти две свестни прикази не можеш да кажеш като мъж е. Освен празноти учения и  буламачите ти. Това на теб, ясно ли ти е? Дхарма се разяснява на доверен човек, на човек който ти е спечелил доверието уважението. Ти си този който със твоята си Дхарма си я разясняваш на всякъде, и я размяташ като парцал. 

 

преди 31 минути, Śūnyatā написа:

Личното отношение към събеседника и неприемане на всички негови идеи, даже и правилните, заради неприемане на конкретната личност, с какво помага за развитието на Дхарма?

А как точно си го казал, добре тогава. Ти със какво отношение дойде и гледа кой какви фланелки носел? Какви китки бил? Кажи ми честно, какъв човек прави това? И то на място където си поканен точна Дхарма да слушаш? А то се оказа че си дошъл да клюкариш само?! Кажи какъв човек прави така? Как помага това за развитието на Дхарма? Ти още на 30 минута като дойде и почна да ми говориш за празноти, веднага ми стана ясен. Ти въобще толкова си се сомозабравил че, не знаеш даже какво говориш вече. 

преди 37 минути, Śūnyatā написа:

Личното отношение към събеседника и неприемане на всички негови идеи, даже и правилните, заради неприемане на конкретната личност, с какво помага за развитието на Дхарма?

Ти на кой думите въобще някога си приел? Ти говориш едно и също от самото начало. Ти дори на единствения тук който разбираше от будизъм, се прави на разбирач и убеждаваше че не той, а ти си най големия будист. Искаш ли да ти кажа кое пречи и руши здравословното развитие и предаване на Дхарама в България. Сега ще ти кажа, и за това съм ти супер благодарен че си жив пример за това. Ням да има никога учители който да искат да идват в България, заради типове като теб. Които му сядат отпред и започват да му обясняват будизма на него. Да му говорят за празноти, да искат най задълбочените практики и посвещения. А да говорят че от медитация се ставало зеленчук. И правят всичко възможно, подло да се докопват до учителя на всяка цена. Да са лукави и лъжливи по между си . Да въртят всякакви интриги, и най просташки клюки типични за българското ни общество. За неблагодарни хора, които не могат да оценят труда и това което е направено за тях. Те го приемат за нормално, просто консумират и после се изхождат и толкова. Познато ли ти е? Това как помага, ще ми обясниш ли? 

преди 47 минути, Śūnyatā написа:

Силната нетърпимост към всичко, което противоречи на "моите" възгледи, последвана от агресивен спор, обиди и утвърждаване на това което мисля "аз" за правилно, помага ли за развитието на Дхарма?

Това не са твои възгледи. Ти говориш от името на учителите, ученията! Ти не говориш за твоето мнение или разбиране. Ти, със твои думи говориш за "заредени двигатели на будисти с гориво"......!!!  Представяш ги като твои разбирания едва ли не, и постижения. И винаги праскаш един цитат, на някое учение което ти си избрал сам и ти харесва. И вече показваш че, ти си най разбрал и край. А да не говорим, че няма никаква структура във разбирането ти, аз поне знам достатъчно да мога да преценя, кой какво и колко. Повярвай ми, не съм толкова тъп колкото ти се иска. 

преди 52 минути, Śūnyatā написа:

От всичко това следва, че човек който се държи по този начин няма плодове от практиката си, няма нравственост. Без плодове медитицията е напълно безсмислена, защото й липсва мъдрост. Каква полза да медитираш два часа и после да псуваш като хамалин?

Следва от лимитираната ти гледна точка, иначе всичко е относително. Сега разбирам че се опитваш по някакъв умен начин да покажеш превъзходство, обаче освен да ме караш да ти се присмивам. Нищо друго не постигаш. Така ли говориш и се оправдаваш? Като изкараш другите по черни? Черен пиар. Хахах 🙂   Аз, теб във отговор на твои постъпки и поведение се отнасям така. Защото такива като теб, заслужават такова отношение. А аз всъщност какъв съм, никога даже няма и да разбереш. Просто имам такъв бакграунд и мога да си го позволя. И нямам проблем с имидж, въобще не ме дреме. И каквото и да е, при мен има много по малко его и много повече осъзнат Аз, от теб. 

преди 58 минути, Śūnyatā написа:

Това го пиша, защото всичките тези грешки съм ги забелязвал първо в себе си, а не за да обидя някой лично.

Оххх, какъв заучен сърказъм, въобще не звучи убедително. Едно нещо ще ти кажа. Аз в онзи момент когато беше в състояние на афект тук, и се беше развихрил. И започна да бълваш всичката пумия, която избълва. Тогава ти написах един коментар. Помолих те да се успокоиш и да не кажеш и направиш нещо за което ще съжаляваш после. Но ти, тогава просто не издържа и остави истинската ти същност да наделее, и знам. много те е срам за това, голяма излагация. И би трябвало, нормален човек много би се засрамил. А пречистването на такива грешни постъпки, става само със смирение, извинение и поемане на вината от отговорност. А ти, даже не усещам и леко разкаяние. Което говори че си силно вкопчен в дребничкия ти аз, и не пускаш, къде си още. Защото той иска да е винаги прав. И ти въпреки че си виновен, се мислиш че, си прав. А това е абсолютната заблуда на ума. Ти вярваш ли във Карма. Аз вярвам, и ето това е твоята карма, сам си я натрупа. Уроци от живота, там се учи мъдрост. Не във интернет и форумите. 

Нали знаеш коя е най старата измама на света? Самоизмамата.  

преди 8 минути, Shiniasu написа:

Дхарма, направляваща живота в цялата вселена, няма нужда да бъде защитавана. Тя следва да бъде разбрана и приложена.

Дхарма няма да пострада от това, че не е приложена или дори от това, че е атакувана. 

Неприемащите и предаващите Дхарма сами се изолират от живота.

На всички, които не са прекъснали напълно връзката си с Дхарма, трябва да се гледа като на равнопоставени  - независимо дали са просветлени или невежи.

Който не разбира това, не разбира Дхарма.

Силите насочени в погрешна посока не дават добър резултат.

 

Ако не влизате толкова остро със такива гръмки изказвания и малко почнете да се изказвате като нормални хора, може да сте по интересни. Какво е Дхарма за теб? Някаква сила? Природен закон? Енергия? Вие двамата сте едни и същи, от толкова много приказки между вас, сте станали едни и също. Просто се копирате и изказвате по един и същ начин, от високо. Сега кой кого и дали осъзнато го прави е отделен въпрос. Ти как така си преценил толкова крайно, кой бил будисит и кои не. Вие не можете да се видите отстрани, нямате тази гледна точка. И не можете да видите, колко сте в объркване. И във разбирания, и във поведения. Това въобще не е нито просветление нито мъдрост, Това са болни симптоми на комплекси, нужди и кои знае какво още. Щом толкова много се иска и се копнеее, духавната слава много блазни. Ама защо е нужна слава, защо е нужно внимание? Там където води Дхарма, няма нужда от тези неща. А и който се заеме със Дхарма, се отегля от света сам, защото това е единственото логично, породено от житейска мъдрост, решение. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Śūnyatā написа:

И веднага просто продължаваш, пълен бот. Чуди се после що та псуват, защо та напускат, и защо си се примирил със живот в коловоз на фатмак. И си се оставил сам, да станеш такъв. Плод на пълна житейска неосъзнатост. В пожарната на колегите ти , там с учения ли им говориш? А? С празноти? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, NoMeJodas написа:

Просто се копирате и изказвате по един и същ начин, от високо.

Всъщност истината е, че твоето поведение е твърде ниско.

Моето изказване, колкото и да ти изглежда високопарно, всъщност съдържа една проста истина. Не съдържа някакви велики тайни на битието.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, Śūnyatā написа:

На един от въпроси по горе, ще отговориш ли? Поне веднъж? Така ли се прави? :speak:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия.