Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Затова,нека по-добре си мълчим,защото "Дао,които може да бъде изказано,не е вечното Дао" :clap:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И Адам и Ева да се бяха приели просто, да се наслаждават на себе си... Те са част от нас и тази част преди време избра плода на познаване доброто и злото. Ако не потърсим другото дърво - дървото на живота, не бихме имали шанс за по-нататъшно развитие. Смирението не е блажен сън, а благоговение пред Твореца. Едва ли е негово желание грехопадението, но обратния процес със сигурност е.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И Адам и Ева да се бяха приели просто, да се наслаждават на себе си...

Те са част от нас и тази част преди време избра плода на познаване доброто и злото. Ако не потърсим другото дърво - дървото на живота, не бихме имали шанс за по-нататъшно развитие. Смирението не е блажен сън, а благоговение пред Твореца. Едва ли е негово желание грехопадението, но обратния процес със сигурност е.

Будизмът е различен. В будизма няма Творец. Смирението не е цел. Няма грехопадение. Добро и зло са понятия на относително ниво.

Не е или/или. Или думи или мълчание. И двете.

Редактирано от Вало (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Будизмът е различен. В будизма няма Творец. Смирението не е цел. Няма грехопадение. Добро и зло са понятия на относително ниво.

Не е или/или. Или думи или мълчание. И двете.

"Няма по-висша религия от истината!"

"Истината ще ви направи свободни!"

Истината не е от земна природа. Нали ако има дефиниция за нея, то тя е - неизменност. В този свят всичко е преходно, като тук там се прокрадват капки светлина. Тя не е тук, не е и там, по отношение на всичко външно. Иначе е точно тук - в сърцето!

Може би е уместно, говорейки за сърце и истина, да споменем, че към момента центъра на астралното себе се намира в слънчевия сплит и чрез него човек получава астралните си възприятия, наричайки ги интуиция и определяйки ги за истина. Обаче същността им би могла да се постигне само след изтегляне на този център в сърцето, което си е един алхимичен процес. Той е началната фаза на превръщането на оловото в злато.

Е, съжалявам, че будизма не казва това, но всичко, що е думи е само спекулация. Разбира се и настоящия ми постинг.

И все пак, будизма, както и някои други езотерични системи, обличат във форма по една малка част от универсалната истина.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

С риск да бъда досаден а и темата е за Будизма.

По добре е човек да е наясно с едно нещо, отколкото объркан по отношение на много неща.

В будизма няма астално себе, нито астрални възприятия. Няма и алхимия. :-)

Не знам какво значи универсална истина.

В Будизма целта е абсолютната истина. Разкриването на пълния ни потенциал.

Будизма също не е и езотеричен.

Няма връзка с начин на хранене или обличане също.

Няма догми и задължителни ритуали.

Будизма е практично учение. Съвкупност от Възглед - за това как стоят нещата. Това е философската основа. Медитация - това са методи трансформиращи интелектуалното знание в преживяване и адекватно Поведение позволяващо поддържане на съответното ниво.

Резултата от практикуването на методите е щастие във всяка ситуация. Щастие отвъд думите. И още безстрашие и мъдрост заедно с активно съчувствие.

В будизма ставаме просветлени за да можем да помагаме по-добре на другите.

Не се заяждам или споря. Изяснявам будистката гледна точка. Темата е за будизма.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не мисля, че всички будисти биха споделили категоричността ти по отношение на "будистката гледна точка". А да ти призная, не ми е чужда и на мен, но някак задължителните медитация и възглед, начечени правилно методи, се противопоставят на "няма догми и задължителни ритуали". И една друга будистка гледна тчока - медитация трябва да е начин на живот, абсолютно поведение, трябва да е в кръвната съюност на човек - тогава тя има смисъл и е същностна. Не и практикуването на безмълвно съзерцание, нито концентрация, нито дори и пълно изчистване (което уважавам) - не и като метод, не и като моментни ментални затихвания. И ако говорим, че в будизма няма това и това, не го ли ограничаваме. Доколкото разбирам ти си ревностен застъпник, но дано привързаността не е към формата, а към съдържанието. Явно ще се пооттегля и от тази тема. Всичко най-будно!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

От будистка гледна точка всеки е Буда. Просто не всеки го знае. Така че Будизмът е за всички.

Може да има будисти с догми, но в будизма няма такива (догми).

Изучаването на будизма е различно от практикуването му.

пп

Това, че се опитвам да представя будисткия възглед, не означава че успявам. :-)

Мненията ми в тази тема са в съответствие с будисткия възглед, но все пак са лични мнения.

Причината да пиша тук е това, че много хора имат неправилни представи за будизма.

Не казвам че моите са най-правилните, но са на човек практикуващ автентична будистка приемственост.

Линията Карма Кагю на Тибетския Будизъм.

ппп

Разделенията в Будизма са условни. Хинаяна, Махаяна, Ваджраяна. Дзен, Тибетски будизъм .... Будизмът е едно учение. Една цел. Различни методи.

Различните школи са различни подходи съдържащи най-подходящите учения за определен тип хора. Защото хората са различни.

И от Будистка гледна точка - не всички трябва да станат будисти.

пппп

Будизмът преди всичко е здрав разум. И свобода. Абсолютна свобода.

ппппп

Думите наистина ограничават.

пппппп

:ph34r:

Редактирано от Вало (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравейте, Навън е прекрасна сутрин. Аз съм в хармония със себе си и с вселената. Искам да ви предам тази умиротвореност и вътрешен покой и на вас. Макар, че не съм израснал и възпитан в будистка среда, аз се възхищавам на Гаутама Буда. Това чувсво се появи още с първото ми запознаване с неговия живот. Възхищавам се на изборите, които е правил и мотива, който го е движил. Аз самия смятам, че да служиш на другите е най-добрия мотив при стъпването на Пътя. Буда просто е готин. И вече знам, че всички ние имаме потенциала да станем като него, да достигнем това ниво на осъзнаване, наречено Будда, ... някой ден, в някое следващо прераждане. Светлина и Любов. Приятен и хармоничен ден.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще рече, че много не е вникнал... макар да се прекланяме пред хайкувщината. Когато трябвало да се определя новия настоятел на манастира, старият сложил в средата на двора една кана с вода и изискал от подопечниците си да обяснят най-добре съдържанието и, без да споменават "кана", или "вода". Не ми се напряга да се сещам какви са ги ръсили относно течности и съдини,но след като се изредили всички, готвачът дошъл и ритнал каната и тя се разляла. Познайте кой бил новия настоятел?! Една от най-големите "тайни" в дзен е звука от пляскане с една ръка (не знам защо тези хора толкова си го обичат). Факт е, че за да го произведеш не ти трябва дори и тази ръка. Трябва да уважаваме дао-будизма, все пак за да го има Първият Патриарх на дзен е трябвало да си реже клепачите. Аз съм му много благодарен, защото почти всяка сутрин пия зелен чай. Дзен ци

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Понякога тези дзен истории изглеждат странни, защото - едно изречение и някой е просветлен. Но това изречение е отворило именно неговия ум. То е казано точно в подходящия момент от просветлен учител. И ученика е бил подготвен за това. Налице са всички условия.

Сатори в дзен си мисля че не е пълното просветление на Буда. Проблясък е. Необходимо е още да се "поработи" за да стане устойчиво състояние. Това е лично мнение и може да не е така. Не познавам Дзен достатъчно.

А коаните не подлежат на интелектуално решаване и разбиране. Решението на коаните е преживяване. Обикновено е небходимо да се практикува метода на седящата медитация, разбира се водена от квалифициран учител.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

за да види доколко той е вникнал в същността на Дзен:

...

Ученикът медитира, а учителят стържи керемида в пода. Доволен от поведението на учителя си, ученикът по-усърдно медитира, за да се докаже в настоящото изпитание. Учителят пък по-усърдно стържи керемида в пода. Ученикът не издържал:

- Но все пак, медитирам, какво правиш с тази керемида?

- Ами полирам си я, трябва ми огледало.

- Ти си луд, как от керемида ще излъскаш огледало?

- Ти си по-луд май, как медитираш при този шум.

Не ползвам кавички тук, защото преразказвам, но да е ясно, че има източници.

Редактирано от infinity1305 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Трябва да уважаваме дао-будизма, все пак за да го има Първият Патриарх на дзен е трябвало да си реже клепачите. Аз съм му много благодарен, защото почти всяка сутрин пия зелен чай.

Дзен ци

Здравейте приятели!

Що е то дао будизъм? Има ли такъв? Иначе бульонът от клепачи е добър за разсънвне. Публикувано изображение

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Смята се, че дзен съчетава традициите на даоизма и будизма. Лично според мен е донякъде вярно и донякъде невярно. Иначе легендата за първия чаен храст (дърво) е разпространена дори отвъд дзен - Бодхидхарма, който по споменатия начин си е осигурил деветгодишното безсънно срещустение в шаолински манастир...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Екранът свети. А вън щурците пеят. Тежат клепачите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

drashta, съгласен съм с последния ти пост но имам и някои забележки. Ако да кажеме, че Ошо не е достатъчно просветен учител къде остава свободната воля на учениците, да си намерят някой друг? Не е ли това същатата воля, която намира и този? Значи някой решил да слуша Ошо като учител и ако този някой не постигне просветление отговорността е на Ошo? To просветлението си е индивидуален процес. Ошо дава това, което знае, другите се възползват както могат. Ако той в началото е знаел 2 пъти повече от тях и ги е научил на това, което знае това не е ли прогрес? За какъв Ад става въпрос? Ето нещо, което ми харесва от Ошо: ............................. Има една медитация, която е една от най-древните в света и все още се използва в някои манастири в Тибет. Медитацията се базира на тази истина, за която ви говоря. Те казват, че понякога можеш просто да изчезнеш. Като седиш в градината, просто започваш да чувстваш как изчезваш. Просто виж как изглежда светът, когато си напуснал света, когато вече не си там, когато си станал напълно прозрачен. Просто се опитай да не бъдеш поне за секунда. Като си у дома, бъди там все едно че те няма. Само си помисли: един ден теб няма да те има. Един ден ще си си заминал, ще си умрял - радиото ще продължи да работи, жената ще продължи да приготвя закуската, децата все така ще се подготвят за училище. Помисли си: днес си си заминал, просто те няма. Стани дух. Като просто си седиш на стола, изчезни, помисли си: „Вече не съм реален, няма ме." И просто виж как къщата продължава да съществува. Ще се появи един необятен мир и сила. Нищо ще си продължава такова, каквото е. Без теб, нищо ще си продължава такова, каквото е. Нищо няма да липсва. Тогава какъв е смисълът винаги да си зает с нещо, да вършиш нещо, да правиш нещо, да си обсебен от действието? Какъв смисъл има? Теб няма да те има и нищо, което си правил, ще изчезне - като че ли си надписал името си върху пясъците и идва вятърът, и подписът изчезва... и нищо свършва. Бъди все едно че никога не си съществувал. Това е наистина една прекрасна медитация. Можеш да я пробваш много пъти в рамките на двадесет и четири часа. Дори и половин секунда ще свърши работа - просто спри за половин секунда... няма те... а светът продължава. Когато започнеш все повече и повече да осъзнаваш факта, че без теб светът си продължава все едно нищо не се е случило, тогава ще си в състояние да научиш за една друга част от твоето същество, която е била пренебрегвана толкова дълго, в продължение на много заблудаи - и това е възприемащият модел. Ти просто позволяваш, превръщаш се във врата. Нещата продължават да се случват без теб. ................................ П.П.Всъщност последното е тълкувано по Ошо и може да не е разбрано правилно.

Редактирано от mecholari (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Първо, далеч не всички хора могат да постигнат си "спомнят" кои са всъщност на всеки етап от своето развитие. Тук имахме малък спор с Вало, които твърди че развитие няма като се основава на твърдението, че всеки човек е Буда, тук и сега. Ако сме Буда, как бихме могли да станем? Позиция в която има резон и която много ускорява развитието на процеса. От друга страна, ако всеки човек е Буда, тук и сега, за какво е процесът на прераждане? Получава се пълна безсмислица.

Същността ни е съвършенство. Но ние не преживяваме винаги така. Това, което пречи са "смущаващите" емоции (гняв, гордост, ревност, завист, алчност, невежество...) и закостенелите идеи - дуалистичните ни представи, както и някои навици.

Слънцето винаги свети. Облаците не гасят слънцето.

Същността ни е съвършенство. Като диамант.

Диаманта на ума ни е покрит с "воалите" на "смущаващите" чувства и закостенелите идеи.

На относително ниво има развитие и има работа, която може да свършим за да полираме диаманта на ума си.

Това е работа по премахването на облаците, които закриват слънцето или работа по "почистване" на диаманта на ума.

От абсолютна гледна точка обаче същността ни така или иначе е съвършена. Нищо не може да я направи по-добра или по-лоша.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Уважаеми приятели, темата е за будизъм и будистката гледна точка. Същността ни е съвършенство. Тази дума посочва преживяване. Тук можем да си чешем езиците (или пръстите) колкото си искаме. Но това съвършенство - може да се преживее. Причината - това е същността ни. Безкрайна, безгранична, несъздадена ясна светлина. Абсолютно безстрашие, спонтанна радост, всепроникваща мъдрост и активно съчувствие. Това са част от характеристиките на същността ни. Всеки може да преживява света по този начин. Ако пожелае. Активно съчувствие - може да се каже по друг начин - безусловна, неразграничаваща любов. Това означава спонтанни действия полезни за другите. Активност на отвъдличностно ниво. Което не е съвсем лесно за разбиране. Но може да се преживее. Будизмът не твърди, че има единствено правилната гледна точка. Не мисионерства. Не се противопоставя на другите учения. Приема ги. От будистка гледна точка всичко, което прави хората по-добри и по щастливи е добро. Смесването на ученията обикновено не води до добри резултати. Много концепции и малко преживяване. Глава като диня и сърце като лешник.

Редактирано от Вало (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Едно от нещата, които ми пречат да почувстам будизма като "моят път" е пряко свързан с това, което написах по-горе. В будизма (поне това, което познавам от него и от моя гледна точка) липсва "усещане за смисъл". Като цяло съм напълно съгласен с думите на будистките учители - всичко, което казват е така... и въпреки това, от моя гледна точка будизмът изпуска от поглед такива огромни парчета от това, което ни заобикаля, че никога не би могъл да ме мотивира да вървя напред. Не усещам вдъхновенито.

Гледаме света и виждаме собствените си представи. Поне за мен е така. Чувал съм че е възможно нещата да се видят такива каквито са.

Абсолютната гледна точка не изключва нищо. Всяка изключваща идея е дуалистична и е причина да не възприемаме тоталността на всичко.

Мотивация може да бъде мисълта за преходността и смъртта. Умираме с всяко вдишване и не е сигурно кога ще бъде последния ни ден. Може да е днес. Не са много нещата, които могат да помогнат в този момент. Мотивация е и просветлението. Всяко преживяване в сравнение с просветлението е страдание.

Друга мотивация е че не можем да направим много за другите докато самите ние сме объркани и слаби.

Венци - не съм просветлен. Публикувано изображение

Но знам че това е същността на всяко същество. Има методи които водят до това преживяване.

Всичко друго е преходно. Появява се, променя се и изчезва. Причини и следствия.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Методите не са ли преходни и те? И те водят към непреходност? В невъзможността на тази концепция съм непреходно убеден дори чрез преходното си съзнание. А то, повярвай, е такова. Култивацията му, чрез споменатите методи, само задълбочава взаимовръзките, подчинени на диалектичните закони, но не освобождава от света на ограниченията. Аз бях в позицията, в която се изживявах като съвършенство - можех и знаех всичко, нямаше прегради за мен, докосвах се до логоса (един ограничен такъв, но къде е критерийността тогава). Да, толкова бях жалък. Сега в нищетата си съм пораснал неимоверно от тогава, но продължавам да бъда от онези, които погребват своите мъртви. Паднал микрокосмос. Съзнанието за това ми осветява пътя на завръщане в бащиния дом. Но още не съм се научил и да ходя. Аз бих казал, че посочените принципи са характерни по-скоро за веданта, а будизмът ни освобождава и от тях. Нирвана не е плод на съсредоточение, визуализация, или каквато и да е друга човешка активност. До нея се докосваме като преустановим активностите си. Но тя е само една начална фаза на човековъзвръщане. Всъщност състоянието Нирвана до голяма степен се обвързва с пресветата дева Мария - чистата душа, която само тук може да зачене от Духа.

Редактирано от венци (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ето кое му е хубавото на Будизма - учи на абсолютна обективност, а това не е малко като за основа. Будизмът учи на правилна възприятийност на непонятността, а в ранните Упанишади под термина "прана" се е разбирала именно задпределността и по-късно вече "прана" се отъждествява с жизнения принцип, може да се направи аналог със "световната душа".

Като цяло будисткото учение показва как да се избегне едностранчивостта, концентрирайки ума при задържане на праната - тогава се достига неговата абсолютна съсредоточеност и тогава той - Манас се съединява с праната - световната душа, а това съединяване образува жизненото "Аз" като душа на човека. Будизмът учи на такова правилно позициониране на един субект в обекта на възприятието си, че субектът сам се превръща в обект и приемането е в пълнота, т.е. както споменава Вало - нещата се виждат такива, каквито са.

Това учение изяснява онтологичната връзка на единиците помежду си, но се занимава с формата на усвояване на света и Универсума, с правилната, но статична проекция на Аза в него. В това се състои и недостатъчността му. Защото Универсумът, освен с покой, се характеризира и с непрестанно движение. А движението е характеристиката на Духа.

Маат, това което си описал не е будизъм. Може би е част от хиндуизма. В будизма няма понятие като световна душа.

Методите не са ли преходни и те? И те водят към непреходност? В невъзможността на тази концепция съм непреходно убеден дори чрез преходното си съзнание. А то, повярвай, е такова. Култивацията му, чрез споменатите методи, само задълбочава взаимовръзките, подчинени на диалектичните закони, но не освобождава от света на ограниченията.

Венци - не намирам причина да повярвам на думите ти. :P

Аз бих казал, че посочените принципи са характерни по-скоро за веданта, а будизмът ни освобождава и от тях. Нирвана не е плод на съсредоточение, визуализация, или каквато и да е друга човешка активност. До нея се докосваме като преустановим активностите си. Но тя е само една начална фаза на човековъзвръщане. Всъщност състоянието Нирвана до голяма степен се обвързва с пресветата дева Мария - чистата душа, която само тук може да зачене от Духа.

Будизма отхвърля идеята за вечна и непреходна душа.

Самсара и Нирвана са едно. Различна е само гледната точка.

пп

Думите са пръст сочещ към Луната - не са самата Луна.

Думите сочат към преживявания.

Просветлението е преживяване на това, което сме.

Абсолютна гледна точка в която отпада всяко съмнение.

Абсолютно щастие отвъд думи и представи.

ппп

Умирайки Буда е казал:

"Умирам щастлив. Всичко, което може да облагодетелства съществата съм го дал."

и още

"Не вярвайте на нито една моя дума, само защото един Буда я е казал. Проверете всичко сами. Бъдете своя пътеводна светлина"

Аз съм избрал да следвам тези думи. Критична интелигентност.

Будизмът е жив сега. Преживяването на просветлението е живо. Предавано от учител на ученици.

Причината методите да работят е защото същността ни е просветлена.

Ако не беше така - просветленото преживяване не би било възможно. Или пък нямаше да е абсолютно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не е сигурно накъде отиваме.

Но и от духовен миш-маш няма особени ползи.

Според мен в един момент е полезно човек да избере една духовна система, която е видял че работи.

Аз познавам Будизма донякъде.

На санскрит и тибетски дума като Будизъм няма. Дхарма на санскрит и чьо на тибетски означават : Как стоят нещата. Това е Будизма.

Практично учение което има методи с които можем да преживеем абсолютната си същност.

Не знам дали други учения водят до същия резултат.

В крайна сметка след като знам че мога да стигна примерно до Копенхаген със самолет, защо да търся колело или автомобил.

Летим със самолета на непосредственото възприятие и танцуваме с всичко което се появи по пътя.

Ето така:

:P

Публикувано изображение

:speak:

...

Или така :

Огледай се... наоколо цъфти.

И даже нощем свети аромата.

Красиви са и нашите мечти,

погълнали искрица топло злато.

И всяка мисъл, стоплила сърце

е флирт със любовта и красотата,

препълнени са двете ми ръце

с това, що имам вече на земята.

Стихчето е от Лора.

Редактирано от Вало (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Наред с четирите големи будистки традиции - Нйингма, Сакя, Кагю и Гелуг знам че съществува и... Бон. Бон.

Много би ми било интересно да ми разкажете за бон...

Вало?

http://upadesa.org/forums/index.php?showtopic=597

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

post-120008-1193836112_thumb.jpg

Джаммапада

Словата на Буда

В селце или гора,в дълбока вода или суха равнина-където

и да живеят блажените ( Архатите)те придават очарование

на това място.

* * * * * * * *

Горите са приятни.Там,където светът не намира наслада,

ще намерят наслада лишените от страсти.Защото те не

търсят удоволствие.

Редактирано от smirena (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Преди години, осмислянето в пустотата на Будизма ме измъкна от безсъние и неспокойство. Будистите са ми много близка рода. Прекрасни са! :P

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Джаммапада Словата на Буда Всичко това,което сме ние,е резултат от нашите помисли. То е основано на нашите мисли.То е създадено ат нашите мисли. Страданието следва човека,който говори или действа с порочна мисъл така,както колелото следва крака на вола,който тегли колата. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Всичко това,което сме ние, е резултата от нашите помисли.То е основано на нашите мисли.То е създадено от нашите мисли.Щастието следва човека,който говори или действа с чиста мисъл така,както сянката никога не го напуска.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...