Премини към съдържанието
От 1-ви септември 2021 г., вход във форумите ще е възможен само с имейл адрес вместо потребителско име. Ако не помните имейла с който сте се регистрирали, вижте го в настройките на профила си. ×
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


преди 1 минута, Shiniasu написа:

Е и? Кой е казал, че не са. Но в написаното от него има прекалено много нагласени и ненормални за един нормален нуждаещ се моменти (най-вече реплики). Има и разминавания в твърденията му. Още с първото му мнение стана ясно, че цели да провокира шунята. После разбира се подмина всички съвети, които му се дадоха, без значение, че показа някакво одобрение към някои от тях. Реално не пожела да се задълбочи върху нито един от тях, освен върху медитациите на шунята. Интересно защо, след като още с включването си обяви, че не се интересува от религии, но за медитациите знае, че са свързани с будизма. Има и друго, но това е достатъчно.

Чакай малко бре човек, какво тръгна да тълкуваш нещата толкова на дълбоко, "прекалено много нагласени и ненормални за един нормален нуждаещ се моменти".. Какво..? Тук нищо не разбрах. Вклчих се точно заради този коментар, не знам участника. Ти на фона всичко това което видех тук, като чуеш, неща от такъв характер, "освобождение от страха" и "много дълбока трансформация" , няма ли да ти стане интересно? 

Върху коет да се задълбоча, това което той ми каза е да отида на психиатър и да пия хапове? Това ли да поискам? Ти сериозно ли? В момнта в койтто попитах за нещо по конкретно, ми каза, че не бил просветен и не да не очкаваме много от него..!! На кое да се хвана и да направя? 

Ти защо си такъв... !! Каквът ти е проблема пък на теб...!! 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Refour написа:

По скоро имам едно непрекъснато чувство на несигурност, и някак това, че не съм направил нещата правилно. Като чувство за вина е, нещо което се обвинявам сам себе си. Може да не е основателно, но е факт че го усещам. Това се отразява на взаимоотношенията ми, виждам го в погледа. Дори да имам желание за разбиране, има едно недоверие, непрекъснато. Това ме изнерва и ме дразни. 

Разбирам те . Дадеш 2 лева за бира 🍻 и получиш въпроса ,,защо не си ги оставил в касичката за екскурзия на жена ти?" Всичко ти е наред . Не се занимавай с глупости като медитация - по добре изкарай 5 лева и ги дари за някоя кауза --- това гледа Господ ,,колко помагаш ? " А не ,,колко му обръщаш внимание?" - и това гледа ,но да нахраниш гладен е по добре от медитация ....

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 часа, Aumi написа:

 Будизмът ми е интересен точно защото е уникален

може и да е уникален, но проблемът никога не е бил в будизма. Проблемът е в последователите и типично човешките залитания и самозаблуди. Дори - и сред "будистите" - и групови и персонални. Ниското ниво е масово и будизма в това няма нищо общо. Търсенето на спасение за потъналите хора никога няма да спре. Намирането му - който където привижда, за да си го докопа.

Няма по-голямо проклятие за всеки постигнал трансформация - защото след него се провлачват последователи и религии. Това няма граници, нито историята го е променила с нещо и до днес. И е най-елементарното основание за да се отхвърли представата за "прераждане"  и "карма".

преди 10 минути, Refour написа:

Даже ми стига акъла,

На първо място може ли просто да спрете да изливате истерията и комплексите си сред темата?

Втората стъпка е - да напишете няколко прости думички на някой от модераторите на форума. По възможност - кратко, сбито, ясно и без правописни грешки и истерични изблици.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, _ramus_ написа:

на първо място може ли просто да спрете да изливате истерията и комплексите си сред темата.

Втората стъпка е - да напишете няколко прости думички на някой от модераторите на форума. По възможност - кратко, сбито, ясно и без истерични изблици.

Да може, извинявам се няма да го правя повече. Просто съжалявам за появата ми и причинените неудобства.

Опция за изтриване няма, трябва да се свържа с модератор ли?

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Нали приехте да опитате да престанете с глупостите си сред темата. Вие сами се съгласихте. Колко пъти вече повторихте "не разбирам" - ок. Тогава просто спрете да пишете... докато (и ако) разберете.

Личните драматични и самосъжалителни изповеди са за друго място, за други хора - например за изповед пред свещеник. Случва се човек да пропадне в тия неща, но ако няма дори капчица мерак да се изправи и изскочи от дупката и бог да му се появи няма да има файда.

Изглежда ви е трудно да спрете, като все пак темата не е нито студио за взаимопомощ или психотерапевтичен кабинет.


Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно е да виждам че има изтрити коментари.

Добре че все пак модератори поглеждат за да опитват да 'хигиенизират' по темите. Не че е лесно... :)

 

преди 21 часа, Anzhel Dimitrov Dimitrov написа:

,но да нахраниш гладен е по добре от медитация ....

всъщност "медитацията" е с народно значение именно като "храна за гладни души". Тя е като едно от многото "хапчета' за постигане на въжделения, мераци, стремежи - всичките от проекции. Съвсем точният пример за това е именно форумния "мадхямик" ...

За други хора, според личните им фантазни легенди - хапчетата са 'други". Един намерил бог, друг духовния му учител ... трети го пазил ангела му хранител,...

Сред универсалните "хапчета за гладни души" са всички народни митологични картинки, дето циркулират из целия форум, из целия социум. Именно заради тяхното удобство, простота и мъгляво значение - те са много удобни за ползване. Например - "всяко зло за добро", " така е писано", "така е трябвало да се случи"... - са фрагменти от типичните социални "хапчета за гладни  и малки души"...

Религиите чудесно събират множество от тия "хапчета" в нагласена сборна картина. "Спасението" - е едно от тия универсални хапчета. "Страданието и как да го "прекратим" - е друго от тиях. Ако не бяха така направени и с целите заради които са измислени - никой нямаше да им обърне внимание.

Всичко това е чудесно, но ползването на "хапчета" с фантазиране на някакво развитие, е просто поредната бленувана фантазна картина. Докато "хапчетата" са лесния и инстинктивен вариант за туширане на симптомите, развитие не може да има.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, _ramus_ написа:

Чудесно е да виждам че има изтрити коментари.

Добре че все пак модератори поглеждат за да опитват да 'хигиенизират' по темите. Не че е лесно... :)

 

всъщност "медитацията" е с народно значение именно като "храна за гладни души". Тя е като едно от многото "хапчета' за постигане на въжделения, мераци, стремежи - всичките от проекции. Съвсем точният пример за това е именно форумния "мадхямик" ...

За други хора, според личните им фантазни легенди - хапчетата са 'други". Един намерил бог, друг духовния му учител ... трети го пазил ангела му хранител,...

Сред универсалните "хапчета за гладни души" са всички народни митологични картинки, дето циркулират из целия форум, из целия социум. Именно заради тяхното удобство, простота и мъгляво значение - те са много удобни за ползване. Например - "всяко зло за добро", " така е писано", "така е трябвало да се случи"... - са фрагменти от типичните социални "хапчета за гладни  и малки души"...

Религиите чудесно събират множество от тия "хапчета" в нагласена сборна картина. "Спасението" - е едно от тия универсални хапчета. "Страданието и как да го "прекратим" - е друго от тиях. Ако не бяха така направени и с целите заради които са измислени - никой нямаше да им обърне внимание.

Всичко това е чудесно, но ползването на "хапчета" с фантазиране на някакво развитие, е просто поредната бленувана фантазна картина. Докато "хапчетата" са лесния и инстинктивен вариант за туширане на симптомите, развитие не може да има.

Опа, имало е намеса на боговете тук. Защо ли? :no-no:

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 4.05.2021 г. в 11:30, Shiniasu написа:

А ежедневието е тежко за всички, така че това трябва да се приеме и да не се хабят излишни усилия и нерви с въпроси и констатакции от типа "ама защо е така?", "ама не може ли да не е така?", "ама не е честно" и др. под. 

Добре казано, ето една статия, в която се говори точно за "не е честно":

Цитат

Ако някой иска да поддържа добри отношения с друг човек, трябва доста да се постарае. Не познавам нито една двойка, която никога да не се е карала. През последните седмици мнозина се обърнаха към мен, за да се оплачат от половинките си или от колегите си. „Всичко е по негова вина“ – обикновено ми казват те.
Като дете участвах в състезания по бойни изкуства и се случваше да се чудя дали мога да се оплача на съдията, че моят противник ме е ударил по начин, който считам за неправилен, или че е използвал непозната за мен техника. И освен това се чудех дали имам право да се оплаквам, ако някой използваше само лявата си ръка по време на бой или пък правеше само един удар с крак.

Дали самият аз имах право да поискам от противника си да стои неподвижно, за да мога спокойно, без да се притеснявам, че той ще ме удари, да го удрям аз? Отговорът на всички тези въпроси е очевиден! Естествено, че не! Ако получа някой удар, аз единствен съм виновен за това. Мога да си кажа, че причината е, че не съм се упражнявал достатъчно. Ако някой ме нокаутира, най-правилното би било да си кажа, че е по-добре да продължа да тренирам! Никога не можем да прехвърлим отговорността за собствените си наранявания на другия и да му кажем: „Всичко е по твоя вина“. В живота е същото, както в бойните изкуства. Всеки пада понякога. Но онзи, който падне, може ли да обвини другия, че е подготвил земята, така че да падне? Ако другият не следва правилата така, както бихме искали да го прави, откъде накъде ще се оплакваме и ще го обвиняваме, че страдаме заради него? Дали отговорността за нашите страдания може да е на някой друг? Естествено, че не!

....

Източник: https://www.vraicoeur.org/bg/статии/всичко-е-по-твоя-вина/

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 46 минути, Соник написа:

Добре казано, ето една статия, в която се говори точно за "не е честно":

 

Хубаво си я постнал тази статия тук, ама кой се придържа към подобни принципи...!!

Къда са тези хора които така правят и внимават...

Никъде, аз лично не съм видял или някой не се отнасял така към мен...

Дори и тук в тези привиднио анонимни форуми също...

Пълно с подобни от ежедневието....

Всичко само теории..

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, Соник написа:

Ако някой иска да поддържа добри отношения с друг човек,

освен имитацията на поучение, статията е най-малкото неграмотна. В нея не се прави дори елементарна разлика между отговорност, причинност и "вина" - което е и сред заглавието.

Освен че в цитата е включен линк с реклама за четиво и си в ролята на рекламен агент на личната си падалка за сайт, учител и религия, опита за поучителност в посланието в нея е като за дечица и блудници от преди 10 века...

Ти сигурен ли си че си наясно какво означава Вина? А отговорност?

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Хотя буддизм развивался как религиозная система со своими специфическими священными писаниями и ритуалами, строго говоря, авторитет священных текстов в буддизме не может превалировать над пониманием, основанным на рассуждениях и эксперименте. Ведь и сам Будда в одном своем знаменитом высказывании занижает авторитет текстов, содержащих даже его собственные слова, призывая последователей не признавать их истинность из одного лишь почтения к нему. Он советует своим ученикам самим проверять истинность его слов и его учения, подобно тому, как ювелир с помощью различных искусных методов исследует подлинность золотого слитка. Таким образом, в отношении истинности того или иного утверждения буддизм придает наибольшее значение опыту, затем рассуждениям и в последнюю очередь священному писанию. Великие мастера Наланды, буддийского университета Индии, традицию которого унаследовал и тибетский буддизм, руководствуясь этими словами Будды, долгое время строго и тщательно на собственном опыте проверяли его учение.

Далай Лама

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Цитат

Буда е преподавал в продължение на 49 години. Провел е над триста конференции. И въпреки това не е казал и една дума. Ако някой внимава за думите, без да е разбрал основния смисъл на учението на Буда, на всички ще стане ясно, че нищо не е разбрал, когато се опита да ги интерпретира. Ако обаче се отклони и за момент от сутрата, ако не обърне внимание дори само на една дума, сутрата ще изгуби целия си смисъл и ще се превърне в ерес.

Един приятел наскоро ми говори за Калама сутра, като каза, че това е една от най-важните сутри на Буда най-вече заради един доста известен на Запад пасаж, който уж напомнял либералния индивидуализъм, близък до западната мисъл. В този пасаж се наблягало на необходимостта да се съмняваме във всичко, да вярваме в това, в което имаме желание да вярваме, особено в теории, които ни носят някаква полза (и обратно, не бивало да приемаме теории, от които нямаме изгода). Четейки този пасаж, хората започват да мислят, че будизмът е религия, която приканва всичко да се търси самостоятелно и да се затворим в един натрапчив скептицизъм, който стига дотам, че да откажем да повярваме в думите на Буда. Единственото правилно нещо е да вярваме в себе си.

Приятелят, който спомена тази сутра, ми каза, че текстът съдържа десет основни точки:

1. Съмнявайте се в това, което ви казват хората.
2. Съмнявайте се в автентичността на традициите.
3. Съмнявайте се в достоверността на информацията, която се разпространява около вас.
4. Съмнявайте се в това, което казват свещените текстове.
5. Съмнявайте се във всички логични разсъждения.
6. Съмнявайте се във философията.
7. Съмнявайте се в собствените си мисли.
8. Съмнявайте се във всички общоприети концепции, хипотези и идеи.
9. Съмнявайте се в хорските слова, дори да са на най-известните личности.
10. Съмнявайте се в думите на онзи, който считате за ваш учител, гуру и дори в словата на Буда.

Знаете ли колко се изненадах, когато моят приятел ми изреди тези десет точки? Аз практикувам будизма и, въпреки че практиката ми е посредствена, мога веднага да заявя, че тези десет твърдения не идват от Буда, защото подобни идеи само биха усилили значително съмненията, които практикуващите вече и без това имат. На всичкото отгоре, това е практика, която развива егоизма, тъй като човек бива насърчаван да практикува само онова, което му допада. Това по никакъв начин не му помага да има доверие в Буда и увеличава разстоянието, което го дели от просветлението. Защо? Нека ви обясня.

За да се постигне първият плод на архата шравака, в будизма се казва, че трябва да се разсекат трите възела, т.е. привързването към илюзиите по отношение на истинското аз, привързването към погрешните и объркани възгледи за учението и привързването към погрешното разбиране на практиката. Шраваката, който разсече тези три възела, се отървава от съмненията.

Ако обаче следваме препоръките в Калама сутра, то трябва да се съмняваме във всичко, включително в истините, посочени от Буда, така че в резултат на произтичащия от това скептицизъм, ще си останем с объркани възгледи. Излиза, че съгласно тази сутра всичко може да е грешно и съответно зареден с подобни съмнения човек няма как да следва думите на Буда и да напредва по пътя на практиката.

Източник: https://www.vraicoeur.org/bg/текстове/будистки-сутри/нов-превод-на-калама-сутра/

Да се проверяват нещата, разбира се, е добре. В същото време, някой да си мисли, че той лично е достатъчно надарен и способен и лично може да прецени всичко, е най-обикновена самозаблуда.

Ето още нещо от същата статия за сутрите:

Цитат

„Онзи, който се отклони дори само с една дума от тази сутра, вече е попаднал в лапите на демоните.“

Традиционно се казва, че „Будите не одобряват буквалната интерпретация на сутрите“.

Но онзи, който иска да разбере смисъла, трябва да внимава за всяка дума, защото и най-малкото отклонение от текста би означавало, че вече четем еретични идеи, а не словата на Буда. В будистките сутри се използват думи, за да се обясни истината, дълбокият смисъл на света. Този смисъл е толкова дълбок, че да се стигне до него е особено трудно. Става дума за истинското аз, за същността на Буда. Този смисъл няма как да бъде схванат чрез изчитането на няколко сутри или като се слушат учителите и е напълно излишно да бъде търсен в дискусионните форуми. Просветлението няма как да бъде постигнато по този начин и до разкриването на истинското аз, тази безначална дхарма, не се стига по тези общодостъпни пътища. Истинското аз не чува, но без него никой не може чува. То не говори, но без него няма думи.

В Диамантената сутра можем да прочетем следния откъс:

„Субхути, рече Буда, не казвай никому, че съм говорил за учението. Защо казвам това? Защото ако някой дойде и каже „Буда разпространи учението“, то той клевети Буда. Субхути, онзи, който твърди подобно нещо, не разбира какво казвам. Всъщност няма нито една дума, която да изразява учението – това е единственият начин да се изрази учението.“

Източник: https://www.vraicoeur.org/bg/текстове/будистки-сутри/нов-превод-на-калама-сутра/

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Полагаю, что, предприняв такое самостоятельное путешествие в мир науки, я действительно сильно рисковал. Но смелости мне придает глубочайшая убежденность в том, что в науке, как и в буддизме, понимание природы реальности достигается посредством критического анализа. И если научный анализ убедительно покажет, что какие-то из буддийских верований являются совершенно несостоятельными, нам следует признать эти научные данные и пересмотреть свои собственные представления.

Далай Лама

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Śūnyatā написа:

И если научный анализ убедительно покажет, что какие-то из буддийских верований являются совершенно несостоятельными, нам следует признать эти научные данные и пересмотреть свои собственные представления.

Не е зле - от една страна, западните фенове са доволни, че се намесват "научни" данни в цялата работа, от друга, никой не е прецизирал какво означава "убедително".

на 3.05.2021 г. в 14:13, NVJ написа:

Много след това има по-високи етапи като "малко и голямо спокойствие" -
така наричат периодите, когато напредналият изпада в състояние, когато жизнените функции в тялото
спират за определено време
.
Критерият за достигане на такова състояние е спиране на дишането и сърцебиенето,
а не само някакви състояния на ума.

А каква е практическата полза от тези състояния? Какво носи временното спиране на жизнените функции?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, Соник написа:

Не е зле - от една страна, западните фенове са доволни, че се намесват "научни" данни в цялата работа, от друга, никой не е прецизирал какво означава "убедително".

Означава да не противоречи на емпиричния опит. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, Śūnyatā написа:

Означава да не противоречи на емпиричния опит. 

Кое? (не съм задавал въпрос - кой е въпросът, на който отговаряш с това?)

Какъв друг опит може да има освен "емпиричен"?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, Соник написа:

Кое? (не съм задавал въпрос - кой е въпросът, на който отговаряш с това?)

Какъв друг опит може да има освен "емпиричен"?

Няма да разбереш, колкото и да питаш...

Ще сершиш, заврян на субатомарно ново...

В илюзията.....

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, Соник написа:

Какъв друг опит може да има освен "емпиричен"?

Това което се случва насън не е емпиричен опит. Това което се фантазира на яве, например, че съществува някакво "истинско аз" и върху това допускане се градят теории, прераждания и нирвана - също. 

В науката се правят експерименти и когато при определени изходни условия се получава един и същ резултат, този резултат се счита за доказателство на изходната теория, която се потвърждава или отхвърля. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, Śūnyatā написа:

Това което се случва насън не е емпиричен опит. Това което се фантазира на яве, например, че съществува някакво "истинско аз" и върху това допускане се градят теории, прераждания и нирвана - също. 

В науката се правят експерименти и когато при определени изходни условия се получава един и същ резултат, този резултат се счита за доказателство на изходната теория, която се потвърждава или отхвърля. 

Следя и слушам внимателно...

И вепреки всичко...

Недоумение....

Какво трябва да означава това..

"Това което се случва насън не е емпиричен опит. Това което се фантазира на яве, например, че съществува някакво "истинско аз" и върху това допускане се градят теории, прераждания и нирвана - също. "

Какво....

Преаждания, Норвани, Истинско Аз...

Доказателство....?

Да ма на какво...

На собствената заблуда...

Да това може....

Ама иначе...

:hit:

.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, Śūnyatā написа:

Това което се случва насън не е емпиричен опит.

Аз попитах "дали има опит, който да не е "емпиричен"". Не съм те питал какво не е "емпиричен опит". Всъщност нямам нищо против да ми обясниш какво не е емпиричен опит, щом държиш, но това не е отговор на въпроса ми.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, Соник написа:

Аз попитах "дали има опит, който да не е "емпиричен"". Не съм те питал какво не е "емпиричен опит". Всъщност нямам нищо против да ми обясниш какво не е емпиричен опит, щом държиш, но това не е отговор на въпроса ми.

Аве...

Аз ти казвам..

От този и тези..

Никога нищо..

Само празни приказки...

 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, Śūnyatā написа:

В науката се правят експерименти и когато при определени изходни условия се получава един и същ резултат, този резултат се счита за доказателство на изходната теория, която се потвърждава или отхвърля. 

Чудесно, т.е. ти държиш на науката и на всичко, което е доказано научно, каквото и да означава това.

В такъв случай защо говориш за будизъм, за сутри, цитираш Нагарджуна и т.н., и т.н.? Цитирай научни изследвания и говори за онова, което е доказано от науката, защо се бъркаш в будизма?

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Соник написа:

Чудесно, т.е. ти държиш на науката и на всичко, което е доказано научно, каквото и да означава това.

В такъв случай защо говориш за будизъм, за сутри, цитираш Нагарджуна и т.н., и т.н.? Цитирай научни изследвания и говори за онова, което е доказано от науката, защо се бъркаш в будизма?

 

И той не знае...

Щото, се е провалил навсякъде другаде сигурно..

:no-no:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 43 минути, Śūnyatā написа:

В науката се правят експерименти и когато при определени изходни условия се получава един и същ резултат, този резултат се счита за доказателство на изходната теория, която се потвърждава или отхвърля. 

Нека да вземем един прост пример от християнството. С ходенето по вода от Исус. Какво ще докаже един научен експеримент, ако се повтори дори и хиляда пъти? Според експеримента това ще бъде обявено за невъзможно. Дали обаче при този експеримент обаче учените ще успеят да пресъздадат всички действащи в описаната в библията история условия? Дали няма да останат скирити за тях подробности, без които експериментът е компрометиран? Дадох този пример, защото е добре познат, а не защото е единствения. Има много хора правещи неща, които науката не само че не може да потвърди експериментално, но и отхвърля.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване