Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


преди 16 часа, dagpo19 написа:

Т.е. пропуснал си основното по причини, за които сам трябва да си дадеш сметка. Принципно, то се казва, че ако отсъства заслуга дори да срещнеш с Буда, то няма да го разпознаеш като Буда.

Последно учителят от Нова Кадампа Буда ли е или не е, понеже писа че имаш резерви? Причината да присъствам на учението първите два дни е че бях в София, а да пропусна последните два защото имах вече плануван ангажимент извън София, който беше невъзможно да отменя, но както писа това касае само мен. Това долу ти си го писал.

По отношение на учителите, които са създали и ръководят тези центрове, които са в Испания, но имат филиали и на други места, имам известни резерви, за които съм писал. Това не е критика към тях. Просто дори на сайта на центъра в България има учения, в които те се позовават на Пабонгка Ринпоче, както и откъси от негови трудове. На всички, които са навътре в тибетската традиция (тук няма такива) е известно, че този Ринпоче е написал абхишека и садхана върху един светски защитник, чиято практика настоящия Далай Лама забрани, което доведе до разцепление в школата Гелуг и възникването на т.нар. Нова Кадампа. Нещо, което прави впечатление на мен е, че в текстовете на страницата на центъра никъде не открих някакво учение от Далай Лама, нито линк към негов сайт. Тъй че тук нещата са по-сложни.

Вероятно се синхронизира с това: The NKT-IKBU has expanded more rapidly than any other Buddhist tradition in Britain. It has been described as a "controversial organization" and a "controversial" new religious movement, a cult, or a breakaway Buddhist sect.

https://en.wikipedia.org/wiki/New_Kadampa_Tradition

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, Śūnyatā написа:

Последно учителят от Нова Кадампа, Буда ли е или не

Не съм сигурен, че разбирам въпроса. Цитираш ме и мисля, че съм обяснил всичко ясно, но явно не съм. Затова, трябва да задам уточняващ въпрос: За кой учител питаш? За този геше на лекцията, на който си бил, казах, че не зная дали има отношение към Новата Кадампа. Същото се отнася и до тези центрове, в които преподава, които са основно в Испания и Тайван. Просто ми направи впечатление, че в сайта има текстове на Пабонгка Ринпоче и няма такива от Далай Лама. Пиша го вече втори път. Що се отнася до Новата Кадампа, то това е група от учители от Гелуг, които се отделиха от Гелуг, когато Далай Лама „помоли” в центровете и манастирите на Гелуг да не се изпълняват никакви практики свързани с един светски дарма- защитник (гялпо). Инак, какво значи дали даден учител е буда, съвсем не знам. Във Ваджраяна това е метод, който е свързан със самаята с (еквивалентът на обетите в другите две яни) учител, който ни е дал тантраническа инициация (абхишека) или директно въведение в природата на ума, а не с всеки учител. Понеже, не си получавал абхишека, то няма смисъл да обяснявам защо е така.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, dagpo19 написа:

Не съм сигурен, че разбирам въпроса. Цитираш ме и мисля, че съм обяснил всичко ясно, но явно не съм. Затова, трябва да задам уточняващ въпрос: За кой учител питаш? За този геше на лекцията, на който си бил, казах, че не зная дали има отношение към Новата Кадампа. Същото се отнася и до тези центрове, в които преподава, които са основно в Испания и Тайван. Просто ми направи впечатление, че в сайта има текстове на Пабонгка Ринпоче и няма такива от Далай Лама. Пиша го вече втори път. Що се отнася до Новата Кадампа, то това е група от учители от Гелуг, които се отделиха от Гелуг, когато Далай Лама „помоли” в центровете и манастирите на Гелуг да не се изпълняват никакви практики свързани с един светски дарма- защитник (гялпо). Инак, какво значи дали даден учител е буда, съвсем не знам. Във Ваджраяна това е метод, който е свързан със самаята с (еквивалентът на обетите в другите две яни) учител, който ни е дал тантраническа инициация (абхишека) или директно въведение в природата на ума, а не с всеки учител. Понеже, не си получавал абхишека, то няма смисъл да обяснявам защо е така.

Последното изречение е доста показателно. Но абхишека за мен не е задължителна. Ритуалността е критикувана остро от историческия Буда, защото чрез нея будизмът се превръща в затворено учение, а не такава е идеята. Учителят каза, че будизъм може да практикува всеки, няма пречки за това, не са нужни ритуали и аз съм напълно съгласен с него. Трябва да се прави разлика, разбира се, между будистки и не-будистки учения, методи и практики. Относно терминът който използваш виждам следната връзка.

В тантрических сектах насчитывают до восьми разных обрядов абхишека, которые учителя-гуру используют для посвящения своего ученика (так как тантрическая практика основана на индивидуальном контакте между гуру и учеником, гуру даёт ему столько посвящений-абхишека, сколько считает необходимым). В рамках этой системы восьмая абхишека — Махапурнадикшабхишека, является квинтэссенцией всех ступеней посвящения, когда ученик-садхака достигает вершины духовной жизни. После неё он совершает обряд собственных похорон «шраддха» — предаёт огню священный шнур и пучок волос со своей головы, что символизирует полное самопожертвование. После этого отношения «учитель-ученик» завершаются.

Kagyu School: One of the four principal schools of Tibetan Buddhism along with Gelugpa, Nyingmapa, and Sakyapa. Kagyupa, founded in the eleventh century, is based on the teachings of Marpa, who arrived in Tibet from India in the eleventh century. The school, whose name means “oral transmission lineage,” places particular emphasis on the direct transmission of teachings from teacher to student.

Пабонка Ринпоче изглежда сериозен учител. Той прави разлика между будизъм и учението бон например, което нарича "вредна система и изкуствено лъжеучение". В Гелуг знаят що е то отворено учение и отдават нужното внимание на будистките текстове, като важен указател за практиката на будиста. Пабонка Ринпоче пише:

Если схватиться за один угол четырехугольного коврика, 
То в движение придет весь коврик. Подобным же образом 
Приводят в движение все тексты и их комментарии, 
Тем что их концентрируют в практике 
И принимают как целое, чтобы достичь состояния Будды. 

Это очень важная интерпретация. 

УЧЕНИЯ ЛАМРИМ ПОКАЗЫВАЮТ, ЧТО ВСЕ ТЕКСТЫ СЛЕДУЕТ ПОНИМАТЬ КАК УКАЗАНИЯ ДЛЯ СОБСТВЕННОЙ ПРАКТИКИ 

Кто не знает эту систему этапов Пути к Просветлению, тот не понимает, что все тексты являются персональными указаниями. Но тексты Победителя вместе с великими классическими комментариями являются превосходнейшими инструкциями. На этом свете не было никогда лучшего Учителя, чем Будда Шакьямуни, Бхагаван, трансцендентный, совершенно реализованный разрушитель всех иллюзий. Его тексты содержат лучшие указания.

Или они занимаются с садханами, с их помощью они призывают медитативных божеств и учатся узнавать собственный ум, и ведут себя так, как будто они медитируют об этих вещах. По этому поводу великий Цонкапа сказал: 

Они много учились, но являются бедными в Дхарме; Вина их в том, что тексты они не понимают Как непосредственные указания.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Śūnyatā написа:

УЧЕНИЯ ЛАМРИМ ПОКАЗЫВАЮТ, ЧТО ВСЕ ТЕКСТЫ СЛЕДУЕТ ПОНИМАТЬ КАК УКАЗАНИЯ ДЛЯ СОБСТВЕННОЙ ПРАКТИКИ 

Кто не знает эту систему этапов Пути к Просветлению, тот не понимает, что все тексты являются персональными указаниями. Но тексты Победителя вместе с великими классическими комментариями являются превосходнейшими инструкциями. На этом свете не было никогда лучшего Учителя, чем Будда Шакьямуни, Бхагаван, трансцендентный, совершенно реализованный разрушитель всех иллюзий. Его тексты содержат лучшие указания.

Или они занимаются с садханами, с их помощью они призывают медитативных божеств и учатся узнавать собственный ум, и ведут себя так, как будто они медитируют об этих вещах. По этому поводу великий Цонкапа сказал: 

Они много учились, но являются бедными в Дхарме; Вина их в том, что тексты они не понимают Как непосредственные указания.

Боя се, че тук допускаш епистемологична грешка.Разбира се всяко учение се разбира като указания за собствена практика.Тя самата дума "учение" означава точно това.Разбира се и всички текстове с класически коментарии са си персонални указания.Още повече се подразбира, че за един будист Буда е реалиран разрушител на илюзии и текстовете му съдържат най-добрите указания.

Този проблем би могъл да бъде формулиран и така: - Можеш ли да станеш инженер - четейки само учебници без преподаватели, които да разясняват материята? А лекар може ли да стане някой, само с четене на медицинска литература.Аз притежавам, а и съм прочел, всички учебници от  курса за обучение по медицина на Тракийския Университет, но въпреки това имам само малко по-висока медицинска култура.От мен до един лекар има балкан разлика.

Учебниците по различните дисциплини нима  са нещо различно от указания за практиката.

Ако ти смяташ, че ще постигнеш дори само осъзнаване на пустотата на явленията, единствено с четене, без методологичните напътствия на специалиста(Учител) то боя се, че ти просто имаш наивни и диалетантски възгледи.Един самоучка си остава самоучка и нищо повече.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, badr написа:

Боя се, че тук допускаш епистемологична грешка.Разбира се всяко учение се разбира като указания за собствена практика.Тя самата дума "учение" означава точно това.Разбира се и всички текстове с класически коментарии са си персонални указания.Още повече се подразбира, че за един будист Буда е реалиран разрушител на илюзии и текстовете му съдържат най-добрите указания.

Този проблем би могъл да бъде формулиран и така: - Можеш ли да станеш инженер - четейки само учебници без преподаватели, които да разясняват материята? А лекар може ли да стане някой, само с четене на медицинска литература.Аз притежавам, а и съм прочел, всички учебници от  курса за обучение по медицина на Тракийския Университет, но въпреки това имам само малко по-висока медицинска култура.От мен до един лекар има балкан разлика.

Учебниците по различните дисциплини нима  са нещо различно от указания за практиката.

Ако ти смяташ, че ще постигнеш дори само осъзнаване на пустотата на явленията, единствено с четене, без методологичните напътствия на специалиста(Учител) то боя се, че ти просто имаш наивни и диалетантски възгледи.Един самоучка си остава самоучка и нищо повече.

Да, допускам грешка, от самсарична гледна точка си прав. От будизъм изобщо не разбираш, но за модератор ставаш.

We also find that many gurus are attached to their disciples and want their disciples to be attached to them. That’s totally wrong, too. Gurus should not be attached to their disciples; disciples should not be attached to their guru. True spiritual practitioners should not be attached to any person, doctrine or philosophy. It’s unhealthy. The Buddha taught so that we might also become buddha: healthy, eternally happy and free of all concepts, misery, doctrine and bondage. That’s all he wanted.

Lama Thubten Yeshe

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, badr написа:

От мен до един лекар има балкан разлика.

Не винаги - има и дипломирани практикуващи лекари, спрямо които разликата ще е в твоя полза. А при инженерите примерите за същото разминаване с правилото са още повече. В духовен план сравнението с други, като цяло е безсмислено - има хора, дето не са и чували за дхарма, а са в пъти по- осъзнати спрямо такива практикували години наред под вещото ръководство на учители; така че по отношение на пътя, по- далеч от сравняването със самия себе си е подвеждащо.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Śūnyatā написа:

True spiritual practitioners should not be attached to any person, doctrine or philosophy.

Това видео, дето съм го пуснал по горе, който не го е гледал. Става въпрос за представители на разлини религии, които са мистици.

Ако сте изгледали поредицата от 4 клипа има и един католик. 

Преживелите просветление, макар и всеки с лексиката на собствената си традиция се разбират идеално.

Мистичното преживяване е преживяване на това, което е, независимо от традицията.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Śūnyatā написа:

Последното изречение е доста показателно. Но абхишека за мен не е задължителна. Ритуалността е критикувана остро от историческия Буда, защото чрез нея будизмът се превръща в затворено учение, а не такава е идеята. Учителят каза, че будизъм може да практикува всеки, няма пречки за това, не са нужни ритуали 

Какви ги пишеш сам не знаеш. Абхишека означава тантраническа инициация или посвещение, което е нужно, за да практикуваш тантраническа садхана, т.е. да практикуваш Ваджраяна. Това не е ритуал, а въведение в мандалата на даден буда. В сутраяна абхишека няма. Там има обети като тези за индивидуално освобождение и обета на бодхисатва.

 

преди 1 час, Śūnyatā написа:

Пабонка Ринпоче изглежда сериозен учител.

Не съм казал, че не е сериозен, а че ако следваш традицията, която той е дал, то рано или късно ще трябва да започнеш да изпълняваш тантранически практики свързани с Дордже Шугден, които Далай Лама забрани да се изпълняват в ма настирите и центровете на Гелугпа. Прочие, всичко това е напълно неактуално за теб, понеже дори убежище в някоя будистка традиция не си взел, какво да говорим за обети или абхишека. Не казвам, че това е погрешно. Това е твой избор. Но тогава остани в рамките на избора, който си направил. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, badr написа:

Ако ти смяташ, че ще постигнеш дори само осъзнаване на пустотата на явленията, единствено с четене, без методологичните напътствия на специалиста(Учител)

Мохамед има ли учител ?

Не се заяждам, питам защото не знам.

Четох някъде, ама забравих къде, че Христос и Юда са получили божие откровение без подготовка от учители.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, dagpo19 написа:

Не съм казал, че не е сериозен, а че ако следваш традицията, която той е дал, то рано или късно ще трябва да започнеш да изпълняваш тантранически практики свързани с Дордже Шугден, които Далай Лама забрани да се изпълняват в ма настирите и центровете на Гелугпа. Прочие, всичко това е напълно неактуално за теб, понеже дори убежище в някоя будистка традиция не си взел, какво да говорим за обети или абхишека. Не казвам, че това е погрешно. Това е твой избор. Но тогава остани в рамките на избора, който си направил. 

Тъй вярно, слушам, господин тантрист! :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 12.09.2019 г. в 19:35, dagpo19 написа:
на 12.09.2019 г. в 18:44, witness написа:

 Той не уточнява какво означава "достигнал освобождение", в случая за гълъб.

Означава раждане в чистото измерение на Буда Амитаба, т.е. сферата Аканишта (тиб. Девачен). Обект на пхова (пренос на съзнанието при смъртта) може да е не само човешко същество.

Не вярвам аз ) По-точно не ми е необходимо да вярвам в невъзможни неща, като раждане на животно в Девачан, където даже според писанията на онази секта, как се казваше (повтарящите името на Буда), няма същества от трите низши сфери... е, някои разправят истории за "трансформирани" петли, други искат да пращат там насекоми, но ми звучи като фолклор. Всъщност не ми е нужно да сверявам кой в какво вярва, защото преносът на съзнанието в чистата земя на Буда Амитаба и бодхисатвите изисква лично съзнателно усилие или поне да е породен приживе силен стремеж да се родиш там, а животно, освен това птица, не е способно на такива. Пхова, извършена от друг за животно, каквато практика има в Тибет, може да е нещо като компромис заради хората, нищо повече. Но е вероятно, както казват някои, молитвите и помощта на човек да допринесат за раждане като човешко същество, кой знае? Не е малко дори за всеки един от нас, а и раждането в земята на Амитаба казват означава, че няма да се раждаш повече в трите низши сфери. Само в смисъл, че животното би могло да придобие възможността на скъпоценното човешко тяло, това е освобождение. Така мисля. 

преди 18 часа, Реджеп Иведик написа:

Четох някъде, ама забравих къде, че Христос и Юда са получили божие откровение без подготовка от учители.

Странни неща си чел. Христос е Учител на учителите, Цар на царете и т.н, впрочем и Буда е наричан учител на богове и хора, те не може да имат учители. Човекът Иисус и принц Сидхарта могат и според историята вторият е имал, но до един стадий и момент. Къде е бил Иисус от дванадесет до тридесет годишна възраст не е споменато в евангелията. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 58 минути, witness написа:

Христос е

Човек

Ами Юда ?

И двамата са били просветлени. Но са нямали учители.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 56 минути, witness написа:

 Пхова

Имаш ли уанг, лунг и три за пхова? Получих тази приемственост преди повече от двайсет години в традицията на Лонгчен-нийнгтик. Не съм останал само с инициацията, както се сещаш. Но това не са неща, които е подходящо да пиша тук.

току-що, Реджеп Иведик написа:

 

И двамата са били просветлени. Но са нямали учители.

За тях не знам, но Буда Шакямуни е имал двама в последното си проявление като принц Сидхарта Гаутама и много други, когато е бил бодхисатва. В джатаките и сутрите, това го казва едно към едно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, Реджеп Иведик написа:
преди 1 час, witness написа:

Христос е

Човек

И Бог. 100% едното и 100% другото. Вероятно просветлението ти пречи да се поинтересуваш защо това е основна догма в християнството. 

 

преди 32 минути, Реджеп Иведик написа:

Ами Юда ?

И двамата са били просветлени. Но са нямали учители.

Виж, можем да си разказваме нечии различни версии, но нямаме информация от първа ръка какъв е бил и какво е извършил Юда, и дали не е бил учител на самия Иисус, както твърди един друг учител. Тази не ти е известна, предполагам :) 

преди 37 минути, dagpo19 написа:

Имаш ли уанг, лунг и три за пхова? Получих тази приемственост преди повече от двайсет години

Нямам уанг, лунг, три или четири, но не ям доматите с колците. Просто ти изложих доводи, според мен разумни, защо животно не може да извърши пхова, или да се роди в някоя от чистите земи, било то и с чужда помощ. Представи си, че съм животно и умирам, а ти ме питаш - имаш ли уанг, лунг и три... аз ти казвам телепатически, разбира се, че даже не зная за какво ми говориш :)  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, Реджеп Иведик написа:

Но са нямали учители.

Спекулираш - няма информация по въпроса, само мъгла. Има достатъчно необичайни хора в историята, та да има резон да допуснем, че може и да са били просветлени, които не са имали учители, но за Исус не се знае дали е имал учител - за Мохамед, доколкото знам също не е имал учители, ала не го намирам за нещо повече от човек със някакво по- сериозно психично отклонение.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, witness написа:

И Бог

Мистичното преживяване е единение с Бог. Директно преживяване на Бог, на истинската истина.

Гледай видеата с просветлени от различни изповедания.

В едното видео дето постнах, бенедиктинския монах говори за истината като за думи, слово (в началото бе словото идва от обяснение на просветлен, така решил да опише преживяването.), но казва, че има традиции, в които се описва като тишина.

Става въпрос за едно и също, тъй като "противиречията се помиряват", какво е словото, ако не е тишината, от която да го различим. Слово и тишина е едно и също, когато говорим за крайната истина преживяна от просветлените.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, insec написа:

за Мохамед, доколкото знам също не е имал учители, ала не го намирам за нещо повече от човек със някакво по- сериозно психично отклонение.

Не бива да обиждаш Мохамед. Нищо не знаем и за него и мъглата в главите ни е пълна, но по-зле е ако е болестотворна. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, witness написа:

Нищо не знаем и за него .....

Може - стига да отпишем информацията в Корана.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 44 минути, witness написа:

 

Нямам уанг, лунг, три или четири, но не ям доматите с колците. Просто ти изложих доводи, според мен разумни, защо животно не може да извърши пхова, или да се роди в някоя от чистите земи, било то и с чужда помощ. 

Затова те питах, понеже нямаш представа как се кзпълнява тази практика и пишеш безмислицк. Нали   не очакваш да пишаза тези неща тук? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако изобщо са съществували и тримата! И незнам защо трябва да се вярва. Шуня с какво ти помага Будизма? Много време прахосваш по него.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Реджеп Иведик написа:

В едното видео дето постнах, бенедиктинския монах говори за истината като за думи, слово (в началото бе словото идва от обяснение на просветлен, така решил да опише преживяването.), но казва, че има традиции, в които се описва като тишина.

Изгледах го, не много внимателно, но той по-скоро каза нещо в смисъл, че за запознатите с "езика на неговата традиция" (католицизъм) мистичният опит се нарича "да ти говори Бог" - и че това говорене не е подобно на говорене или шепнене на ухо, а че всеки човек, всяка ситуация, случка и подобни, са език, с който Бог ти говори. После равинът каза нещо за опита като кимване и намекна за необходимостта от постоянно различаване на идолските съблазни в тези... опитности. Повечето не говореха за тишина, а за "присъствие" и т.н. Не знам ти какво си гледал и защо толкова разговорът те е впечатлил. 

преди 44 минути, dagpo19 написа:

Затова те питах, понеже нямаш представа как се кзпълнява тази практика и пишеш безмислицк. Нали   не очакваш да пишаза тези неща тук? 

Разбра ли отговора ми? Излиза, че аз като нямам представа, съм по-малко способна да я разбера от редови болен гълъб, който я чува за първи път на езика на гълъбите?

Впрочем лама Зопа има едно видео за мантри по хранилки за гълъби и как всеки път като ги видят се отървават от хиляди години лоша карма. Но за раждане в Девачан май не каза нищо. Ще опитам да го намеря, но той говори много неразбираемо. 

 

Птици и мравки

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 19.09.2019 г. в 22:44, Реджеп Иведик написа:

Прикачали ти. Ти пишеш километрични чаршафи, в които няма нищо конструктивно. Състоят се от лични нападки, подигравателни психоанализи, и провокации.

Обижда Будисти и се среща с будисти и се кефи! Луда работа.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, witness написа:

защо толкова разговорът те е впечатлил

Защото имам преживяване. Бенедиктинския монах каза за думи и за тишина. Те са 4 серии. Като пуснеш първата и другите се пускат от ютюб автоматично една след друга.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 41 минути, witness написа:

Но за раждане в Девачан май не каза нищо.

Пренос може да бъде извършен винаги, ако условията са подходящи, като това каква форма има съществото е без значение. Историята за Тилопа и рибите, който ловял се отнася до това. Не мисля, обаче, че има смисъл да обсъждаме такива неща.

Инак, понеже, тук се изписват всякакви мнения за това дали може да практикуваме дхарма без учител, то едно едно филмче, което не се отнася точно до дхарма, а до БИ, което е родствено на Тай дзи, Ба гуа и Син И в китайската традиция, но това е негов корейски еквивален. Всеки, който види филмчето ще разбере защо не може да практикува нещо подобно сам, по книжка или видео. В буда-дхарма е дори още по-сложно. Напр. всяка инструкция за медитация започва с това как човек да застане в асаната на Вайрочана и се казва, че това е от ключово значение. Всичките седем точки на позата трябва да ви бъдат показани и да бъдете коригирани от учител, ако не ги правите коректно. Инак, просто седите накриво и медитацията ви също е "крива". както и да е. Ето филмчето:

 

Ако и от това никой нищо не разбере, ще се откажа да го обяснявам повече. Щото го обясних около сто пъти по сто различни начина - с мой думи, с цитати от сутри и тантри, с примери и т.н. И ако пак някой напише, че нямал нужда от учител и буда се бил просветлил без учител, ще го квалифицирам като напълно неадекватен. :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...