Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


преди 41 минути, mamarmela написа:

Не се ядосвай, всичко е ок. Просто се опитвам да провокирам положително, да помислиш примерно. Не да те ядосвам.

 

преди 35 минути, mamarmela написа:

Ти какво ти става е? Нещо днес си много нервен.

Да, предположим, че съм нервен, но това означава, че си се провалил в опита да ме "провокираш положително". 

Ти дори и не допускаш, че може и да не съм нервен, а аз предварително ти написах, че ще си позволя да съм по-директен. Май си го пропуснал.

преди 38 минути, mamarmela написа:

Ама ако трябва да съм обективен и точен, безпристрастно. Си е точно така както съм ти го казал. 

Естествено.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, Shiniasu написа:

 

Да, предположим, че съм нервен, но това означава, че си се провалил в опита да ме "провокираш положително". 

Ти дори и не допускаш, че може и да не съм нервен, а аз предварително ти написах, че ще си позволя да съм по-директен. Май си го пропуснал.

Естествено.

Разбрах, спокойно. Само че, на този режим на който превключвшл, на самозащита. Говори, че си останал без аргументи, и си точно обеден в неправилното твое. Няма лошо, ще се направя, че ми е впечатлило. Вместо да видиш, ти къде си, а какво трябва. Предпочиташ, да мислиш със съзнанието за аури, и то до такова замяване, че да не усетиш как е минал един час, за нула време.

Това приятелю, в висше постижение. Само могат да ти завиждат. 

преди 29 минути, Shiniasu написа:

Да, предположим, че съм нервен, но това означава, че си се провалил в опита да ме "провокираш положително". 

Естествено, нам какво друго да е. 

преди 30 минути, Shiniasu написа:

Естествено.

Естествено ми. 🤔😊

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, mamarmela написа:

Нека го погледнем так. Ти Майтрея мислиш, че е нещо съществуващо? 

Ти тези идами, сигурна ли си какво са? 

Да започнем от тук. Ам не какво пише за тях в текстове, а какво трябва да означава това написаното? 

Друже mamarmela, моите отговори, каквито и да са, изобщо не са ти нужни. Текстове има много сега, има текстове, които поясняват значенията на други текстове, но не е там работата. Тия неща всеки трябва да си ги разбира сам, според практиките си или с каквото се занимава. Не бъди толкова сигурен, че знаеш значението им, дали съществуват или не, от каква гледна точка съществуват и под каква форма. Външни ли са, вътрешни ли са. Не бива да подценяваш ученията, сутрите и текстовете, защото най-малкото ти също си научил всичко това чрез тях, ако ще да е чрез учител, а той от друг учител, но те всички са ги научили по този начин. Не знам дали си чувал, че будистките писания, съдържащи тези учения са наричани "шарира" - тяло, тялото на Буда. Аз все пак като външен на будизма човек няма какво да ти кажа друго. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, witness написа:

А, Рамусе, все повтаряш, че няма обективна реалност, а в цитираното горе отново имплицитно я поставяш. Значи има нещо там, казваш, което да посочиш с пръст и то да не е обяснението? 

за протокола - ползваш нещо написано... но не си правиш труда да четеш. Твоя работа си е, ок. Но после след твой прочит на нещо, решаваш че е това, щото някой го бил написал това, а не че си го прочела така и така. А хем си е твоя работа...

Едва ли има някой тук, който да чете толкова внимателно като мен. Като правя нещо, го правя така - внимавам какво правя... и още няколко други условия. Искам да кажа, че иначе се говори за внимание и управление на концентрация, задържане... И защо се говорят думички, като делата говорят че нещо като четенето не е внимателно, че има проблеми с възприятието, съпротиви при сложност, губи се фокус... и особено с дисонансите и всичко пропада щом се докоснат емоционалните и чувствени опори. Това не е стабилно внимание, щом толкова простички нещица са способни да му пречат и да го провалят. Като така се "криви" и посоката на възприемането... та чак до отражението.

Та - за изречението:

ЗНАЧИ ИМА НЕЩО ТАМ - е точно онова, което изразявам. Когато извеждам че "няма обективна реалност" е - че не може да има такава отвъд възприятието на човека за нея - ЗА ЧОВЕКА. А не че въобще човека не живее в контекст - физически, енергиен... с който той взаимодейства.  Човекът не е цялата вселена, ако беше така нямаше да са му нужни сетива с които той да взаимодейства с "НЕЩО ОКОЛО НЕГО".

Има думичка ОБЕКТИВНА РЕАЛНОСТ, защото с нея се обозначава че "има нещо там, някъде там", но то минава "през някъде в мен". А докато ТАМ, преминава през МЕН, се пораждат възможности за изкривяване и несъответствие. Защото В МЕН - е сложно съставно в което се текат много събития и процеси отвъд видимото и възможното за осъзнаване. Състоянието на осъзнаване е високо, когато се "задържиш" на сигналите които пристигат от сетивния апарат и задържиш позицията на "стрийма им".

Мадхямикът подаде един линк с випасана, в другата тема - ще го ползвам като пример. Това е разновидност на работа с вниманието, която се опира на СТРИЙМ около динамично възприятие. Това е раздела на т.н. "ДИНАМИЧНА МЕДИТАЦИЯ" - работа с вниманието на основата на връзка с тялото, с движението му, с връзка с реала около субекта. Но не само работа по възприятието, а и работа която се изразява и с твоето собствено движение на тялото и неговото осъзнаване. В това факторът ВРЕМЕ е важен - защото е налице стриийм, налице е динамика в изменението на постъпваща информация, а това създава "времето" в психичен смисъл.

Има упражнения с фокус и задържане на вниманието на основата на вътрешно-конструирани образи - идами, образи, картини, паметови записи от усещания, възприятия, или комплекс от съставни и по-сложни представи. Това е СТАТИЧНА МЕДИТАЦИЯ - спрямо тялото. Движение на тялото не е нужно, за да се фокусира около перцепцията, а тя е връзката с контекста извън "тялото". Но капанът в това е, че вътрешната работа лесно се отплесва в изпускане на контрола и управлението, до сънуване и изпадане в сред вътрешно зададен контекст.

Динамичната медитация определя и тялото като част от идента. В това отношение я предпочитам защото стрийма с осъзнаване в риъл тайм, така както го възприемам от контекста около мен. Възприятието се гради върху изменението и промяната, движението, а това определя "ВРЕМЕТО" в контекста около нас, около мен, да е синхронично с перцепцията. Сложно е да се разработи прецизно и детайлно. Аз съм действен човек, физически активен и като се фиксирам в стрийма, по време на вътрешна работа за мен е по-естествено. А и мога да го упражнявам навсякъде и по всяко време, без оглед че социалния живот изисква и други дейности. Докато вътрешните упражнения изискват откъсване от стрийма на взаимодействие с контекста.

Тук идват двата основни дяла за упражнения, свързани с вниманието - шамата и випасана. На други места се наричат различно, но това не е от особено значение, като все пак не будизма е "измислил" работата с вниманието.

Единия, ШАМАТА е упражнение за фиксация и задържане на вниманието. Докато ВИПАСАНА - на основата на ШАМАТА вече е същинската работа с вече овладяното насочване и задържане на вниманието. От ВИПАСАНА се определя посоката на работата, защото ДХАРМА в будизма е избрала определена посока за работа с вече овладяното и управляемо внимание. Нещо повече - доколкото вече синтезирах - ВАДЖРАЯНА - е една посока на випасана, с определени насочености посоки и характеристики. В другите "ЯНИ" е различно, но отгоре на всичко е съобразено и с тоя, дето работи вътрешно... 

------------------

и много моля - като чете някой, ако въобще е прочел нещо от това и си е направил труда да осмисля и вниква, то нека не се забравя че написаното НЕ Е ТВЪРДЕНИЕ - несъм го учил, или прочел, не съм го усвоил отнякъде, не ми е преподавано от никого. Не ме интересува дали е вярно (за някого), защото това е относително и съвсем условно. И няма стойност за мен по-голяма освен фрагмент, и то условно подбран, за целите на даден изказ, на дадена цел в изказа, на нещо в някаква конкретика.

Но едно нещо е съвсем ясно и може да се израже просто - АКО Е НАЛИЦЕ ОТНОШЕНИЕ в прочетеното, или спрямо автора му - то няма нищо общо с това, което е написано. Много е прост този своеобразен "ТЕСТ" - защото само един тук, се научи да се дистанцира от отношението си и с лекота го пренебрегва. И комуникацията веднага се промени и премина в съвсем друго ниво.

Създавам завеса от дисонанси, тя преминава инстинктивно в лично негативно отношение и оставате зад нея напълно неспособни да я преодолявате - знаете си кои сте и е твърде лесно да си забележете дори и сами на себе си.  Защото е написана и няма как да се заличи, променя...

Сред останалата плява на форума това си е съвсем естествено - да е налице отношение и с инстинктивната си лекота то става пилона около който се върти участието на всеки - както сред форума, така и в реала.

Но когато става въпрос за сериозни неща, трябва да се разработят механизми за преодоляване на влиянието на отношението, не само в емоционален смисъл, а и в ментален. На думи - е лесно да се каже. Но на практика... нали се вижда...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 43 минути, _ramus_ написа:

за протокола - ползваш нещо написано... но не си правиш труда да четеш. Твоя работа си е, ок. Но после след твой прочит на нещо, решаваш че е това, щото някой го бил написал това, а не че си го прочела така и така. А хем си е твоя работа...

Едва ли има някой тук, който да чете толкова внимателно като мен. Като правя нещо, го правя така - внимавам какво правя... и още няколко други условия. Искам да кажа, че иначе се говори за внимание и управление на концентрация, задържане... И защо се говорят думички, като делата говорят че нещо като четенето не е внимателно, че има проблеми с възприятието, съпротиви при сложност, губи се фокус... и особено с дисонансите и всичко пропада щом се докоснат емоционалните и чувствени опори. Това не е стабилно внимание, щом толкова простички нещица са способни да му пречат и да го провалят. Като така се "криви" и посоката на възприемането... та чак до отражението.

Та - за изречението:

ЗНАЧИ ИМА НЕЩО ТАМ - е точно онова, което изразявам. Когато извеждам че "няма обективна реалност" е - че не може да има такава отвъд възприятието на човека за нея - ЗА ЧОВЕКА. А не че въобще човека не живее в контекст - физически, енергиен... с който той взаимодейства.  Човекът не е цялата вселена, ако беше така нямаше да са му нужни сетива с които той да взаимодейства с "НЕЩО ОКОЛО НЕГО".

Има думичка ОБЕКТИВНА РЕАЛНОСТ, защото с нея се обозначава че "има нещо там, някъде там", но то минава "през някъде в мен". А докато ТАМ, преминава през МЕН, се пораждат възможности за изкривяване и несъответствие. Защото В МЕН - е сложно съставно в което се текат много събития и процеси отвъд видимото и възможното за осъзнаване. Състоянието на осъзнаване е високо, когато се "задържиш" на сигналите които пристигат от сетивния апарат и задържиш позицията на "стрийма им".

Мадхямикът подаде един линк с випасана, в другата тема - ще го ползвам като пример. Това е разновидност на работа с вниманието, която се опира на СТРИЙМ около динамично възприятие. Това е раздела на т.н. "ДИНАМИЧНА МЕДИТАЦИЯ" - работа с вниманието на основата на връзка с тялото, с движението му, с връзка с реала около субекта. Но не само работа по възприятието, а и работа която се изразява и с твоето собствено движение на тялото и неговото осъзнаване. В това факторът ВРЕМЕ е важен - защото е налице стриийм, налице е динамика в изменението на постъпваща информация, а това създава "времето" в психичен смисъл.

Има упражнения с фокус и задържане на вниманието на основата на вътрешно-конструирани образи - идами, образи, картини, паметови записи от усещания, възприятия, или комплекс от съставни и по-сложни представи. Това е СТАТИЧНА МЕДИТАЦИЯ - спрямо тялото. Движение на тялото не е нужно, за да се фокусира около перцепцията, а тя е връзката с контекста извън "тялото". Но капанът в това е, че вътрешната работа лесно се отплесва в изпускане на контрола и управлението, до сънуване и изпадане в сред вътрешно зададен контекст.

Динамичната медитация определя и тялото като част от идента. В това отношение я предпочитам защото стрийма с осъзнаване в риъл тайм, така както го възприемам от контекста около мен. Възприятието се гради върху изменението и промяната, движението, а това определя "ВРЕМЕТО" в контекста около нас, около мен, да е синхронично с перцепцията. Сложно е да се разработи прецизно и детайлно. Аз съм действен човек, физически активен и като се фиксирам в стрийма, по време на вътрешна работа за мен е по-естествено. А и мога да го упражнявам навсякъде и по всяко време, без оглед че социалния живот изисква и други дейности. Докато вътрешните упражнения изискват откъсване от стрийма на взаимодействие с контекста.

Тук идват двата основни дяла за упражнения, свързани с вниманието - шамата и випасана. На други места се наричат различно, но това не е от особено значение, като все пак не будизма е "измислил" работата с вниманието.

Единия, ШАМАТА е упражнение за фиксация и задържане на вниманието. Докато ВИПАСАНА - на основата на ШАМАТА вече е същинската работа с вече овладяното насочване и задържане на вниманието. От ВИПАСАНА се определя посоката на работата, защото ДХАРМА в будизма е избрала определена посока за работа с вече овладяното и управляемо внимание. Нещо повече - доколкото вече синтезирах - ВАДЖРАЯНА - е една посока на випасана, с определени насочености посоки и характеристики. В другите "ЯНИ" е различно, но отгоре на всичко е съобразено и с тоя, дето работи вътрешно... 

------------------

и много моля - като чете някой, ако въобще е прочел нещо от това и си е направил труда да осмисля и вниква, то нека не се забравя че написаното НЕ Е ТВЪРДЕНИЕ. И няма стойност за мен по-голяма освен фрагмент, и то условно подбран, за целите на даден изказ, на дадена цел в изказа, на нещо в някаква конкретика.

Рамусе, сори ама без мой коментар на това няма да мине. Първо генералното впечатление. Wow, доживях, Рамус да говори за медитация. Все пак, фокуса се промени на дискусията. Ефект от напъните има. 😉

преди 43 минути, _ramus_ написа:

Тук идват двата основни дяла за упражнения, свързани с вниманието - шамата и випасана. На други места се наричат различно, но това не е от особено значение, като все пак не будизма е "измислил" работата с вниманието.

Единия, ШАМАТА е упражнение за фиксация и задържане на вниманието. Докато ВИПАСАНА - на основата на ШАМАТА вече е същинската работа с вече овладяното насочване и задържане на вниманието. От ВИПАСАНА се определя посоката на работата, защото ДХАРМА в будизма е избрала определена посока за работа с вече овладяното и управляемо внимание. Нещо повече - доколкото вече синтезирах - ВАДЖРАЯНА - е една посока на випасана, с определени насочености посоки и характеристики. В другите "ЯНИ" е различно, но отгоре на всичко е съобразено и с тоя, дето работи вътрешно... 

------------------

и много моля - като чете някой, ако въобще е прочел нещо от това и си е направил труда да осмисля и вниква, то нека не се забравя че написаното НЕ Е ТВЪРДЕНИЕ. И няма стойност за мен по-голяма освен фрагмент, и то условно подбран, за целите на даден изказ, на дадена цел в изказа, на нещо в някаква конкретика.

Сега по конкретно. Като махнем цялото, словесно произведение на изкуството, което си е шедьовър както винаги. Остава едно единствено, нещо конкретно. Виждам, че много добре ми четеш постовете, и бая работи си разбрал и от мен. Ще искам да ме черпиш, да знеш. 

Само да попитам, това с какво се различава от всичко което аз повтарям непрекъснато? 

Само че си личи, че пак е заучено и сглобено от интелекта ти, който имаш за много достоверен източникът. 

Щом освен за шамата и випасана, проговори, че чак и за випасана във ваджраяна. Ще ти кажа само, че немя такова нещо, като випасана в ваджраяна. Има я, но въобще не в контекста който има е хинаяна. Чул си, ама не си практикувал нито едното което определено, е хинаяна, нито ваджраяна, идами подобен вид практика. Още нещо, да знаеш от мен. Двата метода са коренно различни, това което прави шамата и випасана, и това което прави практиката във ваджраяна. Във ваджраяна шамата се ползва само за загрявака, за да се занимаваш с ваджраяна сатхани, трябва вече да си я овладял достатъчно. Но метода на визуализация в сатханите работи на съвсем друг принцип. Там надграждаш непрекъснато, върху всичко останало. А пътя на випасана е разтваряне и разграждане. Затова има разлика между школите, точно заради разликата в методите. 

Медитацията дали си я дефинирал в такива мили детайли, не помага на практиката. Когато започне човек да практикува, вижда кое му е по силите и кое не. 

И после ми говориш, за правилно разбиране, щом и ти говориш същото, и го имаш за правилно разбиране. Значи, и аз го имам, а? 😊

Пак поне си разбрал, че няма аури, енергии и вибрации. Че като се умешат всички става, манджа с грозде. 

Можеш и да бъдеш искрен, ама не е твой стил просто. 😂

Все едно да отидеш при ваджра учител, и да искаш да те учи на шамата или випасана. Ще ти каже да отиваш, при хинаяна учител. Ако започнеш практика при него, веднага започва да те подготвя за сатхани. А ако никога не е медитирал човек, и директно се захване с сатхана и ваджраяна. Ще му се пръсне главата. Ваджраяна, могат да практикуват хора с натрупана Карма в ваджраяна, това са малцина. 

Ама няма проблем, иначе всичко знаеш. 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 57 минути, _ramus_ написа:

Но едно нещо е съвсем ясно и може да се израже просто - АКО Е НАЛИЦЕ ОТНОШЕНИЕ в прочетеното, или спрямо автора му - то няма нищо общо с това, което е написано. Много е прост този своеобразен "ТЕСТ" - защото само един тук, се научи да се дистанцира от отношението си и с лекота го пренебрегва. И комуникацията веднага се промени и премина в съвсем друго ниво.

Създавам завеса от дисонанси, тя преминава инстинктивно в лично негативно отношение и оставате зад нея напълно неспособни да я преодолявате - знаете си кои сте и е твърде лесно да си забележете дори и сами на себе си.  Защото е написана и няма как да се заличи, променя...

Сред останалата плява на форума това си е съвсем естествено - да е налице отношение и с инстинктивната си лекота то става пилона около който се върти участието на всеки - както сред форума, така и в реала.

Но когато става въпрос за сериозни неща, трябва да се разработят механизми за преодоляване на влиянието на отношението, не само в емоционален смисъл, а и в ментален. На думи - е лесно да се каже. Но на практика... нали се вижда...

Видях че яката си дописал, че и определено затвърдено с шрифт. Wow. 

Беше си и шедьовър преди това, ама сега си е направо мастерпйс. Но едно нещо, просто направо хвърля в тъч. 😂

Създавам завеса от дисонанси, тя преминава инстинктивно в лично негативно отношение и оставате зад нея напълно неспособни да я преодолявате - знаете си кои сте и е твърде лесно да си забележете дори и сами на себе си.  Защото е написана и няма как да се заличи, променя...

🤔🤔🤔🤔.... 😂😂😂😂

Аве пич, ти кой си, къде си..??? 😂😂

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, mamarmela написа:

....

Още не е набрал скорост - какви циркове изпусна тука преди няколко месеца ..... то просто не може и да се разкаже, направо е неописуемо. Та потрай малко, може па да влезе у форма, сега сезона се сменя и малко пролетна умора го гази, ма само да се окопити, ох мале - гарантирам ти, че всичко, което си чел от него през годините ще бледнее.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, insec написа:

Още не е набрал скорост - какви циркове изпусна тука преди няколко месеца ..... то просто не може и да се разкаже, направо е неописуемо. Та потрай малко, може па да влезе у форма, сега сезона се сменя и малко пролетна умора го гази, ма само да се окопити, ох мале - гарантирам ти, че всичко, което си чел от него през годините ще бледнее.

Човек, с този пост ме печелиш за фен, определено. Така ме разсмя, че чак до сълзи. Направо гениално. Поздравления. 

Само жалкото е, че заглушихме скепса, искаше да сподели нещо много ценно, но просто няма правилната атмосфера за това. Сори скепс, все пак, всичко което споделиш от твоя опит е винаги важно. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Е аз, както разбрах, това което иска да сподели се отнася за теб и ще е на лични - та едвали сме го "заглушили".

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, insec написа:

Е аз, както разбрах, това което иска да сподели се отнася за теб и ще е на лични - та едвали сме го "заглушили".

За лична, беше за нещо друго. Той искаше да сподели, опита си от шамата през неговата практика. А това щеше да е много интересно, със сигурност един от най достоверните източници от всичко тук. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 часа, _ramus_ написа:

Та - за изречението:

ЗНАЧИ ИМА НЕЩО ТАМ - е точно онова, което изразявам. Когато извеждам че "няма обективна реалност" е - че не може да има такава отвъд възприятието на човека за нея - ЗА ЧОВЕКА. А не че въобще човека не живее в контекст - физически, енергиен... с който той взаимодейства.  Човекът не е цялата вселена, ако беше така нямаше да са му нужни сетива с които той да взаимодейства с "НЕЩО ОКОЛО НЕГО".

Има думичка ОБЕКТИВНА РЕАЛНОСТ, защото с нея се обозначава че "има нещо там, някъде там", но то минава "през някъде в мен". А докато ТАМ, преминава през МЕН, се пораждат възможности за изкривяване и несъответствие. 

Всъщност няма - като се започне от това МЕН - нищо, което да бъде удостоверено, освен като име/мислено обозначение (или, въпросното обяснение). Като такова може да бъде валидно познато. 

Нямаше нужда точно този въпрос да приемаш толкова лично. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, witness написа:

Като такова може да бъде валидно познато. 

Само да ти напомня, че се измъкваш. Пет пари не давам за личното и за пореден път отново си караш с прочита си, който за теб е еквивалентен на нечие на писано. Иначе си много осъзната, а нещо толкова обиновено, толкова простичко и толкова очевидно... тц.

 И някакъв повей за измъкване - с нова версия на чужда мантра. Гледам че и той веднага се е припознал с лайка. Ма кви сте скици...

Иначе мадхямикът е над нещата... щото отдавна медитира упорито чрез секретната техника на сутрешното кафе.  :) Но за лайкове се събужда от сънуването на медитации и ... воалаааа - показва че е съгласен. Как - ми с ника си, който е само илюзорен, но пък илюзорно чука лайкове, създава теми - напълно илюзорни. Но писаното в теми не е илюзорно, нищо че пише с илюзорния си ник, който е само илюзия на неговия несъществуващ аз. Иначе се подвизава с него, сменя си аватари, етикети, лични названия по отношение на "принадлежност по фантазиране и фантазии".

Та - я пак... така, с твои думички обясни какво ТОЧНО !!! имаш предвид, защо го имаш така предвид, според какво, кого и как?...

Щото две изречения си написала (първите) а са с несъответствие. Понеже аз съм прост необразован човек, дето още сънува илюзията си за "аз" (МЕН), та да се поуча от събудените, щото философията им е нещо в което те са се родили и си летят като волни дракони сред нея.

За въпросния казус, е вече като с "първата благородна истина" - уж нямала оборване, щото, МЕН -заблудения как ще я оборя - та тя е необорима, безкрайна, вечна и абсолютна . :) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 23 часа, mamarmela написа:

Той искаше да сподели, опита си от шамата през неговата практика. 

Не. Това съм го обяснявал на Шунята, както и на други. Да споделяш опитност с непознати хора е напълно идиотско Такива неща се споделят или с учител, който води практиката ти или с хора, с които сте близки и практикувате заедно. И то само за ориентация

––––––––––––––––––––––––––

Инак, то трябва да обясня накратко какво съдържа една медитативна практика в тибетската традиция. Тя има увод, основна част и заключение. Подготвих за тези, които имат интерес текст и инструкции към увода и заключението. Не и за основната част, понеже там трябва да се дават инструкции, според конкретната практика. Но това е рамката, в която може да практикувате шамата или випасана, тонг-лен, идам или махамудра/дзог чен. 

Който прояви интерес, то ще му изпратя този текст на ЛС, ако обещае да не го разпостранява, а да го ползва за себе си само. но този текст и инструкциите не заместват получаването на учения от учител

Това не е ваджраяна-текст, а сутра, но начина да се практикува е специфичен и не може да бъде открит в нета. Това ПЪР.

ВТОРО, ако някой няма интерес да практикува, то нека не пита за текста.

Тексът е само за хора, които искат да практикуват буда-дхарма.

––––––––––––––––––––––––––––

С уважение към всеки и всичко. 

преди 8 часа, witness написа:

 

Шунята ти е лайкнал поста... Нема толкова по-неадекватен участник от редовните в тази тема, Уит, понеже той нали се отрече да пише тук, но сега чете и лайква. 

Без коментар.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, dagpo19 написа:

––––––––––––––––––––––––––

С уважение към всеки и всичко. 

Шунята ти е лайкнал поста... Нема толкова по-неадекватен участник от редовните в тази тема, Уит, понеже той нали се отрече да пише тук, но сега чете и лайква. 

Без коментар.

Аз си знам че воайорства, той без това неможе. Шунята нямаше да е толкова и такъв, ако малко се беше научил да общува. Но няма значение, все пак сме пет човека тук и то от сумати време. Знанем си вече всичките номера. 😉👍

Шуная, да видим сега от тази ситуация в която те постави Карма, как ще се оправиш. 😂

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, dagpo19 написа:

Инак, то трябва да обясня накратко какво съдържа една медитативна практика в тибетската традиция.

А, ако можеш да обясниш, поради що е тази секретност, че аз от години стана вече до рационален отговор не стигам? По какви ли не теми и въпроси, будизма не изпитва никакви задръжки и се лее широко, ала стане ли дума за практическата му стойност и приложение се почва едно увъртане, и усукване, което ..... меко казано всява съмнения: особено па в България, асоциациите с бившата ДС не им мърдат. Та - като какво толкова опасно или вредно нещо ще се случи, ако някой външен прочете забранен текст?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, dagpo19 написа:

но сега чете и лайква.

не може да се сдържи че някой ще му влезе толкова навътре в личната мантра, която не е лична, не е и мантра, но е повторителна лична фантазия.

Няма как да се сдържи, нищо че е мадхямик и е над нещата, далеч сред духовните висини. Все пак със сутрешното кафе, част от секретната практика включва и разглеждане на текущи тематични писания, които са за будистка  "настройка" за поредния ден.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, insec написа:

А, ако можеш да обясниш, поради що е тази секретност, че аз от години стана вече до рационален отговор не стигам? 

Секретност няма. С готовност мога споделя всичко, което се отнася до сутра ученията. Но очаквам този, който пита да не е просто любопитен, а да поеме лична отговорност като се ангажира да практикува споделеното. Инак за какво му е тази информация? Реферат ли ще пише или ще провежда научно изследване?

За ваджраяна е ясно, т.е. там повечето практики изискват инициация/посвещение (уанг), предаване чрез чуване (лунг или гом лунг) и устни инструкции (три), тъй че не могат да се предават в нета. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 19 часа, _ramus_ написа:

Та - я пак... така, с твои думички обясни какво ТОЧНО !!! имаш предвид, защо го имаш така предвид, според какво, кого и как?...

Щото две изречения си написала (първите) а са с несъответствие.

Да, има грешка в това дето го написах. Не несъответствие, защото трябва да дадеш и с какво няма съответствие. Както и да е, понеже това е доста трудно за схващане нещо, а именно тънкото ниво на зависимост от гледна точка на Мадхямака-Прасангика, понеже питаш според кого. 

Значи аз написах 

преди 23 часа, witness написа:

Всъщност няма - като се започне от това МЕН - нищо, което да бъде удостоверено, освен като име/мислено обозначение (или, въпросното обяснение). Като такова може да бъде валидно познато. 

А трябваше да напиша - че не може да се установи освен като референтен обект на името/мисленото обозначение, т.е. като онова към което обяснението се отнася. Но трябва да се отнася правилно. И не означава че може да се намери в основата за обозначаване, или че съществуването му може да се изведе от негова страна по силата на негови присъщи характеристики, че го има там само по себе си като "референтна вещ", нито че е името/концепцията за него.  Може да се потвърди само от страна на ума посредством име/ категория/представа (концепция)... Ами, да не съм професор да мога да обясня добре. Проблемът там е, че не всичко, което се явява на ума и може да бъде познато както непряко посредством име и категория, така и пряко, съществува.  Някои неща съществуват, други не съществуват, но всички могат да бъдат валидно познати. И дори видени пряко, неконцептуално. И от гледна точка на пустотата или начина по който съществуват - макар че всичко се явява на ума като самодоказано съществуващо, съществуващо от своя собствена страна -  нищо не съществува по начина, по който му се явява. 

Суха материя, ама ето да не съм голосоловна който иска да види, че не си измислям (макар да ми е трудно и при това няма да пиша реферат...) една лекция подбрах за тая пуста зависимост от мислено обозначение. https://studybuddhism.com/en/advanced-studies/abhidharma-tenet-systems/the-indian-tenet-systems/the-gelug-prasangika-svatantrika-views-of-emptiness 

Ами не знам, вие се занимавайте тук, а аз трябва да заема ума си с други неща, защото лошо ми се пише иначе)

Нищо лично, както се казва :)

 

преди 1 час, dagpo19 написа:

Секретност няма. С готовност мога споделя всичко, което се отнася до сутра ученията. Но очаквам този, който пита да не е просто любопитен, а да поеме лична отговорност като се ангажира да практикува споделеното. Инак за какво му е тази информация? Реферат ли ще пише или ще провежда научно изследване?

Не се чуди после защо някои отхвърлят ученията изобщо. "Нарисувана оризова питка не защища глада"...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, witness написа:

.Може да се даде само от страна на ума посредством име/ категория/представа (концепция)... Ами, да не съм професор да мога да обясня добре. защища глада"...

Пак само сухи теории, само това ли е начина по който ума миже да разбере?

Име/категория /представа / концепция? 

Само така твоите и подобни обяснения имат смисъл, само по тази формула. Но има още много начини, и то много по директни и правилни от тази, теорема? 

Още не мога да разбера, за какво ти е всичко това да знаеш, на този етап на който си? 

Тези интелектуални прозренеия? 🤔

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, mamarmela написа:

Пак само сухи теории, само това ли е начина по който ума миже да разбере?

Име/категория /представа / концепция? 

Само така твоите и подобни обяснения имат смисъл, само по тази формула. Но има още много начини, и то много по директни и правилни от тази, теорема? 

Още не мога да разбера, за какво ти е всичко това да знаеш, на този етап на който си? 

Тези интелектуални прозренеия? 🤔

Хората са различни и затова будите преподават различни учения. Нещо, което е ОК за теб, може да е напълно неразбираемо за Уит и обратно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, dagpo19 написа:

Секретност няма. С готовност мога споделя всичко, което се отнася до сутра ученията. Но очаквам този, който пита да не е просто любопитен, а да поеме лична отговорност като се ангажира да практикува споделеното. Инак за какво му е тази информация? Реферат ли ще пише или ще провежда научно изследване?

За ваджраяна е ясно, т.е. там повечето практики изискват инициация/посвещение (уанг), предаване чрез чуване (лунг или гом лунг) и устни инструкции (три), тъй че не могат да се предават в нета. 

Да, не е правилно да се споделя извън сангата, особено лични преживявания. Осен както каза обмяна на опит. Кофтито тук е, че има много далече от това да искат да го правят, хора. Или ще стане само за материал на някаква поредна интелектуална реализация. 

Тук в този форум, а и по принцип по сангите, се подвизават всякакви хора, едни от любопитство, други от заслепена заблуда, тръгнали да търсят някакво спасение. Други пък, напомпани с интелектуални само прозрения искат да си мерят знанията с учители. Почти същата ситуацията и тук, има си от всичко. 

Най са ми интересни, хората с собствена инициатива, тръгнали да се стремят към върховете, с някакви не предавани мега медитация, до сега. Занимаващи се с най висшите секретни учения, който само той от някъв друт специалист има. И подобни измислени неща. 

Е, типичната ситуация в България. Тук колкото и да иска учител да даде нещо, като види че само някакви разпилени умове има, няма смисъл да си прави труда. 

В паузите между семинара, се говорят такива фантастични неща, че лично съм се плашил чак. От енергии, вибрации, аури, измерения вселени. И се стигне то извънземни, отвъдното, даже един участник когато видеше облак просто в небето. Беше летяща чиния, скрита а Буда бил извънземно, аватар. 

А, не могат по 15 мин шамата да правят, не искат просто. 

Как да даде нещо човека, пак като даде по една сатхана, добре. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 38 минути, witness написа:

Не се чуди после защо някои отхвърлят ученията изобщо. "Нарисувана оризова питка не защища глада"...

Аз не се чудя. Знаеш какво означава да имаш скъпоценно човешко раждане, понеже си чела Дзонгкапа и други неща. Осемте свободи и десетте предпоставки са трудни за постигане и лесни за изгубване. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, dagpo19 написа:

Хората са различни и затова будите преподават различни учения. Нещо, което е ОК за теб, може да е напълно неразбираемо за Уит и обратно.

Това на Уйт, са интерпретации. Нямат нищо общо с ученията на Буда. Дори и да ги цитират дословно, го правят в грешен контекст. Нито на Рамус, нито на Шу имат. Да не говорим за шунаята. Това е просто истината. Те може да говорят за ученията, но през тяхното интелектуално разбиране. Което на фона на всичко останало освен за приказки, не виждам за какво стават. 

Нали просто казвам, не се заяждам. 

И Рамус да обеснява медитация, направо остава изумени хората. 

Но няма проблем, когато се знае че сме само такива каквито описах, "разбирането" остава само, за между другото. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, mamarmela написа:

Още не мога да разбера, за какво ти е всичко това да знаеш, на този етап на който си? 

А трябва ли да разбереш? Ама защо така, ама защо не като мен... И как пък прецени Уит на какъв етап е?

преди 2 часа, witness написа:

А трябваше да напиша - че не може да се установи освен като референтен обект на името/мисленото обозначение, т.е. като онова към което обяснението се отнася. Но трябва да се отнася правилно. И не означава че може да се намери в основата за обозначаване, или че съществуването му може да се изведе от негова страна по силата на негови присъщи характеристики, че го има там само по себе си като "референтна вещ", нито че е името/концепцията за него.  Може да се потвърди само от страна на ума посредством име/ категория/представа (концепция)... Ами, да не съм професор да мога да обясня добре. Проблемът там е, че не всичко, което се явява на ума и може да бъде познато както непряко посредством име и категория, така и пряко, съществува.  Някои неща съществуват, други не съществуват, но всички могат да бъдат валидно познати. И дори видени пряко, неконцептуално. И от гледна точка на пустотата или начина по който съществуват - макар че всичко се явява на ума като самодоказано съществуващо, съществуващо от своя собствена страна -  нищо не съществува по начина, по който му се явява. 

Суха материя, ама ето да не съм голосоловна който иска да види, че не си измислям (макар да ми е трудно и при това няма да пиша реферат...) една лекция подбрах за тая пуста зависимост от мислено обозначение. https://studybuddhism.com/en/advanced-studies/abhidharma-tenet-systems/the-indian-tenet-systems/the-gelug-prasangika-svatantrika-views-of-emptiness 

А какво представляват умът и осъзнаването?

Освен това в контекста на илюзията за отделност, кое е "външно" и кое "вътрешно" спрямо индивида? Умът създава въпросната илюзия, както и всяка друга. Всеки процес, принцип, взаимодействие, взаимоотношение и др. трябва да преминат през ума за да бъдат осъзнати и разбрани. Умишлено не казвам "форма", защото формата е съчетание на посочените, които умът обединява. При това знанията и представите от миналото, които са складирани в ума, служат като база за съпоставяне. Тази база за мен е изключително важна, защото без нея не може да има разбиране. Значи се получава не само изкривяване, ако във въпросната база има погрешни представи, но и това за което нямаме сетива, знания и представи изобщо не можем да възприемем. Това е което всеки може да изследва и с което може да работи. Иначе всеки е свободен да вярва, че някой ден ще успее да преобразува всичко неосъзнато в осъзнато, но пък не виждам как такъв човек може да е сигурен, че наистина осъзнава всичко във всичките му аспекти - чисто логически е абсурдно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...