Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор

  • Отговори 3,4k
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Публикувани изображения

преди 2 минути, Aumi написа:

А ти коя от хилядите протестантски секти си избра и защо?

дано не е адвентист ,че те са едни китки за мирисане с тяхната Елън Уайт:lol6:

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, valkiria1 написа:

дано не е адвентист ,че те са едни китки за мирисане с тяхната Елън Уайт:lol6:

може да е евангелист ...

преди 2 минути, ncl написа:

Имам дежавю. Спирам с темата.

Иди, поразпитай пасторите и понаучи нещичко за вярата си, и тогава ела да ни разкажеш...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Aumi написа:

може да е евангелист ...

 

в сравнение с адвентизма на лудото Ленче, това е по-добрия вариант.

В САЩ седмичните им сбирки са като рок-концерти.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, valkiria1 написа:

Точно срещу католицизма. Мартин Лутер иска да се върне към автентичното БС и папата да не бъде посредник между хората и Бог.

 

Аз пък си мислих, че става въпрос за пари.
https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Индулгенция

За този Мартин ли става въпрос

https://bg.m.wikipedia.org/wiki/За_евреите_и_техните_лъжи


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, acnekt написа:

 

За този Мартин ли става въпрос

https://bg.m.wikipedia.org/wiki/За_евреите_и_техните_лъжи

Дааа.  От тия неговите прочувствени етюди особено ми е любимо това с ритуалните убийства на деца и че от кръвта им си месим хляба за Песах:lol6:

Поетично ми звучи и това за отровените кладенци.:lol6:

Нещо за Ханука да си прочел,че наближава?

пп Да допълня към списъка с ужасните еврейски престъпления-за празника Пурим ,режем ушите на някой Аман и ги  ядем. Моята баба правеше по пет тави такива уши.Главно заради мен, защото много ги обичам.Обличах се като Адаса и цял ден ядях само уши.:turkey4:

Понеже сте високоинтелигентни и хич не си падате по конспирации, намерих аз една снимка на нашия хляб маца. Според  Мартинчо   сме източили и замесили с около два литра кръв.

spacer.png

А това са уши, които ядем на корем през Пурим. Пипнете се да не сме отрязали  вашите:
 

spacer.png

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, acnekt написа:

За този Мартин ли става въпрос

https://bg.m.wikipedia.org/wiki/За_евреите_и_техните_лъжи

Смятай, откога са ги надушили.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 часа, Shiniasu написа:

Пишеш за теории, каквито има в "светските" учения. Освен това будизмът е само едно учение, при това учението за пустотата е само едно течение в него. Ти обаче поставяш познаването на това учение като необходимост за разбирането на всички концепции, не само свързаните с будизма.

Учението за пустотата е духовно учение, което не означава нищо без съответната практика. Реализацията на шунята е основата на будизма, която Гаутама Буда е открил в момента на просветлението, реализирайки в дълбочина пратитясамутпада (зависимия произход). То е подобно на гравитацията, на нещо което може да не виждаш, да не осъзнаваш, но то съществува, дори е в основа на твоето, на всички нас и на всички явления във Вселената съществуване. За реализацията му е необходима духовна практика, до която нито ти, нито лайкващите те, нито пишещите по темата сте се докосвали. То е свързано и с концепцията за анатман в ранния будизъм, която присъства във всички будистки школи.

Пустотата е начин на възприятие на света, в който феномените не се виждат като истински, реални, независимо съществуващи, както е общоприето да се виждат, мислят, коментират и да се реагира на тях, т.е. когато умът не е в медитативно равновесие с пустотата или празнотата от собствено съществуване, вследствие зависимия приоизход на феномените или когато не е очистено латентното невежество на ума.

Без реализация на пустотата никой от пишещите, спорещите и борещите се да утвърдят субективните си заблуди, няма как да знае какво е вътрешен мир и живот в хармония с реалността такава, каквато е.

A dewdrop poised delicately on the tip of a blade of grass. It looks so real and “solid,” but how long will it remain there? As soon as the sun rises, it will be gone. Where did it go? Where did it come from? While it was here, was it as real as it appeared?

Perhaps this image of the dewdrop on the cover of Insight into Emptiness drew you to pick up this book. Although all of us—you, me, and everyone around—appear so real and truly existent, we are as illusory and transient as that sparkling
dewdrop. What is the actual way in which we exist?

With clarity, precision, and grace, Khensur Jampa Tegchok Rinpoche will explain this to us. Insight into Emptiness is about the nature of reality—both our ultimate and conventional natures, for the two are inseparable. Through contemplating what he compassionately teaches us in Insight into Emptiness, we will come to understand that dependently arising appearances and their emptiness of having an inherently existent nature are non-contradictory and mutually supportive. We live in the midst of these two; they are our nature.

Things appear truly existent, don’t they? When a person says, “There is nothing that is truly existent,” somebody might
reply, “But they appear truly existent. So aren’t they truly existent since they appear that way?” This person needs to
understand that things can appear to exist in a certain way without actually existing in that way. These appearances are
deceptive and false. Although we may know this on an intellectual level, we often forget it, especially when something
appears to us that gives us pleasure or pain.

Although the illusions that a magician creates do not exist as they appear, the audience members will still feel desire
toward an illusion that is beautiful and fear or aversion toward horrible scenes. The aachment and fear they feel are really there. Similarly, we may feel craving or disgust after watching a movie even though there were only appearances on the screen.

Similar to the audience at a magic show or a child in front of a television, who are frightened by the appearance of stampeding animals, sentient beings are tormented by the duhkha of cyclic existence. Not knowing that things do not truly exist as they appear, sentient beings grasp beautiful and disgusting appearances as true, and based on that grasping, their mental afflictions arise. Once the mental afflictions have arisen in their minds, even though they want happiness and they do not want suffering, they act in ways that cause unwished-for suffering. As a result, sentient beings are continually reborn in cyclic existence and are tormented by the various types of duhkha. This huge tragedy is all due to the mistaken appearances and our grasping them to be true as they appear. When we realize that these appearances are false and that things do not exist truly as they appear to, we will be released from the tumultuous emotional reactions we have toward them. The actions motivated by those disturbing emotions will cease, as will the karma and perplexities of life in cyclic existence.

Even if someone has eliminated the grasping at true existence, he or she can still have the appearance of true existence due to the latencies of ignorance. These latencies are responsible for the appearance of true existence, whether we have realized emptiness or not.

Once we realize emptiness nonconceptually, we will begin the process of eradicating the true-grasping ignorance and then its latencies that cause the false appearance of true existence. The peace of nonabiding nirvana—the nirvana of a buddha in which one abides in neither samsara nor personal liberation—will follow.

The simile of the flash of lightning illustrates that the phenomena of the present are not inherently existent. First the sky is clear; storm clouds gradually gather. Due to this, lightning flashes across the sky, appearing ever so quickly before vanishing. Thinking of the flash of lightning, we cannot say, “It came from here,” and “It went there.” Likewise, while it remains, we cannot say, “It is in this spot,” because it occurred so very briefly. Occurring occasionally, it vanishes straightaway. Likewise, all phenomena of the present are merely appearances to our minds. They arise due to the coming together of their causes and conditions; they do not exist at all from their own side. Just as we cannot say, “This is where the lightning came from,” “There it is,” or “That’s where it went,” from whatever angle we analyze the phenomena of the present, we are not able to find them. We may examine them from the viewpoint of agent, action, and object; scrutinize the nature of the phenomena themselves; or investigate their causes and its effects; but we will still not be able to find them. There is nothing to point to as being findable under analysis. Like the lightning, phenomena of the present disappear as soon as we start to search for them. 

Insight into Emptiness

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, Śūnyatā написа:

За реализацията му е необходима духовна практика, до която нито ти, нито лайкващите те, нито пишещите по темата сте се докосвали.

Не само от този текст, има и други...

Религията е и нещо, което дава възможност на личността да се почувства особена, посветена в нещо, което дава надмощие. Другите, неприобщените към нея се смятат за непълноценни. 

Хайде- де.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, Търсещ истини написа:

Религията е и нещо, което дава възможност на личността да се почувства особена, посветена в нещо, което дава надмощие. Другите, неприобщените към нея се смятат за непълноценни. 

Това не разбрах твое твърдение ли е или реплика??? 

Религията дава възможност да се "присъединиш" към вид общност изповядваща "сходни" разбирания по отношение на действителността и извън нея. 

Не бих казал, че ти дава "надмощие", а средство да се обърнеш за "достоверен" съвет към вид общо знание. Ти вярваш, че обръщайки се към религията и към по-вещ в нея ще получиш необходимия съвет, решение и т.н. как да постъпиш при дадено обстоятелство което до момента не ти се е случвало. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 44 минути, Търсещ истини написа:

Религията е и нещо, което дава възможност на личността да се почувства особена, посветена в нещо, което дава надмощие. Другите, неприобщените към нея се смятат за непълноценни. 

Това, което описваш в първото изречение в най-голяма степен може да се отнесе към властта. Примерът с папипе, който толкова се разискваше и толкова много се държеше от някои да бъде отнесен към християнството, всъщност е пример за злоупотреба с власт. Такива злоупотреби често съпътстват властта във всичките й форми на проявление и отнасянето им само към християнството е некоректно. 

Чувството за приобщеност, което споменаваш във второто изречение, наистина е налице при религиите, но отново не само при тях. Същото е с националното самочуствие примерно или с феновете на футболни отбори, с феновете на певци, политически партии и др. Те често разглеждат това към което се асоциират като нещо превъзхождащо аналозите си и съответно черпят сили и самоучувствие. Но дори и да не считат, че въпросното нещо (нация, религия или футболен тим) превъзхожда останалите, то чувството за обединение с други хора с подобни възгледи на техните е много мощна опора в живота.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 57 минути, Търсещ истини написа:

Не само от този текст, има и други...

Религията е и нещо, което дава възможност на личността да се почувства особена, посветена в нещо, което дава надмощие. Другите, неприобщените към нея се смятат за непълноценни. 

Хайде- де.

Надмощие над кого? Над другите? Над себе си? Религията също дава възможност качествено да си строшиш главата, ако усилиш заблудите си, вместо да осъзнаеш как работят.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, Śūnyatā написа:

Надмощие над кого? Над другите? Над себе си? Религията също дава възможност качествено да си строшиш главата, ако усилиш заблудите си, вместо да осъзнаеш как работят.

Човек, особено пък мъжът, има нужда да съперничи, да демонстрира надмощие. Ако сте обърнал внимание, форумите са място на надуване, а не поучаване. Пристрастни към своите религии, даващи някаква опора и познание за света, хората са разграничавали своята група от чуждите, които естествено :) , са на по- ниско ниво. Елините са смятали другите за варвари, евреите за гои, християните за погански, езически народи. 

Надмощието над себе си е индивидуално занятие. То няма нужда от "други". Обаче в момента когато възникне сравнение с "непосветените", 

преди 1 час, Търсещ истини написа:

нито ти, нито лайкващите те, нито пишещите по темата сте се докосвали.

това вече е надмощие не над себе си, а акцентиране на групата и поглед от високо към непосветените.

Признавайки си непознаването на някои практики, смятам, че великите учители са приемали желаещи да се учат, но не са хокали другите, че не са се докоснали до мъдростта. Такива са безброй. Естествено, да ги нахокат е възможно. Хора сме, мъже сме, искаме да покажем кой е по- по- най.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 часа, witness написа:

не мога да "издам" нещо, за което само съм чувала и приемам.

но в предишния си коментар ставаше въпрос че било "мислене".

преди 19 часа, witness написа:

За фини тела и ветрове и т.н. няма изобщо да мислим. 

Правиш ли въобще разлика, или като се качиш на метлата и ...

В случая - липсва мисленето, вникването - просто "чувам и го приемам, щото ми харесва, импонира ми и ми се връзва с другите приказки".

Пък и щото тия все умни хора са ги измисляли - що да се пъна, след като мога да си ги взема наготово.

Чудесен пример за фрагменти от религиозната механика, поведение и отношение - към себе си, към живота, към света...

---------

В цялата тема, народно-битовото оцветяване на думичката "МИСЛЕНЕ" и нейните производни, показва общото ниво тип "детска градина".

Няма какво друго да се очаква - хора за които техния вътрешен свят само го подозират, в очакване някой да им каже, да им напише да прочетат - какво са самите те, какво ги определя, как става защо искат, защо фантазират, защитават, отстояват, вярват, мечтаят, желаят, стремят... защо изживяват (че страдат) кога им е "добре"... И всичко това - ставало само в учения, религии, идеологии - наготово, всичко за живота, вселената - накуп, направено от някого, заради нещо, но предложено на трапезата готово ястие с дъх на едно или друго....

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, Shiniasu написа:
преди 1 час, Търсещ истини написа:

Религията е и нещо, което дава възможност на личността да се почувства особена, посветена в нещо, което дава надмощие.

Това, което описваш в първото изречение в най-голяма степен може да се отнесе към властта.

Не само към най- горните властващи. Наистина, на първо място това са тези, които имат хора, които са по- долу по статус. Обаче всеки има някои "по- долу". Дори простият пияч на бира в Мюнхен, присъединен към някаква идеология си намира по- долни, над които да се покаже. Сред футболните фенове също, но това, че топката е кръгла и днес ние тях, а утре те- нас малко ги ограничава. Въпреки това, и те. Това е така.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Śūnyatā написа:

След като осъзнаем празнотата неконцептуално, ще започнем процеса на изкореняване на истинското схващане на невежеството и след това на неговите латентности, които причиняват фалшивия облик на истинското съществуване.

да, ама не
въпреки че осъзнавам празнотата, манипулацията над съзнанието започнала с раждането ми е по силна
болката и загриженост за близки не изчезва
въпреки че няма добро и зло, инстинктите за оцеляване са по-силни и възприемам за добро това, което ми дава възможност за оцеляване

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, Търсещ истини написа:

си намира по- долни, над които да се покаже.

нима форума тук не го показва - това, същото?

преди 2 часа, Śūnyatā написа:

Учението за пустотата е духовно учение, което не означава нищо без съответната практика. Реализацията на шунята е основата на будизма, която Гаутама Буда е открил в момента на просветлението, реализирайки в дълбочина пратитясамутпада (зависимия произход). То е подобно на гравитацията, на нещо което може да не виждаш, да не осъзнаваш, но то съществува, дори е в основа на твоето, на всички нас и на всички явления във Вселената съществуване. За реализацията му е необходима духовна практика, до която нито ти, нито лайкващите те, нито пишещите по темата сте се докосвали. То е свързано и с концепцията за анатман в ранния будизъм, която присъства във всички будистки школи.

Пустотата е начин на възприятие на света, в който феномените не се виждат като истински, реални, независимо съществуващи, както е общоприето да се виждат, мислят, коментират и да се реагира на тях, т.е. когато умът не е в медитативно равновесие с пустотата или празнотата от собствено съществуване, вследствие зависимия приоизход на феномените или когато не е очистено латентното невежество на ума.

Без реализация на пустотата никой от пишещите, спорещите и борещите се да утвърдят субективните си заблуди, няма как да знае какво е вътрешен мир и живот в хармония с реалността такава, каквато е.

A dewdrop poised delicately on the tip of a blade of grass. It looks so real and “solid,” but how long will it remain there? As soon as the sun rises, it will be gone. Where did it go? Where did it come from? While it was here, was it as real as it appeared?

Perhaps this image of the dewdrop on the cover of Insight into Emptiness drew you to pick up this book. Although all of us—you, me, and everyone around—appear so real and truly existent, we are as illusory and transient as that sparkling
dewdrop. What is the actual way in which we exist?

With clarity, precision, and grace, Khensur Jampa Tegchok Rinpoche will explain this to us. Insight into Emptiness is about the nature of reality—both our ultimate and conventional natures, for the two are inseparable. Through contemplating what he compassionately teaches us in Insight into Emptiness, we will come to understand that dependently arising appearances and their emptiness of having an inherently existent nature are non-contradictory and mutually supportive. We live in the midst of these two; they are our nature.

Things appear truly existent, don’t they? When a person says, “There is nothing that is truly existent,” somebody might
reply, “But they appear truly existent. So aren’t they truly existent since they appear that way?” This person needs to
understand that things can appear to exist in a certain way without actually existing in that way. These appearances are
deceptive and false. Although we may know this on an intellectual level, we often forget it, especially when something
appears to us that gives us pleasure or pain.

Although the illusions that a magician creates do not exist as they appear, the audience members will still feel desire
toward an illusion that is beautiful and fear or aversion toward horrible scenes. The aachment and fear they feel are really there. Similarly, we may feel craving or disgust after watching a movie even though there were only appearances on the screen.

Similar to the audience at a magic show or a child in front of a television, who are frightened by the appearance of stampeding animals, sentient beings are tormented by the duhkha of cyclic existence. Not knowing that things do not truly exist as they appear, sentient beings grasp beautiful and disgusting appearances as true, and based on that grasping, their mental afflictions arise. Once the mental afflictions have arisen in their minds, even though they want happiness and they do not want suffering, they act in ways that cause unwished-for suffering. As a result, sentient beings are continually reborn in cyclic existence and are tormented by the various types of duhkha. This huge tragedy is all due to the mistaken appearances and our grasping them to be true as they appear. When we realize that these appearances are false and that things do not exist truly as they appear to, we will be released from the tumultuous emotional reactions we have toward them. The actions motivated by those disturbing emotions will cease, as will the karma and perplexities of life in cyclic existence.

Even if someone has eliminated the grasping at true existence, he or she can still have the appearance of true existence due to the latencies of ignorance. These latencies are responsible for the appearance of true existence, whether we have realized emptiness or not.

Once we realize emptiness nonconceptually, we will begin the process of eradicating the true-grasping ignorance and then its latencies that cause the false appearance of true existence. The peace of nonabiding nirvana—the nirvana of a buddha in which one abides in neither samsara nor personal liberation—will follow.

The simile of the flash of lightning illustrates that the phenomena of the present are not inherently existent. First the sky is clear; storm clouds gradually gather. Due to this, lightning flashes across the sky, appearing ever so quickly before vanishing. Thinking of the flash of lightning, we cannot say, “It came from here,” and “It went there.” Likewise, while it remains, we cannot say, “It is in this spot,” because it occurred so very briefly. Occurring occasionally, it vanishes straightaway. Likewise, all phenomena of the present are merely appearances to our minds. They arise due to the coming together of their causes and conditions; they do not exist at all from their own side. Just as we cannot say, “This is where the lightning came from,” “There it is,” or “That’s where it went,” from whatever angle we analyze the phenomena of the present, we are not able to find them. We may examine them from the viewpoint of agent, action, and object; scrutinize the nature of the phenomena themselves; or investigate their causes and its effects; but we will still not be able to find them. There is nothing to point to as being findable under analysis. Like the lightning, phenomena of the present disappear as soon as we start to search for them. 

Insight into Emptiness

Ма защо му се вързвате на човека. Така си направи личен подарък - с проповед на личното си вярване. Глупостите които са изписани вътре, са само неговата вяра и освен за проповеди, за друго не стават. Най-малко пък - за коментиране и разискване.

Но така го разбира живота - пляскаш си вярванията и после си играеш да ги обясняваш на други, дето не ги вярват "колко са уникални, духовни, велики" ... като така си предоставя възможност да се изживее на любимия си образ - ментор, пояснител, говорител, защитник... и проповедник. Именно това му дава усещането за "провидял великата истина"...

Много добре се забеляза от останалите примера:

необходима духовна практика, до която нито ти, нито лайкващите те, нито пишещите по темата сте се докосвали.

Всъщност - той го вярва, защото той самия също не е докосвал подобна "духовна практика". Това вече е проверено многократно и не е способен въобще да опише дори начални стъпки, в детайли, подробности... Няма и как, защото тия положения не са описани, няма как да бъдат заимствани и папагалени. :)

Редовна практика му е само сутрешното кафе (може би не единствено "сутрешно" ) и намиране на мегдан да изрази вътрешните си щения, сред публика, която да ползва за рефлексия и да получи нужното утвърдително преживяване.  Всичко е обикновена вяра и игри на фантазии и въжделения и поредния "изгубен сред идейния си фантазен свят".

Формалната му тема вече не му е интересна, пък и няма с какво. Търси си нови територии, публика... Това няма нищо общо с "мъжкото надпиране" - за него това е "живота". Толкова години е драпането форумът да изиграе запълване на липсващото му сред ежедневието извън виртуала. Пък и не е единствен в това.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, _ramus_ написа:

Всъщност - той го вярва, защото той самия също не е докосвал подобна "духовна практика". Това вече е проверено многократно и не е способен въобще да опише дори начални стъпки, в детайли, подробности...

И как го провери, като не си практикувал никога Дхамма? Все едно да се опитам да ти обясня какви са началните стъпки, детайлите и подробностите на професията пожарникар, без ти никога да си се докосвал до нея. По същия начин се излагаш във всички теми в които вземаш участие, имайки се за експерт по всичко. Вярвай си в каквото сметнеш за удачно, не пречиш на никой.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Śūnyatā написа:

И как го провери, като не си практикувал никога Дхамма

Там е работата, че и ти не си. С кафета и фантазиране не става никоя практика.

Колкото до проверката - вече този театър го игра достатъчно и няма смисъл да пълниш с поредните повторителни глупости и тази тема.

Даден талант сред футболист може да се отключи без никакво обучение от някого - първите стъпки могат да преминат съвсем практически - без система, без преподаване - просто с игра, комбинирана с качества, особености и възможности... ( и среда, също ). На това ниво е всеки, който му се играе, харесва му и иска да играе. Дори няма значение дали играе добре, защото на терена с топката много неща се виждат и без всякакви фантазии. :) Без, защото правилата на играта са прости и ограничени, целта е ясна и еднозначна, взаимодействието с материалната среда и топката - също. Няма място за никакви въображения и изхвърляния и ако ги има лесно "издишат веднага". 

А особено - за да е налице вече сериозност, израстване, за да се тръгне към висините ( в която и да е практика ) вече има школи, преподаватели, системи, разработки (точно както е и в самия футбол)...

Именно това е въпроса - първите стъпки в която и да е вътрешна практика са общи положения свързани с вниманието и управлението му. Още на това място се дъниш генерално и нямаш елементарни умения, нямаш ниво, нямаш познаване на детайли... Няма нужда от Дхама, нито от идеология и религиозност - практиката е набор от стъпки, умения, опит. Тя се определя от цели, смисъл ... и тяхното постъпково постигане. А не фантазиране - макар че именно в него ти е основната практика.

И заради това е толкова важно и нужно да се дуеш по виртуала и да дебнеш за мегдан за личните си проповеди и още повече - за ролевите изживявания на ментор, съветник, пояснител и будистки защитник, чрез характерните готови клишенца от безкрайни цитати на "свещените ти слова и авторитети". Всъщност - защитник си само на своите си вярвания и те имат общо със сериозния и същинския будизъм, колкото мравката със тиквеното печено семе.

Колкото и да повтаряш и играеш на утвърждения колко е велика вярата ти в нещо си... няма да те направи с нещо практичен. Практиката е територия сред която фантазията... малко отпада. по-горе вече споменах за един "фантазьор" от Русе, поредния. А и сред толкова други фантазьори в темата, направо бледнееш.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, _ramus_ написа:

Няма нужда от Дхама, нито от идеология и религиозност - практиката е набор от стъпки, умения, опит. Тя се определя от цели, смисъл ... и тяхното постъпково постигане. А не фантазиране - макар че именно в него ти е основната практика.

Не усещаш ли как си противоречиш? В един пост критикуваш нещо, а в друг го възхваляваш.

преди 7 минути, _ramus_ написа:

Там е работата, че и ти не си. С кафета и фантазиране не става никоя практика.

 

 

Пия едно кафе сутринта и после цял ден фантазирам. Това ли си разбрал? Не е много...

преди 13 минути, _ramus_ написа:

Няма нужда от Дхама...

Повтарям... Не знаеш какво е Дхамма, за да можеш адекватно да прецениш има или няма нужда от нея. Останалото са фантазии, халюцинации. ...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, Śūnyatā написа:

Не е много...

Много... или малко - не знам. Но... толкова има. Резултатите от фантазирането са налице. Вътрешна практика - няма, тя също е резултата от "фантазирането". Това ми е достатъчно. Не че си си списал достатъчно от "останалото" в когнитивния си портрет. 

А по-горе спрягаха уверенията че с 'романите' имало възможности за развитие. Как бре хора, като развитието почва след затваряне на задната корица, докато тук цял живот се стои сред романа. И играта, по принцип - също е предпоставка за развитие, в нея се отработва във формален вид отношения, умения... докато всичко това се добие възможността да се реализира извън нея. как да стане, като не смеете да спрете с игрите си, фантазирайки колко са "сериозни" и духовни.

Каква духовност, като няма елементарна грамотност, общата култура с едно-две изключения, е липсваща. Подхвърляте си наукоподобни думички и имитации на съждения... и защо, след като основното ви е да вярвате в "онова, дето сте го чули, и ви допада". И дотам... като се опре до думички, дето не са имитация - и настава катастрофа, щото няма нищо, освен заемки и раздувки.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, _ramus_ написа:

Много... или малко - не знам. Но... толкова има. Резултатите от фантазирането са налице. Вътрешна практика - няма, тя също е резултата от "фантазирането". Това ми е достатъчно...

Каква духовност, като няма елементарна грамотност, общата култура с едно-две изключения, е липсваща.

Когато в понятието "елементарна грамотност" включиш и "елементарна нравственост" поне, ще започнеш да осъзнаваш, че не е достатъчно. Каква "духовност" може да има без "елементарно осъзнаване", когато умът е неспокоен и подскача като маймунка върху "фантазирането" на другите? Приятен и спокоен ден. ...

„Субхути, как би могъл някой да обясни тази сутра на другите без да има в ума си дори една произволна концепция за форма, явление или духовна истина? Това, Субхути, може да стане само ако умът се държи в съвършено спокойствие и освободеност от всякакво вкопчване в нещата, които се появяват.”

„Така ти казвам: Ето как да съзерцаваме нашето обусловено съществуване в този блуждаещ свят:

‘Като дребна капчица роса или мехурче, плуващо в потока, 
Като проблясък на светкавица в летен облак, 
Като мъждукаща лампа, илюзия, фантом или сън.’ 
Така трябва цялото обусловено съществуване да се разбира.”

Диамантена сутра

https://www.buddhistinquiry.org/article/three-views-of-transience/

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 часа, ncl написа:

Имам дежавю. Спирам с темата.

Ахх, тиии, 255.jpg

 

Y're GOOD! Yes you are!

Ма само как написа, че си "аут", и не само "ездачката", ами и друга "женщина", ги остави да стенат след собствената ти изява в съзнанията им!

Видях на практика вица, че ако искаш една жена да стене 2 часа след като сте били "интимни", трябва просто да си "го забършеш" в пердето!

Па и си си го "пуснал на repeat", лелееее! Евалла!

преди 14 часа, valkiria1 написа:

Може и да не си наясно,но за разлика от християнството ,евреите  и иудаизма не показват основополагаща вражда към секса, света и материята.

преди 12 часа, valkiria1 написа:

Обличах се като Адаса и цял ден ядях само уши.

Не знам коя е Адаса, ма звучи страхотно!!!:wow: на "ушичките" пудра-захарта...

И аз съм протестант!!! И аз съм протестант!! Протестираааам... научи ме още от твоята религия докато "громиш" други религии... "бий ме , бий ме, наричай ме с мрррррръсни думи!"

 

Иначе не знам от коя религия би бил производен резултатът, за който говорят, че вече ще се въвежда в Щатите - Поради непристойният намек за полова принадлежност, щяло да се забрани определението "Жена", а политкоректно било да се използва "Вагиноамериканец".

От Щатите колко "сготвени модели" на "нравственост" идвааат, предоволно.... са остава да си "приспя" и критичността, за да съм коректен, тъй като това идва "от гоуемата Ябълка"... направо ШУН(д)ЯТА-та на "Сексът и градът", апотеозът за "освободената" от хилядолетния затвор "АВТЕНТИЧНА" женственост....

Редактирано от kipen
удебеляване на думичка (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Śūnyatā написа:

....

Разбирам, че тезите на това учение са развити в друга тема. Все пак, това учение е вест от Буда и е свещено, а също и религия. Моето възражение е, че то не е много удачно, след като Индия беше до преди половин век английска колония, а по- нагоре френски, холандски, като допускам, че те не са ги налагали по- малко с тояги и са ги унижавали като прости и тъпи, годни само за прост слугински труд. В този смисъл, какво е толкова доброто на религията, привърженик на която сте? Кое е толкова възвишеното, одухотворяващото, след като индийци, виетнамци, кампучийци, са смятани за диви? Мнението ми е, че интересът към източните религии се появи при западането на Западната култура, като търсене на нещо ново, а не като търсене на нещо по- добро. Нито начинът на живот, нито изкуството, нито науката им са по- добри. Какво намирате вие в тази далечна религия?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Едно време, в 9 срещу 10 клас, понеже бях малко калпазан, вуйчо ми ме взе на "обучение" в Перник. Да се облагородя чрез труд, че с тия детски педагогически стаи, бая ядове имаха наште. Работех цяло лято нещо като барман и управител в по-малкото му заведение. 

Един ден бяхме седнали в един ресторант за обядваме. Загледах една картина на стената. Тъй като тогава доста по-често рисувах от сега, а и определено бях полу-независим от продажбите на картините ми, та се изказах, че тая картина е голям боклук и аз мога да нарисувам по-красива.

Вуйчо ми, лека му пръст, нищо, че може да се каже, че беше "мутра", ме фрасна през врата и ми каза:

- А бре, келеш, ми ако се съберат сега 10 човека и кажат, че тая картина е красива, кой ше е глупака? Кажи просто, че на теб не ти харесва, и тва е!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване