Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор

преди 1 час, Соник написа:

То е ясно за какво говори, но вероятно на него не му е ясно. В будистки контекст говори за шестата виджнана и се опитва да я цепи на нива, за да получи и останалите. Е, няма да стане.

Ама и ти си съвсем убеден, че в текста се говори за осемте (или седемте съзнания). Възможно е да има връзка, но дали трябва да се съотнесе казаното към въпросната класификация едно към едно? И (отново) ще посоча, че дори и правилна класификация да е, ако го няма развито различаването да се усетят тези нива в самия себе си, то ползата не е голяма. 

Говоря за дълбочина на осъзнаване на собствената мисъл. На повърхността са мислите и емоциите ни, които осъзнаваме; след това са пораждащите ги тенденции и предразположения, навици, стремежи (някои скрити за нас) и които в повечето случаи остават неосъзнати. За най-дълбокия поток на мисълта вече казах. Резбира се при него, част от казаното е взаимствано, т.е. не е моя собствена опитност, но пък съм имал и някои моменти на досег с него. 

А това "Е, няма да стане" звучи много някак си като първосигнална реакция. Някой да те кара нещо на сила? Да те задължавам с нещо? Какво породи тази емоция в теб в случая? Аз ли съм причината или е някаква твоя защитна реакция. Ето ти шанс да обърнеш внимание на различните течения в психиката ти. И този път ще подчертая - ако желаеш. За мен не е от значение дали ще го направиш или няма да го направиш.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Митко, приятелю, много си зле емоционално и психически, лекувай се. Тук няма чак такива специалисти. Кофти карма пич. И продължава да се скапва... Изпускаш се... 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, Śūnyatā написа:

Изпускаш се... 

:offtopic_s:

За мен е нормално ... хормона го "тресе" ...

п.п. Тук няма нормални. Нормалните работят, учат се или се забавляват.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, dioib :cat написа:

За мен е нормално ... хормона го "тресе" ...

п.п. Тук няма нормални. Нормалните работят, учат се или се забавляват.

Ами и аз бях на работа допреди пет минути. Защо си мислиш, че някпй като е във форума, не работи. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Shiniasu написа:

Ами и аз бях на работа допреди пет минути. Защо си мислиш, че някпй като е във форума, не работи. 

:offtopic_s: Значи се забавляваш ... Това те разтоварва ... отпускаш се и не мислиш за ежедневието вече...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 часа, Aumi написа:

Ти може да си любител будист, но се казва, че няма как да си истински будист, ако отричаш Прераждането и Кармата.

Само, че това дето цитираш е частно мнение - доста плоско при това, защото абсурдното е да се опитваш да се освободиш от нещо, в чието съществуване просто вярваш. Те така що народ от какви ли не чудесии се освобождават - дяволи, демонски сили, зли духове, проклятия, черни магии и прочие, и прочие измишльотини, в които се вярва: наскоро се мярна един, дето паркета му скърцал .... явно призраците все пак имат някаква маса. Тъй и за прераждането - прочел нещо си някъде и хоп айде щял да се освобождава от "цикъла на прераждането", от какво прераждане бе джанъм "ам там тъй пише, аз вярвам, тъй че съм истински будист".

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, insec написа:

Само, че това дето цитираш е частно мнение - доста плоско при това, защото абсурдното е да се опитваш да се освободиш от нещо, в чието съществуване просто вярваш. Те така що народ от какви ли не чудесии се освобождават - дяволи, демонски сили, зли духове, проклятия, черни магии и прочие, и прочие измишльотини, в които се вярва: наскоро се мярна един, дето паркета му скърцал .... явно призраците все пак имат някаква маса. Тъй и за прераждането - прочел нещо си някъде и хоп айде щял да се освобождава от "цикъла на прераждането", от какво прераждане бе джанъм "ам там тъй пише, аз вярвам, тъй че съм истински будист".

О, ама разбира се, че всеки е свободен да вярва в това което му допада, но тук става въпрос за това дали човекът може да се нарече истински будист или не. Защото си има определени критерии, които те определят като истински будист, или истински християнин и т.н.

Няма как да се наречеш будист, ако не вярваш в основните концепции на Будизма -  за кармата и прераждането, както и няма как да се наречеш истински християнин, ако не вярваш в божествеността на Христос, също и да се наречеш истински мюсюлманин, ако не вярваш в Корана и че Мохамед е пратеникът на Аллах.

Иначе всеки може да си вярва избирателно  в това което му харесва.

Аз лично, нямам нищо против той да определя себе си така както му харева - будист, кришнар, мюсюлманин и т.н. Но според общоприетите норми на тези религии, за да си такъв, следва да отговаряш на определени критерии, както и да вярваш в определени неща.

преди 4 часа, Соник написа:

Между другото истинското аз не се преражда - в смисъл неправилно е да се каже, че то се преражда.

А кое е това нещо, което се преражда?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, insec написа:

прераждането

Преражданията, възкресението и т.н. в този свят няма как да стане. Чак на "оня свят" ще разберем дали ще възкръснем за нов живот или ще се преродим в нещо което не е живо.

Това Азът няма как да знае в момента. Да, може да предполага, но след смъртта си, човек не ще е разочарован.

Всеки здравомислещ човек знае, че тялото му е тленно. Това което ще остане извън неговото тяло е делата му. Те ще са или за някой, някои или за дадено общество или изцяло за човечеството.

п.п. Как ли Нютон ни се смее е момента някой знае ли, или как Айнщайн ни се плези отново?! :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 6.05.2021 г. в 13:39, Соник написа:

А каква е практическата полза от тези състояния? Какво носи временното спиране на жизнените функции?

За това става дума в трактата на Лю Хуаян 慧命经:
https://daojiao.ru/index.php/Хуэйминцзин_慧命经

400px-%D0%A5%D1%83%D1%8D%D0%B9_%D0%9C%D0

 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, Aumi написа:

божествеността на Христос

Не го намесвай тук. Това е за Азът. Същия е подобие на Бог, а не брат или сестра на Христос!!! Да не говорим за братовчед ... :)

п.п. Имаме си човеци за родители ... все пак ....

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, insec написа:

Че някой вярва в кармата и прераждането ни най- малко не го прави будист - прави го просто вярващ и нищо повече.

Да, всичко се основава на вяра.

Да вярваш, че ще постигнеш някаква Нирвана, също е вярване.

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 54 минути, Refour написа:

Нещо не ти минават номерата при никой вече..

И при тебе е така, но не с този тон ...

Цитат

бабаитския език

... от тук ... ;)

Ако имаш да кажеш нещо по същество казвай!!!

п.п. Разбирам хормоните ти ... те от трети пол ли са или какво?!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 часа, Соник написа:

Ти съвсем свали гарда

интересно - ти досега на боксова среща ли се изживя че си участвал?

А сигурен ли си че погледна какво означава думичката ГАРД? :) Няма как да съм "свалил" нещо, което никога не съм  вдигал'. А и Гард... никога не ми е трябвал, защото за него се изисква "заплаха" и е за сред битка. Битките... ами... понеже ти намираш за решение някакви казуси с "напляскване", но само "в подходяща възраст" , и в това ти трябва "гард" ли?

Бабината ти реторика не може да скрие невежеството... Просто няма как.  Нито речници, нито маймунски игри могат да минат за будизъм. А и работата не е дали си будист или филанкишиев, а какво има отвъд тях. 

А работата с "вдигане и сваляне на гард" идва от "истинското аз' ли? Ти истински ли си? А будизма? Не че можеш да отговориш...

 

преди 7 часа, Aumi написа:

Няма как да се наречеш будист, ако не вярваш

както всеки "може да си вярва" във всичко, така и всеки може да се самонарече "всякакъв". Не че нещо означава, но когато някой има нужда за нещо, ще си намери начина, защото нуждата е мотив и колкото повече "нужда', толкова по-силен е мотива. А това води до фантазии, или пък действия от фантазиите.

Нали се сещаш за фрапантния пример за изтрещялата сред форума - тя си вярва че бъркоча в главата й бил "гласът на нейното ДНК и как "вселената говори а тя е просто посредника, докато форума е мястото за посланията й" На каквото си реши, на това ще се изживее. Докато се изживява, ще си е онова, което й трябва и в делюзията си може да е "всякаква". Това не пречи на никого,нито критериите имат значение, защото сънуването определя всичко за "сънуващия" (се).

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 часа, Shiniasu написа:

Фантазираш си. Урок е когато се предават знания. А аз ти предлагам начин сам да достигнеш до тях. Питаш за дефиниция на нещо, което теоретичните постановки не могат да ти помогнат да осъзнаеш. Колкото и да се опитваш да гадаеш за какво точно се говори в цитата, който Уит даде, няма да постигнеш това, което ще ти даде непосредственото самонаблюдение. 

Не съм питал, Шиниасу, нищо не съм питал, та се чудя кой фантазира. Предлагането на начин предполага, че ти самият си ползвал този начин и си постигнал необходимите резултати, така че сега учиш останалите как и те да ги постигнат или казано иначе, си учител. Кое не ти е ясно?

преди 18 часа, Shiniasu написа:

А това "Е, няма да стане" звучи много някак си като първосигнална реакция. Някой да те кара нещо на сила? Да те задължавам с нещо? Какво породи тази емоция в теб в случая? Аз ли съм причината или е някаква твоя защитна реакция. Ето ти шанс да обърнеш внимание на различните течения в психиката ти. И този път ще подчертая - ако желаеш. За мен не е от значение дали ще го направиш или няма да го направиш.

Тук фантазиите ти вече наистина се развихриха застрашително. "Първосигнална реакция", "някой ме карал насила", "емоция", "защитна реакция" - хрумвало ли ти е, че може да правиш някакви си твои проекции върху другите?

И отново стигаме до "ученето" - препоръчваш ми да обърна внимание на психиката си.

Последното изречение е и най-интересното - "за теб нямало значение". Кого се опитваш да заблудиш мен или себе си? Как да няма значение, след като изобщо го пишеш? Или може би това е предварителна "защитна реакция", ако примерно ме обземат "емоции" и взема, че отговоря "грубо"?

Аз лично смятам, че самозаблудата е нещо страшно и колкото повече се подхранва, толкова по-страшна става, защото приземяването може да е много болезнено.

преди 17 часа, NVJ написа:

За това става дума в трактата на Лю Хуаян 慧命经:
https://daojiao.ru/index.php/Хуэйминцзин_慧命经

400px-%D0%A5%D1%83%D1%8D%D0%B9_%D0%9C%D0

 

 

Чудесно, значи ти си даоист?

Има една статия, която може да те заинтригува. Цитирам ти началото, а ако ти стане интересно, можеш да щракнеш на връзката най-отдолу, за да я прочетеш цялата:

Цитат

Много хора говорят за будизма и някои дори вярват, че са се събудили. Мнозина претендират да са просветлени, въпреки че нямат никакво потвърждение за своето просветление. Повечето не четат будистки сутри, защото будистката терминология е трудна за разбиране.


Така те нямат особено желание да се занимават с това и дори стигат дотам да се подиграват на онези, които четат сутрите. Твърдят, че последните са се привързали твърде много към текстовете. По този начин, като не четат сутрите, си мислят, че се освобождават от онова, което според тях е привързване. За мен е ясно, че сутрите са трудни за разбиране особено за онези, които не практикуват, тъй като за тях да разберат сутрите е наистина невъзможно. Ако обаче някой се счита за практикуващ будизма, трябва задължително да чете сутрите, за да разбере техния истински смисъл.

Този смисъл е много дълбок и бихме могли да го оприличим на океан. Във всички сутри неизменно се говори за две неща: за освобождението, т.е. как да се излезе от цикъла на прераждането, и за това как да се постигне нивото на буда. Ако хората наистина практикуват, те могат да разберат донякъде смисъла на сутрите, но ако наистина искат да схванат дълбокия и истински смисъл, те трябва да се просветлят.

След просветлението, ако ви води някой истински учител, истински бодхисатва, ще успеете да разберете мъдростта на Буда.

Сутрите са като навигационно устройство, което ни води стъпка по стъпка извън цикъла на прераждането. Ако вече сте извън този цикъл, можете да оставите навигационното устройство, но ако още не сте пристигнали, няма как да успеете, без да има какво да ви води, и ви гарантирам, че със сигурност ще се изгубите. Така никога няма да излезете от цикъла на прераждането.

Всички сутри указват едно и също нещо. Те говорят за реалността на живота, за неговия истински смисъл, който е татхагатагарбха. Понякога я наричаме дхармакая, т.е. „тялото на дхарма“, което може да прояви всички функционалности и това тяло е истинското аз, което всяко чувстващо същество притежава. Ние всички имаме едно и също тяло, което в същото време е различно при всеки. Това е все едно всички да имаме един и същ модел лек автомобил, който обаче е декориран различно. Ако си мислите, че сте се просветлили, но не можете да разберете сутрите, когато ги четете, или смятате, че да се четат сутрите е безсмислено или ако приказвате за кармична взаимозависимост между всички същества, ви гарантирам, че сте в голяма грешка. Просто всички сутри говорят за това истинско аз и да се просветлите означава, че сте проверили неговото съществуване. Затова ако не разбирате за какво говори сутрата, то със сигурност не сте успели да докажете съществуването на това истинско аз. Казвам ви всичко това най-искрено, за да ви попреча да допуснете големи грешки, които да ви струват скъпо, като стоварят върху вас много тежка карма. Много практикуващи даоизма си мислят, че онова, което наричат изначалното съзнание, е истинското аз. Нека сега разгледаме този въпрос.

...

Източник: https://www.vraicoeur.org/bg/статии/изначалното-съзнание-ли-е-истинското/

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 35 минути, Соник написа:

Не съм питал, Шиниасу, нищо не съм питал, та се чудя кой фантазира. Предлагането на начин предполага, че ти самият си ползвал този начин и си постигнал необходимите резултати, така че сега учиш останалите как и те да ги постигнат или казано иначе, си учител. Кое не ти е ясно?

Ето затова не трябва да се споделят и коментират постигнатите резултати. Започват се едни съпоставяния, искания за даване на всякакви обяснения и доказателства... Сега какво, трябва да се занимавам с това да те убеждавам какво съм постигнал ли? А ти правиш ли го. Ти какво си постигнал, че си с някакви по-големи претенции. И правиш на големия въпрос, че съм предложил някаква елементарна практика. А тези статии с които заливаш темата (и които всъщност са причината за създаването й, защото целтат ти съвсем не е дискусия), тях проверил ли си ги? 

преди 42 минути, Соник написа:

Тук фантазиите ти вече наистина се развихриха застрашително. "Първосигнална реакция", "някой ме карал насила", "емоция", "защитна реакция" - хрумвало ли ти е, че може да правиш някакви си твои проекции върху другите?

И отново стигаме до "ученето" - препоръчваш ми да обърна внимание на психиката си.

Да, очевидно е. Виж се как продължаваш да дълбаеш тема, която аз отдавна бях забравил. Това твоето е елементарна емоционална реакция, породена от пристрастията ти към определено учение (не е и будизъм даже, а модификация на будизма) и нетърпимостта ти към всичко извън него. 

преди 46 минути, Соник написа:

Последното изречение е и най-интересното - "за теб нямало значение". Кого се опитваш да заблудиш мен или себе си? Как да няма значение, след като изобщо го пишеш? Или може би това е предварителна "защитна реакция", ако примерно ме обземат "емоции" и взема, че отговоря "грубо"?

Да, няма значение. Да, написал съм нещо, но кой и дали ще се заинтересува какво общо има с мен? За мен важното е това че аз го прилагам, съответно от значения за мен са резултатите от моята практика. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Shiniasu написа:

Ето затова не трябва да се споделят и коментират постигнатите резултати. Започват се едни съпоставяния, искания за даване на всякакви обяснения и доказателства... Сега какво, трябва да се занимавам с това да те убеждавам какво съм постигнал ли? А ти правиш ли го. Ти какво си постигнал, че си с някакви по-големи претенции. И правиш на големия въпрос, че съм предложил някаква елементарна практика. А тези статии с които заливаш темата (и които всъщност са причината за създаването й, защото целтат ти съвсем не е дискусия), тях проверил ли си ги?

Тук почна някакъв филм - споделяне на резултати, коментиране, съпоставяне.

Някой да те е питал какви са личните ти "постижения"? Аз определено не съм. И не само, че не съм те питал за личните ти постижения, но още по-малко съм те карал да ми доказваш нещо (пак опряхме до "карането", което вече спомена и явно е важно за теб).

И филмът продължава с това, че сега ти ме питаш какво аз съм постигнал и откъде-накъде аз ще имам някакви "по-големи" претенции. В смисъл по-големи от твоите ли?

И накрая, явно ти "правиш на въпрос", че аз съм бил "заливал" темата със статии и ми вменяваш, че трябвало да ги проверявам. Какво и как да проверявам точно? Кoе точно би те удовлетворило?

Сега защо не приложиш собствения си метод (подчертавам, че не знам какъв е той, но явно при теб работи) и не видиш откъде се появиха всички тези неща, които така интересно си изложил тук и които нямат видима поне за мен връзка с моя отговор до теб?

Хубаво, че си привърженик на теософията, но е интересно, че не си даваш сметка, че твърденията на теософията, че всичко е едно, са меко казано самонадеяни. За да можеш да твърдиш подобно нещо, трябва да овладееш изцяло всички учения и едва тогава можеш да кажеш дали са еднакви или не. Всичко останало са претенции без никакво покритие.

 

преди 1 час, Shiniasu написа:

Да, очевидно е. Виж се как продължаваш да дълбаеш тема, която аз отдавна бях забравил. Това твоето е елементарна емоционална реакция, породена от пристрастията ти към определено учение (не е и будизъм даже, а модификация на будизма) и нетърпимостта ти към всичко извън него.

Мислех, че просто отговарям на последното ти мнение, а сега се оказа, че "дълбая". Почвам да се чудя дали наистина проектираш собствените си идеи върху мен или това е някаква нарочна манипулация? Или пък неосъзната? Или от всичко по малко?

преди 1 час, Shiniasu написа:

Да, няма значение. Да, написал съм нещо, но кой и дали ще се заинтересува какво общо има с мен? За мен важното е това че аз го прилагам, съответно от значения за мен са резултатите от моята практика. 

Естествено, че не те интересува дали някой ще се заинтересува от това, което си написал. Ти затова си го и написал, защото не те интересува.

Както казах, самозаблудата е страшно нещо.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 46 минути, Соник написа:

И накрая, явно ти "правиш на въпрос", че аз съм бил "заливал" темата със статии и ми вменяваш, че трябвало да ги проверявам. Какво и как да проверявам точно? Кoе точно би те удовлетворило?

Сега защо не приложиш собствения си метод (подчертавам, че не знам какъв е той, но явно при теб работи) и не видиш откъде се появиха всички тези неща, които така интересно си изложил тук и които нямат видима поне за мен връзка с моя отговор до теб?

Хубаво, че си привърженик на теософията, но е интересно, че не си даваш сметка, че твърденията на теософията, че всичко е едно, са меко казано самонадеяни. За да можеш да твърдиш подобно нещо, трябва да овладееш изцяло всички учения и едва тогава можеш да кажеш дали са еднакви или не. Всичко останало са претенции без никакво покритие.

Ето,, почна се. Те претенциите ти много добре се видяха в предходните мнения. Ама иначе най-нагло питаш: мен какво би ме удовлетворило? 

Подобни противоборства с фанатици вече са ми омръзнали. А че си фанатик се вижда от третия абзац в който търсиш съвсем явно противопоставяне с различните религиозни идеи. Същото направи под прикритата форма на предложение да прочете нещо и с NVJ. Като искаш да си развяваш байряка на учението, развявай си го, но хайде малко по-толерантно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 45 минути, Shiniasu написа:

Ето,, почна се. Те претенциите ти много добре се видяха в предходните мнения. Ама иначе най-нагло питаш: мен какво би ме удовлетворило? 

Подобни противоборства с фанатици вече са ми омръзнали. А че си фанатик се вижда от третия абзац в който търсиш съвсем явно противопоставяне с различните религиозни идеи. Същото направи под прикритата форма на предложение да прочете нещо и с NVJ. Като искаш да си развяваш байряка на учението, развявай си го, но хайде малко по-толерантно.

Сега пък "нагло" - въпросът ми е съвсем резонен. Все пак ти написа "А тези статии с които заливаш темата (и които всъщност са причината за създаването й, защото целтат ти съвсем не е дискусия), тях проверил ли си ги?" и аз те питам каква проверка би те удовлетворила теб. Къде видя "наглост"? Всъщност може би е "нагло" да ми поставяш изисквания какво да публикувам и дали и как да го проверявам, нали така?

Щом "фанатиците" са ти омръзнали, защо отговаряш, обясняваш и почти обвиняваш? Да не би пък да не са ти омръзнали всъщност? (да ти напомня за самозаблудата?)

Нима ти "не развяваш байряка" на своето учение, че всичко е едно и съответно се набъркваш в будизма и дори имаш претенции, че нещата в будизма са ти ясни? С какво е по-различно и толерантно? Всъщност ти претендираш, че всички учения са ти ясни - това сериозно ли е?

Но да се върнем на "фанатиците": ти досега да си отстъпил от някоя своя идея? Защо обвиняваш другите във "фанатизъм", а не видиш себе си?

Нещо помена за "дискусия" в едно от мненията си: какво означава за теб "дискусия"? Да си гукаме в съгласие ли? Да не би самото публикуване на различно от твоето мнение вече да ти нарушава хармонията и съответно за теб да не е "толерантно"? Само питам.

И виждаш ли как, както нищо не те интересува, си се загрижил и за NVJ? Не ти ли се струва, че доста се бъркаш в неща, които иначе не те интересуват? NVJ, допускам, не е малък, ще си реши какво да прави и ще си го направи - не се нуждае от теб да го намесваш в коментарите си.

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, Соник написа:

Всъщност може би е "нагло" да ми поставяш изисквания какво да публикувам и дали и как да го проверявам, нали така?

Изискване ли беше? Ама сериозно? Като вчера, дето те карах насила да правиш някакви си практики. 

 

преди 21 минути, Соник написа:

Щом "фанатиците" са ти омръзнали, защо отговаряш, обясняваш и почти обвиняваш?

Да, тук грешката е моя. Спирам.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Цитат

Какво представлява пътят на освобождението?

Става дума да се освободим от страданието, притесненията и тревогите. Но какво е истинското страдание? Например, ако се върнем към онова, което казахме току-що, страдание ли е когато имаме желание, което сме неспособни да задоволим? Да, без съмнение! Все пак, дори и ако обикновените хора успеят да възприемат весело и безгрижно поведение, отстраненото по този начин страдание би било съвсем повърхностно и не твърде сериозно. За сметка на това, по пътя на освобождението ние се занимаваме с проблемите, от които произтичат всички грижи. В учението за пътя на освобождението Буда казва, че страданието не се дължи просто на това, че нашите сетива преследват петте желания на външния свят. Всъщност истинската причина за страданието се корени в нашето погрешно разбиране за нас самите, за нашето аз и в нашата силна привързаност към нас самите, към това фалшиво аз. Цялото ни страдание следователно се дължи на две причини: погрешното разбиране за аз и привързването, което произтича от него. Но защо това погрешно разбиране за аз и привързването са източникът на всички грижи? Какво представлява погрешното разбиране за аз, фалшивото аз? Какво представлява привързването? И как да се отървем от тях, как да „изкореним“ това фалшиво аз и това привързване? В сутрите Буда отговаря на тези въпроси изключително подробно. Следователно, като следваме пътя на освобождението, всъщност ние се научаваме как да се отървем напълно и окончателно от всички грижи и можем да си дадем сметка, че трябва да започнем с разбирането за това какво означава „фалшивото аз“ и привързването ни.

Източник: https://www.vraicoeur.org/bg/текстове/често-задавани-въпроси/каква-е-истината-според-будизма/

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 часа, Соник написа:

 В сутрите Буда отговаря на тези въпроси изключително подробно.

Дай пример. В коя сутра се говори за привързване към фалшивото аз? А към "истинското аз" трябва ли да се привързваме?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, Śūnyatā написа:

Дай пример. В коя сутра се говори за привързване към фалшивото аз? А към "истинското аз" трябва ли да се привързваме?

Цитат

Повтаряме ви, че ако искате да използвате трите печата на будизма, за да направите вашата преценка – „всички феномени са нетрайни“, „в никоя дхарма, която се проявява, няма истинско аз“ и „вечността е нирваната, която е спокойствие и абсолютна тишина“ – трябва да помните, че всеки печат има своя индивидуален смисъл и вие не можете да замените или да пропуснете никой от тях, защото трите заедно представляват пътят на освобождението. Това е основното по отношение на пътя на освобождението.

Но в будизма има една истина, която е още по-важна, и тя се нарича пътят на бодхи. Ако се интересуваме от пътя на бодхи, можем да се обърнем към Сърдечната сутра, където пише: „не се ражда и не умира, не е нито замърсено, нито незамърсено, не нараства и не намалява“, като това всъщност е описанието на бодхи. Всеки притежава и винаги е притежавал това чисто сърце, описано в Сърдечната сутра. Неговите характеристики са, че то не се ражда и не умира, не е нито замърсено, нито незамърсено, не нараства и не намалява. От гледната точка на това сърце каквото и да правим в този свят, в каквото и умствено състояние да се намираме, нашето мисловно съзнание никога не ще може да постигне неговото състояние. Бодхи следователно ясно и директно сочи към това спокойно сърце, притежавано от всеки един. И това спокойно сърце изобщо не е някакво състояние на нашето мисловно съзнание във всекидневния ни живот или пък някакво ниво на дхяна, постигнато посредством медитация. Често можем да чуем хората да казват: „ако то не е всекидневното ни мисловно съзнание, може би става дума за някакво много фино мисловно съзнание?“ Днес искаме категорично да ви кажем, че няма значение дали става дума за всекидневното мисловно съзнание или за някакво фино или дори изключително ефирно мисловно съзнание – щом говорим за нещо, което е съзнателно, което притежава основните характеристики на съзнанието, то определено не е сърцето, описано в Сърдечната сутра. Това е наистина първото нещо, което трябва да запомним!

Всъщност пътят на бодхи позволява на онези, които го следват, да срещнат това сърце и следователно да се просветлят, да видят природата на буда и след като извървят целия път най-после да станат буди. По тази причина пътят на бодхи, наричан също пътя на бодхисатвите, е всъщност практиката на бодхисатвите. А какво е върховното постижение на пътя на бодхи? Просто да станем буди!

Източник: https://www.vraicoeur.org/bg/текстове/често-задавани-въпроси/каква-е-истината-според-будизма/

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, Соник написа:

 „в никоя дхарма, която се проявява, няма истинско аз“

Всъщност пътят на бодхи позволява на онези, които го следват, да срещнат това сърце и следователно да се просветлят, да видят природата на буда и след като извървят целия път най-после да станат буди. 

Как ще го срещнеш, като не е проявено? Проявеното да влезе в контакт с непроявеното. Това е нонсенс.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване