Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор

преди 36 минути, Śūnyatā написа:

Мога. Прочети Пхена пиндупама сутта. Един коментар към нея:

Възприятието е подобно на мираж, в смисъл, че то не е субстанционално. Не можеш да хванеш мираж, да пиеш или да се изкъпеш в него. Така както миражът мами много хора, така прави и възприятието, когато хората виждат цветните обекти като красиви, приятни и постоянни.

Тук акцентът е върху несубстанциалността. Къде се намеква дори, че красотата е ненужна? И защо не цитираш самата сутра, а коментарите?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, kipen написа:

Ся остава и на амулет да те изобрази и да го постави в младоженското им ложе.

чудесна идея... Чудесна :lol6:И за теб може да пише в сутрата - с тия идеи си заслужаваш...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, _ramus_ написа:

за да се вживяваш колко ги "разбираш истините'.

 

Не правиш разлика между призрачни истини и призрачни глупости.

преди 9 минути, Shiniasu написа:

Тук акцентът е върху несубстанциалността. Къде се намеква дори, че красотата е ненужна? И защо не цитираш самата сутра, а коментарите?

Коментарите са от будистки учители, но ето и от сутрата:

Така казал Блаженият. После Учителят добавил:

Формата е като топка пяна, чувствата са като водни мехури, възприятието е като мираж, умствените формации са като бананово стъбло, съзнанието е като фокус на илюзионист. Такъв е този процес, тази илюзия за балами.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, _ramus_ написа:

Не ме интересува вярата, нито "сънуването чрез нея". Интересува ме кой, кой е - без да вярва, оттатък вярванията си. Не че това с нещо те ограничава да си вярващ. Но докато пееш вярващите си песни, си просто обикновен проповедник, който се изживява на духовен и разумен. 

Ти не можеш да различиш "тук" и "оттатък". Избираш си според нагласите кое къде да е. Истинският човек включва всичко. А ти търсиш една адаптирана версия. Напротив - точно докато пея "песните си" съм аз. Ти си този, който много държи тази част да е неистинска и фалшива. Защо ли? 

преди 26 минути, _ramus_ написа:

не е възможно "ВЯРАТА" - повярваното, вярването... да се използва РАЗУМНО. Това са нагласации на вярващ. РАЗУМА не спира от граница, а вяра без граници не е възможна. Просто не знаеш какво говориш, но важното е, че вярваш в него.

Как ще е възможно като не е възможно? А границите на вярата са по-широки от тези на разума (да и разумът си има граници). А пък ти знаеш какво говориш, но не вярваш в него. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, Shiniasu написа:

А пък ти знаеш какво говориш, но не вярваш в него. 

Изобщо не знае какво говори, ей така си ги пляска, докато чака да го изнесат. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, Śūnyatā написа:

Ако си мислиш, че има нещо "красиво", ще страдаш когато не го притежаваш, ще страдаш когато го губиш. Няма да си свободен от страданието. Ще си просто поредния мечтател идеалист.

Да, точно така и по същия начин, ако нещо се приема за "грозно", то ще се страда при сблъсъка с него. Това са двете страни на една монета.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

http://what-when-how.com/love-in-world-religions/beauty-in-buddhism/

http://tibetanbuddhistencyclopedia.com/en/index.php/Beauty_in_Buddhism

https://www.buddhistdoor.net/features/why-beauty-matters-in-vajrayana-buddhism

Не знам как е възможно да се пише наизуст по теми, по които има толкова много материали в нета. 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, Shiniasu написа:

http://what-when-how.com/love-in-world-religions/beauty-in-buddhism/

http://tibetanbuddhistencyclopedia.com/en/index.php/Beauty_in_Buddhism

https://www.buddhistdoor.net/features/why-beauty-matters-in-vajrayana-buddhism

Не знам как е възможно да се пише наизуст по теми, по които има толкова много материали в нета. 

 

Да, а ние се информираме главно и основно от нета, нали така?

Впрочем съдържанието на линковете донякъде се повтаря и донякъде си противоречи и в никакъв случай не е някаква "крайна" истина поне що касае будизма.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, Соник написа:

Да, а ние се информираме главно и основно от нета, нали така?

Впрочем съдържанието на линковете донякъде се повтаря и донякъде си противоречи и в никакъв случай не е някаква "крайна" истина поне що касае будизма.

Аз като небудист мога да си се информирам откъдето искам. Смешно е обаче "будистите" да ми вадите само един коментар върху някаква си безизвестна сутра в подкрепа на думите си. А в нета материали по темата за будизма и красотата наистина има много, написани от познаващи будизма по-добре от теб и шунята. Но то трябва и желание.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 часа, Śūnyatā написа:

красиво

Говорим за идея, а не идеално. 

Не би следвало в твоето съзнание въпросните да са идентични. Радостта от идеята е различна от това, че го смяташ за красиво. Идеята може да е свързано с практичността, т.е. да не е красиво, но да ти помогне, облекчи. Да, то може да се направи по-добро, но нали въпросната идея е облекчила някой?! 

Не знам дали е от значение едно "съвпадение", но ще го споделя:

Снощи се загледах в един филм по действителен случай: "Пач Адамс". 

Идеята му в даден момент се е превърнала в реалност, която е облекчила мнозина от страданията им. НО, той не е будист, а обикновен човек който влизайки в психиатрията си намира истинското аз. = Да помага на другите. О, да, възползва се от един учен, но дали има толкова луди учени в момента, които да разберат идеята ти и ти дадат "първи тласък" за реализацията?! 

Това красиво нещо дали е мой блян?!  ... Не, не е мой блян ... :) НО, въпреки това го възприемам за красиво. Това обаче не ме прави "сънуващ". 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, Shiniasu написа:

Аз като небудист мога да си се информирам откъдето искам. Смешно е обаче "будистите" да ми вадите само един коментар върху някаква си безизвестна сутра в подкрепа на думите си. А в нета материали по темата за будизма и красотата наистина има много, написани от познаващи будизма по-добре от теб и шунята. Но то трябва и желание.

Ти пак се изнерви.

Аз не се бъркам на Шунята и "неговите" сутри - той си цитира разни работи, които му се струва, че подкрепят вярванията му.

Просто ми направи впечатление, че предложи някакви материали от нета, за които, като небудист, както сам казваш, нямаш представа дали са надеждни и изобщо дали има някакъв смисъл в тях, но за сметка на това го направи с апломб. Откъде пък знаеш, че са писани от хора, които познавали будизма по-добре, съвсем ме озадачи: как го прецени това като един небудист?

И сега, след като ти казах всички тези напълно безсмислени неща, нека ти кажа и нещо по същество: всъщност "красотата" е само една дума и в крайна сметка наричаме "красиво" нещо, което ни харесва, и грозно - нещо, което не ни харесва. В този смисъл е излишно да се привързваме към "красивото" или да се оплакваме от "грозното": не стига, че красивото, а и грозното, минават и отминават, ами на всичкото отгоре нещо, което ни се е струвало красиво, почва да ни се струва грозно и обратно. Даже ако погледнем нещо конкретно като "женската красота" (а и "мъжката") е лесно да се види, че критериите се менят в зависимост от епохата или етноса, а даже и в зависимост от възрастта на човека.

И съвсем последно, понеже има една история, която много ми харесва: Ананда попитал веднъж Буда защо този свят е толкова долен и грозен, а Буда му казал: "Затвори очи и ще ти позволя да погледнеш на света през моите очи." Ананда си затворил очите и като погледнал през очите на Буда, изведнъж видял, че светът е прекрасен и съвършен."

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Соник написа:

Ти пак се изнерви.

Това ли измисли. Защо (почти) всички тук, като им се каже нещо, което не им изнася и излизат с номера с изнервянето. Всъщност знам отговора. 

преди 1 час, Соник написа:

Просто ми направи впечатление, че предложи някакви материали от нета, за които, като небудист, както сам казваш, нямаш представа дали са надеждни и изобщо дали има някакъв смисъл в тях, но за сметка на това го направи с апломб. Откъде пък знаеш, че са писани от хора, които познавали будизма по-добре, съвсем ме озадачи: как го прецени това като един небудист?

Да, ти будистът си имаш представа, но аз и писалите материалите будисти си нямат. Не падаш по гръб, ей. Дотолкова си обзет от егоизъм, че елементарни неща се опитваш да изопачиш, ама да се покажеш колко си разбиращ. 

Няма смисъл да се занимавам с такива като теб. Бъди си безразличен към красивото. Явно това е представата ти за будизма. Аз обаче съм убеден, че дори и гуруто ти ако те прочете ще ти зашлеви един много як шамар. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, Shiniasu написа:

Това ли измисли. Защо (почти) всички тук, като им се каже нещо, което не им изнася и излизат с номера с изнервянето. Всъщност знам отговора. 

Да, ти будистът си имаш представа, но аз и писалите материалите будисти си нямат. Не падаш по гръб, ей. Дотолкова си обзет от егоизъм, че елементарни неща се опитваш да изопачиш, ама да се покажеш колко си разбиращ. 

Няма смисъл да се занимавам с такива като теб. Бъди си безразличен към красивото. Явно това е представата ти за будизма. Аз обаче съм убеден, че дори и гуруто ти ако те прочете ще ти зашлеви един много як шамар. 

Не, не съм измислил, че си ядосан - обикновено не пишеш така и затова веднага си пролича. А тук си още по-ядосан и вече стигнахме и до шамари, и то яки.

В интерес на истината, съжалявам, че толкова те дразня.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 часа, Śūnyatā написа:

призрачни истини и призрачни глупости.

да, не правиш разлика - при теб са слети в едно.

 

преди 3 часа, Shiniasu написа:

Истинският човек

Така ли - след версията на АЗ - като някакъв "истински" ( а също и фалшив), сега се заредиха и хитри стъкмистики и за 'човек' - във вид на удобни прилагателни. Първия хитрец с това беше великия мадхямик... той си нареди личния си идеал като "ДОБРИЯ ЧОВЕК". сега се появява и версия с ИСТИНСКИ - да не остане по-назад от нелепиците на автора на темата.

преди 3 часа, Shiniasu написа:

границите на вярата са по-широки от тези на разума

твоите граници са пример за обратното. Отново повтаряш любимата си мантра, но повторенията няма да я направят да не е нелепа, а само ще си я оставят като твое удобно вярване.

Всяко повторение в случая утвърждава вече заявеното преди това. Браво за 'широката граница' :)  Като гледам границите - уж разум... но повторенията се основават все на повярваното. Освен това ти си сам редовния пример за обратното на собственото си утвърждение.

В този смисъл - можеш ли да посочиш точно къде е "РАЗУМА" в последния ти коментар - кое точно наричаш 'разумно', къде е неговата граница...

преди 21 минути, Соник написа:

В интерес на истината, съжалявам, че толкова те дразня.

Луда работа, ей. :)  Някой съжалявал че някой друг се дразнил ( я от него, я не)

Някой си, се дразнил  - от прочита на буквички на монитора. Друг бил съжалявал че първия ги 'чел по тоя начин' та в него да се появи раздразнение - като че ли той е виновен за "прочита" на първия и много му е важно да съжалява.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, _ramus_ написа:

Луда работа, ей. :)  Някой съжалявал че някой друг се дразнил ( я от него, я не)

Някой си, се дразнил  - от прочита на буквички на монитора. Друг бил съжалявал че първия ги 'чел по тоя начин' та в него да се появи раздразнение - като че ли той е виновен за "прочита" на първия и много му е важно да съжалява.

Да, така е, но все пак не е хубаво. :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 51 минути, Shiniasu написа:

Не падаш по гръб, ей.

Ти толкова ли държиш - та той е паднал още преди да си направи темата си тук.

В добавка - това народно клише е напълно невярно - по гръб е чудесно защитена позиция за умелите в тия работи.

И после - ако "падането е от високо" няма никакво значение "как ще падне".

преди 2 минути, Соник написа:

но все пак не е хубаво.

кое точно е "хубавото", макар че думите ми нямат никакво отношение към преживяването на един или друг списващ.

Дори и да приемем че за някой НЕ било 'хубаво' какво значение може да има това за друг?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, _ramus_ написа:

кое точно е "хубавото", макар че думите ми нямат никакво отношение към преживяването на един или друг списващ.

Дори и да приемем че за някой било 'хубаво' какво значение може да има това за друг?

Не написах "хубаво", а "не е хубаво", което означава, че "не е добре".

Ако си проследил темата от началото, вече би трябвало да си наясно в какво вярвам, а именно че е необходимо да поддържаме добри отношения с всички около нас. Това, разбира се, е трудно поради най-различни случки в миналото и най-вече поради силното ни привързване към нас самите, което наричаме "фалшиво аз", т.е. привързване към желанието да покажем, че сме по-умни, по-добри, по-успели и т.н. от другите, да вземем повече от тях и в крайна сметка, да се погрижим само за себе си, без да ни е еня какво се случва около нас.

В случая, от една страна, може би съвсем излишно си създавам лоши кармични отношения с Шиниасу, но от друга страна, може и да е неизбежно - знае ли човек.

Това не е лош лаф - разсмя ме - "та той е паднал още преди да си направи темата си тук. " :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 41 минути, Соник написа:

"не е хубаво", което означава, че "не е добре"

е толкова нелепо. Нелепо е дори да се вярва в него... Хубавото - като "добре", после "добро"... всъщност е доста показателно за нивото на възприятие и съответно - за вярвания.

преди 41 минути, Соник написа:

което наричаме "фалшиво аз", т.е. привързване към желанието да покажем, че сме по-умни, по-добри, по-успели и т.н. от другите, да вземем повече от тях и в крайна сметка, да се погрижим само за себе си, без да ни е еня какво се случва около нас.

чудесно би било ако в това успеете да се докоснете чрез лична авторефлексия - т.е. да го откриете в себе си, защото, вие го проявявате непрекъснато при всяко свое участие. И става иронично парадирането и повторителното утвърждаване на нещо, чрез личния пример за обратното. Ставате трима с такова участие... :)

същите трима човека сякаш се състезават да имитират поучителния и нравоучителния елемент сред писанията сред които са постановили вярванията си. Понеже тия писания всички се основават на психичния трик - "игрова транзакция между формален "(по)учител" с ореола и символа на "бащиния авторитетен образ, с контрастния на него 'малък образ - на ученика, на детето, на чакащия да получи истината". Когато става въпрос за обръщение към несъзнаваното и емоционалното ядро на "малкия човек", това е чудесен работещ похват

Всички религиозни писания се основават на тази схема - в някои случаи, с извеждане на твърди елементи в 'диалога' - повишена строгост на "авторитетния образ",. докато в други случаи - същия образ е мил, грижовен, обичащ, закрилящ... Това са атавизми, останали още от старите времена, в които този стил и схема на 'предаване на знания" е бил основен.

Освен това - този стил чудесно предпоставя естествения поучителен уклон, толкова характерен за пасторите и проповедите, бащиците от отминалите времена, които се вживяват в ролята си да определят, съветват, задават, поучават. Роля, която всъщност е била схема в напълно отминали времена... но живее сред нейните рупори, защото тази схема се основава на подражание и повторение. Още повече че всеки от 'бащиците"  си е измислил своя версия на лични вярвания, в която се е окопал, но елемента на поучения, на оценки и етикети относно отношения, употребата на "правилно, важно, истина, истинско"... всичките са маркери. Не харесват да им се противоречи, те имат усещането за 'знаенето на истината и нужната сигурност и убеденост че е "именно това". И задължителния утвърдителен повторителен елемент, с ясната убеденост че "правят добро", че са будители, че казват правилните неща, че целта им е да направят хората умни, щастливи и добри...  (след като те самите са такава представа относно себе си)

Всъщност ролевия стил  се определя и от таргета, но като се вземе предвид че таргета тук е просто част от филма на тримата атавистични поучители, се получава един нелеп фантазен цирк, с елементи на трагикомедия.

Разбира се, сред всичко това няма никакъв 'будизъм', а са психични елементаризми.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 часа, kipen написа:

Кога успееш да "видиш"

Не, че не съм успял, но да "видиш" и да не показваш, че си "проумял" своето истинско аз са различни неща. 

Определено съдиш по твоята "ограничена" сетивност и не допускаш, че друг е по-чувствителен. 

Виждам, че си "опериран" от към това: Пробвал си всичко. Досещам скука. Ти, вече не ти е необходимо някаква емоция. Какво е тогава?!

п.п. В истинското аз има сакрално. До колко би споделил въпросното?!  

п.п.2. На едно куче му е по-развито обонянието, но не повръща от лай... нЪ ... :), а напротив ориентира се какво е животното и прочие.... :) 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 48 минути, Соник написа:

че е необходимо да поддържаме добри отношения с всички около нас. Това, разбира се, е трудно поради най-различни случки в миналото и най-вече поради силното ни привързване към нас самите, което наричаме "фалшиво аз", т.е. привързване към желанието да покажем, че сме по-умни, по-добри, по-успели и т.н. от другите, да вземем повече от тях и в крайна сметка, да се погрижим само за себе си, без да ни е еня какво се случва около нас.

всичко това е описание на един стандартен социален идеал относно "приоритета на социума пред личността" - Голямото пред Малкото. Обаче - МАЛКОТО не се мисли за много малко и е важно да му се напомня че "има и голямо, от което малкото е зависимо". усещането на МАЛКОТо като 'голямо" се нарича в социума "егоизъм". Винаги социалния идеал е свързан с атаката спрямо егоизма в полза на 'многото'.

За какво въобще е декларирания будизъм, след като нравствените или морални етикети и епитети са сред всяка социална идеология? Дали през една или друга - посланията винаги са едни и същи, защото са част от регулационен взаимен механизъм - отделната личност може да властва над мнозина, но е важно да не губи "мярката" чрез взаимен паритет.

Разбира се - явлението 'егоизъм' е част от детското израстване и негов неизбежен етап. Изгубването сред личните въжделения, мечти, желания стремежи и ясното усещане че "трябва да се доставят за стремящия се 'да му бъде добре', са просто част от растежа. От друга страна като контраст на това стои "другите" и социалното опитомяване много набляга на него. Така се постига един ефект с ролята на регулаторен фактор. Но в това няма нищо духовно... нищичко. Това е обикновена и стандартна схема в играта 'социум-личност'.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, _ramus_ написа:

всичко това е описание на един стандартен социален идеал относно "приоритета на социума пред личността" - Голямото пред Малкото. Обаче - МАЛКОТО не се мисли за много малко и е важно да му се напомня че "има и голямо, от което малкото е зависимо". усещането на МАЛКОТо като 'голямо" се нарича в социума "егоизъм". Винаги социалния идеал е свързан с атаката спрямо егоизма в полза на 'многото'.

За какво въобще е декларирания будизъм, след като нравствените или морални етикети и епитети са сред всяка социална идеология? Дали през една или друга - посланията винаги са едни и същи, защото са част от регулационен взаимен механизъм - отделната личност може да властва над мнозина, но е важно да не губи "мярката" чрез взаимен паритет.

Разбира се - явлението 'егоизъм' е част от детското израстване и негов неизбежен етап. Изгубването сред личните въжделения, мечти, желания стремежи и ясното усещане че "трябва да се доставят за стремящия се 'да му бъде добре', са просто част от растежа. От друга страна като контраст на това стои "другите" и социалното опитомяване много набляга на него. Така се постига един ефект с ролята на регулаторен фактор. Но в това няма нищо духовно... нищичко. Това е обикновена и стандартна схема в играта 'социум-личност'.

Твоята позиция може да се изрази с един простичък лозунг - "Религията - опиум за народите!"

Това подразбира, че първо, сега сме много по-умни от всички, които са живяли някога, и второ, всичко е измислица и не почива на абсолютно нищо, както ни учеше марксизмът. Ако човек е ок с тези две вярвания, предполагам, че няма проблем с лозунга.

Практикуващият будизма не се интересува особено от обществото, макар че спазва неговите закони, доколкото те не противоречат на предписанията на Буда. Обществото няма как да те накара да не бъдеш егоист и всъщност дори го насърчава - е, разбира се, човек трябва да се прикрива в някаква степен, а и от време на време може показно да помогне на някой, но това е всичко. Впрочем често "издигането" в обществото е свързано със силен егоизъм...

Ако някой практикува будизма, за да се хареса на обществото, всъщност е доста тъжно, точно както е тъжно, ако започне да изменя основните постулати на учението само за да не обиди някой и за да привлече повече последователи.

Будистката практика е лична и всеки сам си знае какви ги е свършил и в този смисъл става дума за нещо строго индивидуално.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, Соник написа:

Практикуващият будизма не се интересува особено от обществото

вие просто лъжете. Точно вие - лъжете. Заливате темата и със социалните си послания, а после ги криете зад будизъм, някакъв си.

Опита да се изразяла позицията на рамус, чрез някакъв "простичък лозунг" е също лъжа. Вашата клиширана интерпретация няма стойност на друго, освен ваша лична . Непрекъснатият импулс всеки коментар да ви е като показна народна агитация пред социална трибуна , ви издава какъв театър ви се върти "отвътре".

С предписания (дори на буда, или който и да е филанкишиев) отдавна не се занимава никой. Вие не се явявате монах, нито форумът е манастир.

Хората отдавна не са във вековете преди новата ера и животът вече не се побира сред никакви предписания. Не знам, къде живеете и сред кое време... но въобще не е сред сегашното. Както вече ползвах някои весели сравнения - в гробниците мумии дрънкат с кости... в опит да си споделят отминалите времена...

Да ви обърна и внимание на поредната думичка, която ползвате но не разбирате - ПРЕД-ПИСАНИЕ. :) Успявате ли да доловите значението й - етимологията е проста и доста четлива?

Освен това - "будистката практика била...... нещо строго индивидуално". :) Което е отново раздор между заучените социални вярвания и религиозно-доктриналните такива. Вие участвате с чисто социални намерения сред темата, делегирате и манифестирате социални и нравствени послания, а и сте я създали именно със социална цел (както и блога си). Мислите ли че това влиза в 'будистката практика" направена от "пред-писанията на буда"?

Бихте ли отговорили на 'въпросите'?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, _ramus_ написа:

вие просто лъжете. Точно вие - лъжете. Заливате темата и със социалните си послания, а после ги криете зад будизма.

Няма такова нещо, на Вас Ви се привиждат социални послания, т.е. така ги интерпретирате, а както много правилно отбелязвате, Вашата лична интерпретация няма стойност за някой друг освен за Вас.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване